مشاوره مدیریت بهسا

بلاگ بهسا,وبلاگ بهسا مشاوره مدیریت بهسا تجارت الکترونیک استاندارد و ایزو مشاوره مدیریت

فرآیند فروش، باید جزیی از استراتژی بازاریابی باشد

 

b2ap3_thumbnail_coaching_sales_process.jpgبازاریابی تنها بخشی در سازمان نیست که وظایف بازاریابی را برعهده دارد. فرآیند فروش، به طور معناداری در طی زمان به سبب تغییر در رفتار خریداران و رفتار بازار ، دگرگون شده و نیاز دارد که ارتباط و تعامل بسیار نزدیک و دقیقی با اعمال بازاریابی داشته باشد. تطبیق فرآیند و فعالیت های مربوط به فروش با استراتژی بازاریابی، کلیدی است که شما را از به نتیجه رسیدن فعالیت های بازاریابی سازمان مطمئن می سازد.

زمانه عوض شده است

درگذشته، فروش، فروشنده محور بود. فروشندگان به معرفی و تبلیغ محصولات خود به تمام افراد در دسترس می پرداختند و خودشان به شناخت نیازهای مشتریان و رفع آن اقدام می کردند. آنها، محصول را به خاطر خودشان(فروشنده) می فروختند نه برای خریدار. امروزه، خریداران آگاه شده اند، و چنین تاکتیک ها و فعالیت هایی اثر چندانی بر رفتار خرید آنها ندارد. در حقیقت، کمتر از نیمی از تصمیم خرید خریداران، قبل از تعامل با فروشندگان اتخاذ می شود.

 

امروزه خریداران، قدرت چانه زنی بالایی در قبال فروشندگان پیدا کرده اند، و فروشندگان باید شیوه فروش خود را تغییر دهند. فروشندگان، امروزه باید بیشتر از فروشنده بودن، یک دکتر باشند. آنها باید به مشکلات و نیازهای مخاطبان گوش دهند و به دنبال بهترین راه حل برای آنها باشند. تاکتیک های مشابه برای همه کار نمی کند همانطور که نسخه بیماران مختلف نمی تواند مشابه باشد. شما باید به مشتریان، راهنمایی های لازم را ارائه کنید و آنها را یاری دهید و شیوه های کاملا شخصی شده را برای آنها به کار گیرید.

چه کسانی بازار هدف شما هستند؟

اگر می خواهید فرآیند فروش خود را برای تطبیق با استراتژی های بازاریابی اصلاح کنید ، چهار منظر را باید تغییر دهید. اولین گام، شناسایی دقیق مشتریان و بازار هدف است. بر کیفیت بیش از کمیت تمرکز داشته باشید تا مطمئن شوید که بازار هدف مناسبی را انتخاب کرده اید.

وقتی بازار هدف خود را انتخاب کردید قبل از تماس با آنها، به تحقیق درباره بازار هدف بپردازید. اطلاعات کاملی درباره شرکت ها، صنایع و افراد این بازار هدف به دست آورید و به درک و شناخت درستی از آنها برسید. هدف خود از تماس  و ارتباط با بازار هدف، پیش از برقراری ارتباط با آنها را مشخص سازید. با این کار، هنگامی که ارتباط بین شما و بازار هدف برقرار شد، می دانید که به دنبال چه هستید و چه کارهایی می توانید برای آنها انجام دهید. و حالا کاری بیش از یک تماس برای فروش محصول انجام داده اید.

شما همچنین باید چگونگی ارتباط با مشتریانتان را تغییر دهید. با آنها مانند یک دوست ارتباط برقرار کنید نه مانند یک مشتری. مطمئن شوید که مخاطب را می شناسید و به زبان او صحبت می کنید. از صنعت و نگرش های مخاطبان آگاه باشید تا بتوانید به شیوه مناسب با آنها تعامل داشته باشید.

مهمتر اینکه، به خاطر بسپارید که باید یاری دهنده باشید. این گام آخر است: دانستن اینکه شما به عنوان یک فروشنده، چطور به نظر می آیید. شما باید کمی فروشنده و مقدار بیشتری، یک راهنما و مشاور قابل اعتماد برای خریداران باشید. مشتریان شما همواره باید این احساس را داشته باشند که از شما یاد می گیرند، چه خریدی انجام دهند و چه اینکه خریدی انجام ندهند. در فرآیند فروش، کسب اعتماد و اعتبار می تواند مهم تر از فروش محصول یا خدمت باشد.

Share this article:

">
امتياز دهيد:
مهارت های ضروری برای مدیریت منابع انسانی
راز برند سازی شخصی در سال 2016

Related Posts