7 اصل برای شروع یک کسب و کار

می خواهید کسب و کارتان موفق باشد؟ این هفت اصل می تواند به یک کسب و کار تازه راه اندازی شده کمک نماید تا در راه موفقیت قدم بردارد. اصولی که با تحلیل بیش از 1500 کمپانی به دست آمده است. شرکت هایی که این اصول را دنبال کرده اند، 35 درصد رشد بیشتری در فروش را تجربه نموده اند. شرکت هایی که توانسته اند برای ذینفعان کلیدی خود نظیر کارکنان، مشتریان و جامعه ارزش بیشتری ایجاد نمایند، و در این مسیر، خود نیز ارزشمندتر شوند.

تجربه، تحلیل و تحقیق تأیید کرده است که این هفت اصل کلیدی می تواند به کسب و کارهای تازه برای کسب موفقیت کمک نمایند:

 

1. روابط انسانی ارزشمند

کارآفرینان نمی توانند تمام کارها را به تنهایی انجام دهند، و این بدین معنی است که آنها نیازمند به استخدام افراد مستعد هستند. با افراد استخدام شده باید با احترام برخورد کرد و باید اطمینان پیدا کرد که آنها نسبت به ارزشها و اهداف سازمان کاملا آگاه و پایبند هستند.

2.کار گروهی

وقتی کارآفرین، افرادی را استخدام می کند، باید آنها را در مسیر انجام کار گروهی قرار دهد. و از آنها بخواهد که به دنبال توسعه مهارت های ارتباطی و توسعه راه حل هایی برای انجام گروهی کارها باشند.

 

3. طراحی اولیه باصرفه

لازم نیست نسخه های اولیه محصول کامل بوده و پرخرج باشند. کارآفرینان باید در تولید محصول اولیه و پیش از ارائه انبوه آن به بازار سریع بوده و از نسخه های ارزان برای تولید بهره بگیرند. سپس محصول را به طور محدود وارد بازار کرده و بازخوردهای لازم را کسب کنند و محصول را بهبود دهند.

4.انجام تعهدات

یک کسب و کار تازه موفق نخواهد بود مگر اینکه تمام اعضای تیم از قصد و اهداف مدیران آگاه باشند و مدیران نیز بر مبنای این اهداف، تیم را هدایت نمایند. رهبرانی که به افراد می گویند که کاری را انجام می دهند و کار دیگری را انجام می دهند، اعتماد را از بین می برند.

5.عدم رضایت از خود

اجازه ندهید که موفقیت یک محصول یا خدمت خاص، شرکت را از جستجوی راه های بهتر برای برطرف کردن نیازهای مشتریان بازدارد. برای مبارزه با رضایت از خود، پرانویای سالم داشته باشید و همیشه به دنبال تطبیق تکنولوژی های جدید با خواسته های مشتریانتان باشید به گونه ای که آنها ارزش افزوده بیشتری را به دست آورند.

6.موفقیت معانی متفاوتی دارد

اجازه ندهیدکه شرکت به یک محصول خاص متکی باشد که می تواند توسط رقبا کپی شود. منابع درآمد و سود خود را با تکیه بر برخی راه ها که برای رقبا جهت تقلید سخت هستند، تضمین کنید. شرکت اپل را تصور کنید. اپل وارد بازاری رایج شد( ام پی تری پلیر، گوشی هوشمند و تبلت) و یک قطعه بزرگ برای خودش برداشت و سود سرشاری کسب کرد. اپل در زمینه های مختلفی به پیروزی رسید: طراحی منحصر به فرد، بازاریابی فوق العاده و خدمات به مشتریان، زنجیره تأمین کارا.

7.کمک به جامعه

راه اندازی یک کسب و کار جدید می تواند چالش برانگیز باشید اما بسیاری از این چالش ها بوسیله فعالیت های عام المنفعه و ارتباطات خوب با جامعه قابل حل است. فعالیت هایی نظیر ساخت یا بازسازی مدرسه، فراهم کردن وسایل و ابزار مورد نیاز برای دانش آموزان و کمک به موسسات خیریه.

Share this article:

">
امتياز دهيد:
معرفی استاندارد بین المللی ایزو 13485 تجهیزات پزشک...
تفاوت های اصلی ایزو 45001:2016 و ایزو18001(OHSAS)

Related Posts