دیجیتال برندینگ یا وب برندینگ ، با احتیاط وارد شوید !

b2ap3_thumbnail_digital-brand.jpg

برندینگ یعنی تاثیری که نام شما بر ذهن دیگران میگذارد. با این تعریف همیشگی از برندینگ به سراغ دیجیتال برندینگ یکی از شاخه های نوین برندینگ می رویم.

هر چند سالهاست آگهی های  مختلف فروش و بنرهای تبلیغات در کناره های سایت های مختلف دیده میشود اما مبحث دیجیتال برندینگ کاملا نو و جدید است. در دهه اخیر، بله دقیقا در دهه اخیر، اینترنت در حال برهم زدن معادله برندینگ سنتی شرکت هاست.

اگر نگاهی به 20 برند اول جهان بیندازید می بینید حداقل 10 مورد از آنها همه یا بخش عمده ای از اعتبار خود را از دنیای دیجیتال کسب نموده اند و این نشان دهنده میزان اهمیت فضای دیجیتال و مجازی و تاثیر آن بر برندینگ است.

 اگر مروری بر گذشته کنید می بینید در سالهای گذشته در بسیاری از حوزه ها مردم برای خرید و انتخاب کالا و یا ارائه دهنده خدمات به سراغ خیابانها، فروشندگان محلی و یا نهایتا مجلات می رفتند اما امروزه اکثریتی از مردم حتی اگر از خرید اینترنتی استفاده نکنند حتما در مرحله انتخاب کالا یا خدمات خود نگاه ویژه ای به فضای مجازی دارند دقیقا در همین نقطه اهمیت دیجیتال برندینگ مشخص میشود. شما باید تاثیری را که خواهان ان هستید بر روی مشتری بگذارید و مشتری به راحتی در مورد شما بدون آنکه توان توضیح داشته باشید قضاوت خواهد کرد.

 با توجه به قیمت پایین تر خدمات و تبلیغات در فضای مجازی کسب و کار شما توان بیشتری در حضور و تبلیغ در این عرصه را خواهد یافت و داشتن یک استراتژی وب برندینگ موثر میتواند تضمین کننده  ارتقا برند شما باشد.

 توجه به این موضوع بسیار مهم است، تبلیغات در اینترنت یا دیجیتال برندینگ دو مقوله کاملا متفاوت است، متاسفانه بسیاری از افراد و یا حتی شرکت های مشاوره مدیریت تفاوت میان بازاریابی دیجیتال و دیجیتال برندینگ را درک نکرده و این دو موضوع را تفکیک نمیکنند. در صورتی تبلیغات شما در فضای مجازی منجر به تقویت برند شما میگردد که شما قواعد دیجیتال برندینگ را به خوبی دانسته و تکنیکهای خاصی را پیاده سازی کنید اینکار نیازمند هماهنگی و همگونی عملکرد شما و نوع ارائه شما در فضای مجازی و فضای واقعی است.

 فروشگاهی را در نظر بگیرید که دارای یک ویترین بسیار زیبا و شیک باشد و آنچه شما را به خرید ترغیب میکند داشته باشد اما نهایتا شما باید وارد فروشگاه شده و کالا یا خدمات خود را از داخل فروشگاه دریافت کنید.

 عدم ارائه خدمات مناسب در داخل فروشگاه و عدم همگونی ظاهر و باطن موجب وارد شدن لطمه به کسب و کار شماست، دقیقا برعکس این موضوع نیز صدق میکند. یک کسب و کار خوب حتما باید برای ورود به عرصه فضای مجازی و دیجیتال برندینگ از مشاوره برندینگ و وب برندینگ حداکثر بهره را ببرید. چون اگر مشتری نتواند در فضای مجازی ارتباط خوبی با شما برقرار کند و تاثیر لازم را بر روی او نگذارید شاید هرگز نتوانید تماسی با او برقرار کنید.

در نهایت توصیه میکنم با دقت کامل برای ورود به دنیای مجازی برنامه ریزی کرده و با نهایت قدرت و هدف مشخص وارد عرصه دیجیتال برندینگ شوید تا ضمن ارتقا برند خود از بروز لطمات احتمالی به نام تجاری خود جلوگیری کنید.

وحید زارعی 

اردیبهشت 94 

 

Share this article:

">
امتياز دهيد:
مصاحبه جامع با Hyoung-Keun Lee مدیرعامل کیاموتورز
چند تکنیک برای افزایش فروش بخش یک (تکنیک پرسش)

Related Posts