6 راه براي تأثير گذاشتن بر مشتري و ميزان فروش

6-راه-براي-تأثير-گذاشتن-بر-مشتري-و-ميزان-فروش

آيا مي دانيد مشتريان شما چرا از شما خريد مي کنند؟ آيا اين به خاطر محصول شما- سبک و یا کيفيت کار- است ؟ با نگاهي عميق تر متوجه مي شويد که عوامل بسيار ديگري در انجام يک فروش دخيل هستند که مي توانيد در افزايش ميزان فروش خود مورد استفاده قرار دهيد.

بر کسي پنهان نيست که احساسات عوامل قدرتمندي هستند که افراد را به کنش واداشته و باعث مي شوند آنها يک خريد را انجام بدهند. براي افزايش فروش، شما بايد بطور احساسي آنها را درک نموده و از آنها درخواست کنيد. چرا که هنرمندان و صنعتگران متعدد ديگري نيز با پيشنهاد هاي جالب توجه در بازار وجود دارند.

چرا آن مشتري شما را انتخاب خواهد کرد؟

 

  1. کاري کنيد که آنها احساس ويژگي منحصر بفرد پيدا کنند. با لبخند و بطور صادقانه به مشتري خود خوشآمد بگوييد. در ابتدا بدون پرداختن به فروش ماهرانه با خوشرويي با او گفتگو کنيد. طرز برخورد شما بايد يک بخش از خدمت دوستانه بوده و در آنها ايجاد علاقه کند.

  2. اطلاعات کافي را ارائه کنيد. مصرف کنندگان به دنبال اشخاص مورد اعتماد و مطلعي هستند که در يک خريد آنها را راهنمايي کند. اعتماد مهمترين عامل منجر به رابطه بلند مدت و تکرار خريدها مي باشد.

  3. مشتريان نياز دارند که در تصميم گيري سهيم باشند. آنها را با تکنيک هاي حسي ياري کنيد. در صورت امکان، کالاي مورد نظر را در دستان آنها قرار دهيد. اين نه تنها لمس کردن کالا بلکه يک حس مالکيت را به آنها ارائه مي کند که شما بايد آن را ترغيب کنيد. بگوييد "گوشواره هاي جديد شما با آن لباس شگفت انگيز به نظر خواهند رسيد." خريداران را ترغيب کنيد که جنس يک کالا را لمس کرده، در دست نگاه دارند و در صورت اقتضا به صداي کالاي ساخت شما گوش فرا داده، آن را بچشند يا استشمام کنند.

  4. داستان کار خود را بيان کنيد. چطور اين فرآيند جديد کاري را ابداع کرديد؟ آيا سفر به يک کشور خارجي الهام بخش شما بوده است؟ در کجا به چنين مواد مرغوب و شگفت انگيز بکار رفته شده در محصول خود برخورده ايد؟ داستان ها رابط هاي قدرتمندي هستند که تبديل به "بخشي از محصول شما" شده و خريدار، آن داستان ها را در هنگام نشان دادن خريد خود به ديگران بازگو مي کند.

  5. قول هاي مبتني بر واقعيت بدهيد. يک سفارش ويژه براي يک مشتري دريافت مي کنيد؟ درباره چهارچوب زماني صادق بوده و از پيگيري آن اطمينان حاصل کنيد. پس از گرفتن سفارش براي تشکر مجدد با آنها تماس گرفته و درباره سفارش آنها را دوباره مطمئن سازيد، اما بيش از حد قول ندهيد. واقع بين باشيد و سپس فراتر از انتظارات آنها باشيد!

  6. يک خدمت برتر را فراهم کنيد. با وقت شناس بودن نسبت به هر وعده ملاقات که ممکن است تنظيم کرده باشيد، براي آنها و وقتشان احترام قائل شويد. اگر دير به محل قرار مي رسيد، قبلاً تماس بگيريد. با يک پاسخ سريع هماهنگ بوده و آنها را بخوبي مطلع نگه داريد.

همه اين تکنيک ها منجر به ايجاد اعتماد خواهند شد که البته بهمين دليل است که چرا مشتريان شما به خريد از شما و معرفي کردن شما به ديگر مشتريان ادامه خواهند داد. آنها در محصولات شما انتظار ارزش را دارند و همچنين مي خواهند احساس ارزشمند بودن داشته باشند. درک اينکه چرا مشتريان شما وقعاً مي خواهند از شما خريد کنند شما را قادر خواهد ساخت که ميزان فروش را افزايش داده و روابط بلند مدت سودآوري را ايجاد نماييد.

درباره نويسنده: Carolyn Edlund به مدت 20 سال مالک يک استوديوي توليد جواهرات سراميکي بوده و همچنين براي ناشران هنري گزارشگري نموده است. اواکنون مولف ArtsyShark، وبلاگي براي هنرمندان نوظهور، مي باشد که بر راه اندازي حرفه هاي موفق تمرکز دارد.

 

ترجمه : واحد ترجمه و تالیف گروه مشاورین بهسا

 

Share this article:

">
امتياز دهيد:
چرخه عمر برون سپاری سیستم های اطلاعاتی
نقش تجارت الکترونیک در زنجیره تامین

Related Posts