مشاوره مدیریت بهسا

بلاگ بهسا,وبلاگ بهسا مشاوره مدیریت بهسا تجارت الکترونیک استاندارد و ایزو مشاوره مدیریت

چهار نکته مهم که مدیران فروش باید برای افزایش فروش رعایت کنند

چهار نکته مهم که مدیران فروش باید برای افزایش فروش رعایت کنند در سالهای گذشته فروش تفاوتهای بسیار زیادی با آنچه امروزه در بازار شاهد آن هستیم داشت. فروشنده های شرکت می توانستند آزادانه عمل کرده و با هرکسی صحبت کنند و به راحتی  نظر مدیر فروش خود را جلب نمایند.

اما امروزه وضعیت بازار مثل روزهای گذشته نیست، مشتریان با وسواس بیشتری خرید می کنند آنها بین ارائه دهندگان مختلف با دقت بیشتری انتخاب می کنند و سهم فروشندگان مختلف از بازار کم شده، در این میان وجود سیستم های وفادار سازی مشتری CRM در اغلب کسب و کارها باعث می شود یافتن مشتریان جدید و مشتریانی که قبلاً از رقبای ما خرید می کردند و متقاعد کردن آنها بسیار سخت تر از گذشته باشد.

اینجاست که نقش مدیران فروش و مشاوران بازاریابی و فروش، پررنگ تر شده و باید مسئولیت های خود را با دقت بیشتری به اجرا درآورند.

در این مقاله سعی می کنم مواردی که مدیران فروش باید دقت خاصی در مورد آنها داشته باشند را ذکر نمایم.

 

  • هدف گذاری

سابقاً فروشنده ها با هر کسی که به آنها گوش می داد صحبت می کردند، امروزه در سازمانها و شرکتها وظایف تقسیم شده و همه نفرات، تاثیری بر تصمیم گیری خرید ندارند، لذا اینکه فروشنده یا بازاریاب شما با فردی که در سازمان تصمیم گیرنده هست صحبت می کند فاکتور بسیار مهمی بوده و باید توسط مدیران فروش هدف گذاری شود. لذا تهیه لیستی از شرکتها یا مشتریان و نفراتی که در آن شرکت تصمیم گیرنده هستند قبل از شروع فرآیند فروش بسیار حیاطی است.

  • اولویت بندی

اهمیت مشتریان براساس فاکتورهای گوناگونی قابل اندازه گیری است ،اینکه چه میزان دقت و انرژی باید صرف هر مشتری و موقعیت شود و کدام مشتری باید در اولویت ویزیت و گفتگو قرار بگیرد یکی از مهم ترین وظایف یک مدیر فروش است که باید وضعیت آن را برای بازاریاب ها و فروشندگان مشخص کنید.

  • زمان بندی

برنامه ریزی و تدوین یک زمان بندی برای فروشنده ها که دقیقاً مشخص کند برای هر مشتری چقدر زمان و در طول یک مدت مشخص چند مشتری را باید ویزیت نموده و یا محصول و خدمات را بفروشد، این زمان بندی در کنار مرحله هدف گذاری و اولویت بندی می تواند تاثیر به سزائی در بهبود عملکرد فروش شما داشته باشد.

  • هدایت

هر چند که مدیر فروش برای افزایش فروش و هدفمندی آن مراحل بالا را انجام داده باشد و هدف گذاری، اولویت بندی و زمان بندی برای افزایش فروش تعیین شده باشد اما یکی دیگر از وظایف مهم مدیر فروش هدایت تیم فروش براساس واکنش های بازار و نتایج لحظه ای بدست آمده از وضعیت فروش و درخواست مشتریان است، تصمیم گیری های صحیح در موقعیت های مختلف می تواند شما را از هدر دادن وقت و انرژی بازداشته و نتایج خوبی را در سیستم فروش به همراه داشته باشد.

بدین منظور مدیران فروش می بایست بصورت منظم گزارشات دقیق فروش و نتایج آن را بررسی کرده و براساس داده های بدست آمده تحلیل صحیحی از وضعیت بازار داشته باشد. این اطلاعات می تواند کمک شایانی به هدایت تیم فروش و یا تغییر استراتژی در زمانهای خاص نماید.

 

 فروردین 94 

وحید زارعی

Share this article:

">
امتياز دهيد:
بودجه وزارت ورزش و جوانان ، کم یا زیاد...؟
7 نکته برای موفقیت در بازاریابی محتوا در تجارت الک...

Related Posts