مشاوره مدیریت بهسا

بلاگ بهسا,وبلاگ بهسا مشاوره مدیریت بهسا تجارت الکترونیک استاندارد و ایزو مشاوره مدیریت

راز برند سازی شخصی در سال 2016

b2ap3_thumbnail_developing-personal-branding.pngبرند سازی شخصی یا personal branding  یکی از داغ ترین موضوعات در اینترنت به حساب می آید. هرچند برندهای شخصی حتی از زمان باستان به جا مانده اند اما شیوه ها و ابزارهای نوین برندسازی کمک میکند تا زمان تبدیل یک شخص به یک برند در حوزه کاری به کوتاه ترین زمان برسد.

چطور میتوان با ابزار های نوین مردم عادی را تحت تاثیر قرارداد؟ چطور میتوان با استفاده از ابزارهایی که امروزه در اختیار افراد و مدیران قرار گرفته در سریع ترین زمان برند شخصی را ساخت. در این مقاله به شیوه برندسازی شخصی بر اساس ابزار های موجود در سال 2016 میپردازیم.

برند سازی شخصی چیست ؟

برند سازی شخصی یعنی ساختن ذهنیتی در ذهن مردم که با ذکر نام شما تداعی شود. اینکه در دنیا چطور مطرح می شوید و چگونه تصویری از خود می سازید همان برند شخصی شماست. این در واقع مجموعه ای از علایق، سوابق و شخصیت شماست که با ذکر نام شما در ذهن مردم جای میگیرد.

جمله معروف ژف بسوز خالق آمازون شاید بهترین تعریف از برند شخصی باشد. "برند شما چیزی است که مردم در زمانی که حضور ندارید از آن صحبت میکنند "

 

برند سازی شخصی شباهت های زیادی به برندینگ شرکت ها دارد همانطور که سیب کمپانی اپل و یا قوس های طلایی مکدونالد بسرعت تبدیل به یک نماد جاودانه برای آن شرکت ها شدند دقیقا شما هم همین را برای خود انتظار دارید شما هم می خواهید نامتان برجسته و به یاد ماندنی باشد و مردم در مقابل رقیبان حرفه ای شما، با دیدن نامتان شما را برگزینند.

در واقع برندسازی شخصی کاریست که شما و شغلتان را بهم پیوند می دهد یعنی چیزی که هستید و کاری که انجام می دهید باید به بهترین شکل ممکن و اعتماد ساز بین اذهان مردم جای گیرد. تمام تعاملات شما با دیگران بنیان گذار برند شخصی شماست. اولین تماس، اولین جلسه، حتی یک ایمیل که ارسال میکنید چه به صورت آنلاین و یا آفلاین، در زندگی حقیقی و یا مجازی برند شخصی شما در حال شکل گرفتن است . مجموعه رفتارهای شما ذهنیت مردم درباره شما را ایجاد میکند و باید بدانید که اولین تاثیر در ذهن مردم ممکن است آخرین تاثیر باشد پس باید از آن بهترین استفاده را ببرید.

آیا من به یک سیستم برند سازی شخصی نیاز دارم ؟

باید بگویم همین حالا هم شما یکی از این سیستم ها را دارید. شما با رفتارها و گفتارهای خود چه در فضای مجازی و چه در دنیای حقیقی در حال ساختن برند شخصی خود هستید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید هدف گذاری و کنترل برند براساس چیزی است که واقعا آرزوی آنرا دارید و میتواند نتایج مثبتی در زندگی و کسب و کار شما به جای بگذارد. شما باید بتوانید برند شخصی خود را انگونه که میخواهید داشته باشید و آنرا کنترل کنید. این برند شخصی باید شما را برجسته، قابل اعتماد و در راس توجه قرار دهد. بدین ترتیب میتوانید موقعیت های بهتری را باهمین مقدار قابلیت هایی که دارید به دست آورید و یا حداقل به اندازه مهارتهای واقعی خود موقعیت های اجتماعی کسب کنید. شما میخواهید مردم به خاطر بسپارند که شما چه کسی هستید و چه مهارتهایی دارید و اینکه قبلا چه کارهایی انجام داده اید.

برند آنلاین شما:

بله همانطور که از عنوان این مقاله برمی آید هدف ذکر شیوه های نوین برندسازی میباشد. آنلاین برندینگ یکی از شیوه هایی است که در سال 2016 مورد توجه علاقه مندان به برندسازی شخصی قرار گرفته است. ثبت نام در سایتهای شبکه ای انلاین، رایگان و بسیار ساده است. آنها ابزارهای بسیار خوبی برای شناساندن برند شخصی شما هستند. هرکسب و کاری یک پروفایل در فیسبوک، لینکدین و یا اینستاگرام دارد و شما هم میتوانید پروفایل شخصی خود را در هر یک از شبکه های اجتماعی و یا سایتهای حرفه ای داشته باشید. اما نکته اینجاست که شاید هر کسی بتواند در یکی و یا همه این سایتها ثبت نام کند و یک پروفایل داشته باشد. مهمتر از حضور در این سایتها، چگونگی حضور و ادامه دادن مسیر و استفاده درست از این پروفایل هاست تا بتواند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان آورد.

از خود بپرسید هر ماه چند نفر از طریق پروفایل آنلاین با من تماس می گیرند و این پروفایل های آنلاین تا چه میزان بر درآمد و یا اعتبار من افزوده است؟ باید بدانید پتانسیل و کارایی این فضای آنلاین بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

خوب، همین الان عنوان شغل خود را در گوگل سرچ کنید. به طور مثال اگر شما یک متخصص طراحی داخلی و یا یک پزشک متخصص غدد هستید همین عناوین را در گوگل سرچ کنید. مثلا "متخصص غدد " و یا نهایتا نام شهر خود را به سرچ اضافه کنید. آیا نام شما در صفحه اول یا صفحات اولیه وجود دارد ؟ اگر چنین نیست باید بدانید که امروزه مشتریان برای انتخاب خدمات دهنده از این روش استفاده میکنند و شما جز افراد برتر معرفی نمی شوید.

برای ساختن یک برند شخصی در سال 2016 باید بصورت کامل از ابزارهای حرفه ای استفاده کنید و این استفاده باید کاملا هدفمند و یکپارچه باشد.

پروفایل لینکدین شما چقدر جذاب و حرفه ای است ؟ آیا افراد زیادی مهارتهای شما را در لینکدین تایید نموده اند ؟ و آیا با افراد مرتبط در حوزه کاری خود متصل هستید؟ آیا یافتن رزومه کاری شما و مدارک و گواهینامه های شما در فضای آنلاین آسان است ؟ و آیا این رزومه به اندازه کافی تاثیر گذار و در مرکز دید مخاطبان شما قرارداد ؟ آیا ملاقاتی در حوزه کاری خود تهیه کرده و آنها را در دسترس عموم قرارداده اید؟

بله شما می بایست به همه این پرسشها پاسخ دهید و راهکارهای مناسبی برای حضور در دنیای آنلاین داشته باشید که نهایتا یک پیام واحد که نشانه تخصص و برجسته بودن شماست را برای مخاطب ارسال کند. مطمئن شوید که با همه ابزارهایی که بوسیله آنها با دنیا در ارتباط هستید سازگارید و همه این ابزارها به صورت هدفمند در حال ارایه یک شخصیت متخصص از شما در دنیای پیرامون هستند، شخصیتی که شما میخواهید در ذهن مخاطبان جای گیرد. یعنی وب سایت شما و صفحه لینکدین، فیسبوک، اینستا گرام و ... می بایست همان پیامی را به مخاطبان القا کند که مکالمات تلفنی و یا جلسات حضوری شما با مخاطبان القا می کند.

بسیار خوب پس از همین امروز تصمیم بگیرید که برند شخصی شما قرار است چه پیامی را برای مخاطبان ارسال کند. بر همین اساس از ابزارهای آنلاین استفاده کنید، این استفاده باید کاملا برنامه ریزی شده، مستمر و هدفمند باشد تا بتواند ذهنیت مورد نظر شما را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

وحید زارعی

مشاور مدیریت و برندینگ

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

Share this article:

">
امتياز دهيد:
فرآیند فروش، باید جزیی از استراتژی بازاریابی باشد
بازاریابی درونی

Related Posts