محبوبه نحوی

3 اشتباهی که در انتقال نسخه ایزو 9001:2015 باید دوری کنید

b2ap3_thumbnail_37df776.jpg

مفهوم کسب و کار به طور اساسی از آخرین نسخه در سال 2000 و تکنولوژی به چگونگی کار ما تغییر یافت. مرز های جغرافیایی تقریبا در اقتصاد جهانی امروز ناچیز گشته، زنجیره تامین به طور فزاینده ای دچار پیچیدگی و اطلاعات در دسترس به طور نمایی افزایش یافته است.

برای اطمینان ازینکه ایزو 9001 برای خدمت به جامعه کسب و کار ادامه می یابد و ارتباطش را با فضای بازار امروز حفظ می کند، استاندارد در دست تجدید نظر دقیقا برای دست یابی به همین تغییر در دنیای کسب و کار است. در این میان یک مسئله برای موفقیت ثابت می ماند، کسب و کار ها باید برای پاسخگویی به نیاز های رو به رشد مشتریان خود را تطبیق دهند. ایزو در اصل توسط ذهن مشتریان نوشته می شود و این اولویت همچنان در نسخه ایزو 9001:2015 باقی مانده است.

 

حال اگر بخواهیم خلاصه ای از تغییرات نسخه جدید را به صورت تیتر وار بیان کنیم بدین صورت است:

  • تاکید بر رهبری
  • تمرکز بر مدیریت ریسک
  • تاکید بر سنجش اهداف و تغییر
  • ارتباطات و آگاهی
  • الزامات تجویزی کمتر
امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

10راه برای افزایش سرعت سایت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند

b2ap3_thumbnail_speed.png

در طول سال های گذشته به دلیل دسترسی وسیع تر به خدمات اینترنت پر سرعت ،سرعت دانلود در سایت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعال هستند بهبود یافته است.اما هنوز هم بسیاری از سایت های خرده فروش در اینترنت با مشکل سرعت پایین سایت خود روبرو هستند.نکته مهم و البته ناراحت کننده آن است که صاحبان این سایت ها ابتدا با طراحی کاربرپسند و زیبا کار را شروع می کنند اما در ادامه با مشکل سرعت پایین در بارگذاری سایت مواجه می شوند.مشتریان نیز در بیشتر اوقات منتظر نمانده و به سایت دیگری مراجعه می کنند و این یعنی کاهش بازدید و فروش سایت.این موضوع اثبات شده است که حتی تاخیر یک ثانیه ای نیز می تواند در فروش سایت ها تاثیر داشته باشد.در این مطلب ما 10 راه برای افزایش سرعت سایت های تجارت الکترونیک را پیشنهاد خواهیم داد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

نقش مدیریت منابع انسانی در بهبود مستمر

b2ap3_thumbnail_120.jpgپرواضح است که بهبود مستمر، به مشارکت تمام اعضای سازمان در تمام سطوح نیاز دارد. مدیریت منابع انسانی را معمولأ سیاست ها، شیوه ها، روندها و سیستم هایی تعریف کرده اند که رفتار، نحوه برخورد، ارزش ها و عملکرد افرادی که برای سازمان کار می کنند را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف مدیریت منابع انسانی جذب بهترین افراد در یک سازمان، بکارگیری آن ها در نقش های مناسب بر اساس مهارت ها ، مدیریت آن ها به طوری که بتوانند مشارکت خود را در سازمان به حد نهایت برسانند و حفظ آن ها برای مدت زمان مناسب جهت به حداکثر رساندن بهره گیری از منابع می باشد. بر این اساس مدیریت منابع انسانی، مشارکت کلیدی در سودمندی و رقابت پذیری سازمان ایفا می کند و منطقی به نظر می رسد که مدیریت منابع انسانی در بهبود مستمر نیز نقش پر رنگی داشته باشد زیرا که بهبود مستمر توسط نیروی کار بوجود می آید و نیروی کار توانمند قادر است در تمام وظایف و سطوح سازمانی، بهبود مستمر را ایجاد نماید.

بعلاوه، مدیریت منابع انسانی، وظیفه برنامه ریزی آموزشی کارکنان را برعهده دارد و سازمانها باید به این وسیله نقاط ضعف کارکنان را شنایایی کرده و سطح مهارت و دانش کاری افراد را بالاتر ببرند و زمینه ساز بهبود مستمر فردی و سازمانی باشند. هنگامی که سازمانها در تلاش برای پشتیبانی از بهبود مستمر به واسطه مدیریت منابع انسانی هستند، می توانند اعمال و وظایفی که بیشترین اثر را بر توسعه عملکرد سازمان و بهبود مستمر دارند را شناسایی نمایند. امروزه، بهبود مستمر به عنوان یک مزیت رقابتی در جهان شناخته می شود و به سبب اینکه نیروی انسانی اصلی ترین بازیگر و مجری بهبود مستمر در سازمان است، برنامه ریزی، طرح ریزی و مدیریت منابع انسانی باید در راستای پشتیبانی از استراتژی های  بهبود مستمر در سازمان باشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

مراحل ایجاد یک برند و اصول مدیریت استراتژیک برندینگ

b2ap3_thumbnail_brand.jpg

هر چه که از آغاز عصر جدید مدیریت میگذرد مدیریت یک سازمان پیچیده تر و نیازمند مهارت ها و دانسته های بیشتری می گردد. در عصر حاضر برندینگ و مدیریت استراتژیک برند یکی از مواردی است که به پیچیدگی های فرایند مدیریت سازمان ها افزوده و مدیران ناگزیرند در این مورد یا راسا و یا از طریق مشاورین مدیریت و شرکت های ارائه دهنده خدمات برندینگ برنامه ریزی و اقدام نمایند.

بازار ایران نیز از این موضوع مستثنی نبوده و با توجه به رقابتی بودن بازار و احتمال باز شدن فضای اقتصادی و رقابتی و ورود به بازارهای جهانی این عرصه حساس تر و نیازمند نگاهی کارشناسانه می باشد.

 

نظر به اینکه در هر فضای رقابتی با توجه به تنوع خواسته های مشتریان و محدود شدن بازار وفادار سازی مشتریان و ایجاد حسن تعلق و وفاداری در مشتریان فاکتور بسیار مهمی است  لذا برنامه ریزی استراتژیک برند در کنار راه حل های کوتاه مدت و کمپین های هدفمند می تواند راه گشای مسئله نفوذ در بازار گردد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

افزایش بازدید و فروش با بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (بخش اول)

b2ap3_thumbnail_Search-Engine-Optimization-.jpg

براي شبكه جهاني اينترنت بعنوان يك ابزار ارتباطي و رسانه متعامل كاركردهاي فراواني متصور است اما جلب مخاطب و جذب بازديدكنندگان بيشتر، براي غالب حامل هاي رسانه اي برترين هدف وجودي محسوب مي شود. در واقع مهمترين هدف ابزارهاي بازاريابي در دنياي واقعي و البته در دنياي وب، آوردن بازديد كنندگان به سايت مورد نظر است. بهينه سازي موتورهاي جستجو كه امروزه يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي اينترنتي است ، بعنوان روش جذب اين ترافيك هدفمند، با شناسايي، پياده سازي و اجراي الگوريتم هاي مورد نظر موتورهاي جستجو در سايتها ، نقش مهمي در جذب كاربران به سايتها و تبديل آنان به مشتري ايفا مي كنند . در اين بخش بايد ديد آيا الگوهاي پياده شده توسط سايتهاي ديگر در زيرساخت خط و زبان فارسي و جامعه كاربران ايراني پاسخگو مي باشد يا خير؟ و ميزان اثرگذاري كدام روش موجود بيشترين تاثير را در اين جامعه خواهد داشت؟ و در نهايت بايد ديد تغييرات انجام شده تا چه حد بر اهداف اوليه يعني بالا بردن كارآيي و افزايش بهره وري مجموعه تاثير گذاشته و موفقيت در چهارچوبهاي تعريف شده بدست آمده است!

والبته بايد اين واقعيت مورد بررسي قرار گيرد كه جايگاه و ميزان ترافيك هوشمند در ميان كاربران ايراني چيست؟ و در صورت اثبات وجود بخش قابل توجه اين نوع ترافيك در ميان كاربران اینترنت، آيا از طريق الگوريتم هاي موجود، امكان هدايت و استفاده از اين پتانسيل بالقوه براي بازاريابي وجود دارد يا خير؟

اين سوالات، راهبرد اساسي تحقيق مذكور بوده است. بهينه سازي سايت كه با روش seo، انجام گرفته ميبايست در اين تحقيق مورد آزمون قرار گرفته تا ميزان تاثير گذاري آن، كارايي و افزايش بهره وري سايت ها در موتورهاي جستجو مشخص شود.

بازاريابي مبتني بر موتورهاي جستجو يك استراتژي بازاريابي شامل پروسه هايي براي ارتقاي ديده شدن سايت، در موتورهاي جستجو است، در واقعاين نوع بازاريابي بخشي از بازاريابي الكترونيك محسوب ميشود كه با افزايش قابليت ديده شدن سايت در ليست فهرست نتايج جايگاه سايت را نتايج جستجوي تقاضا شده از سوي كاربران بالا برده و باعث افزايش تعداد بازديد كنندگان سايت مورد نظر خواهد شد. افزايش حجم مخاطبان ، جلب توجه بازار هدف و در پي آن تبديل مخاطبان و مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل از جمله برنامه هاي سيستم براي رسيدن به موفقيت تجاري محسوب ميشود، در مورد اكثريت قريب به اتفاق سايتها و پايگاههاي الكترونيك دنياي مجازي نيز، فعالان عرصه تجارت الكترونيك، آوردن بيننده به سايت را براي موفقيت در دنياي وب و تجارت آنلاين ضروري مي دانند. ماهيت خدمات و كالاي قابل ارائه در سايت مي تواند طيفي به گستردگي تمام نيازهاي مخاطبان داشته باشد، دراين ميان، اولين پارامتر مهم ، حضور و بازديد افراد از سايت مورد نظر است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

برترین برندهای شخصی ورزشی دنیا در سال 2014

b2ap3_thumbnail_119.jpgهمزمان با شناخت، معرفی و توسعه برندسازی در صنایع مختلف و در سراسر دنیا، برندسازی شخصی و یا به عبارت دیگر تبدیل یک فرد به برند نیز مورد توجه جدی قرار گرفت. این توجه در دو حوزه هنر و ورزش بیش از سایر حوزه ها به چشم آمد زیرا ورزشکاران و هنرمندان پیش از مطرح شدن برندینگ به شکل امروزی، از شهرت و محبوبیت خوبی برخوردار بودند و با استفاده از روش های برندسازی حرفه ای بیش از گذشته توانستند نام و برند شخصی خود را معرفی نمایند. برندسازی شخصی، فرایند توسعه و بازاریابی نام فرد است که شخص می تواند با استفاده از برند شخصی، مهارتها، توانایی ها، شخصیت و ارزش های خود را به دیگران معرفی نموده و تصویری مثبت از خود، در ذهن علاقه مندان ثبت کند. هدف نهایی برند شخصی، ایجاد شهرت و کمک به رشد شبکه های ارتباطی بیشتر در بین علاقه مندان و در نهایت کسب مزایای مختلف مالی و غیرمالی می باشد.

ورزشکاران با برندسازی نام خود، تمایل شرکت های تجاری برای عقد قرارداد شخصی به منظور صحه گذاری را افزایش داده و از این راه درآمدهای بالا و گاهی بسیار بیش از حقوق دریافتی سالیانه خود از باشگاه ها را به دست می آورند. در ضمن برندسازی شخصی به آنها این امکان را می دهدکه پس از کنار گذاشتن ورزش حرفه ای، در دوران بازنشستگی نیز از برند شخصی خود استفاده کرده و حضور پررنگی در صحنه های ورزشی و غیرورزشی داشته و به کسب درآمد و حفظ شهرت و محبوبیت بپردازند و به اصطلاح با برندسازی شخصی، ورزشکاران می توانند همیشه نان اسمشان را بخورند.

مجله فوربس هر ساله لسیتی از برترین برندهای شخصی ورزشکاران و یا به عبارتی دیگر برترین ورزشکاران برند در دنیای ورزش را منتشر می کند که در این نوشتار به معرفی 10 ورزشکار برند برتر دنیا در سال 2014 می پردازیم.

10- ردیف دهم این لیست به رافائل نادال، تنیس باز اسپانیایی تعلق دارد. نادال در سال 2014 به عنوان بک تازه وارد در جمع برترین ورزشکاران برند شناخته می شود. نادال سال گذشته توانست 14.5 میلیون دلار از راه صحه گذاری درآمد کسب نماید و ارزش برند شخصی وی مبلغی در حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می شود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

چند تکنیک برای افزایش فروش بخش یک (تکنیک پرسش)

 

b2ap3_thumbnail_shutterstock_1266745224-22.jpgدر حوزه مشاوره مدیریت همیشه به یک سوال تکراری در کسب و کار ها برخورد کرده ام، چطور فروش خود را افزایش دهیم؟. در این زمینه قبلا مقاله ای منتشر کردم که روش های موثر افزایش فروش برای یک سازمان در آن ذکر شده بود اما در این مقاله تکنیکی که خود فروشندگان باید برای افزایش فروش و انجام معامله استفاده نمایند را ذکر می کنم.

ابتدا یکی از دلایل عمده عدم فروش در مذاکرات فروش را یادآوری کرده و سپس یک تکنیک موثر برای بهبود ضریب احتمال فروش می پردازم.

یکی از مهمترین دلایل شکست مذاکرات فروش توضیح دادن بیش از حد، بدون پرسش سئوالات صحیح است. در بسیاری از شرایط مشتری نیازی به توضیحات اضافه نداشته و شما با ارائه توضیحات بیش از حد فاکتورهای جدیدی که مشتری به آن نپرداخته را مطرح می کنید سپس مشتری جهت تحقیق بیشتر خرید خود را به تعویق خواهد انداخت و یا به هر دلیلی ممکن است از خرید منصرف گردد. هر چند ارائه توضیحات کامل در مورد خدمت یا کالا امری پسندیده است اما این توضیحات باید هدف مند، به موقع و مفید باشد. در اینجاست که تکنیک پرسش های به موقع شکل می گیرد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

دیجیتال برندینگ یا وب برندینگ ، با احتیاط وارد شوید !

b2ap3_thumbnail_digital-brand.jpg

برندینگ یعنی تاثیری که نام شما بر ذهن دیگران میگذارد. با این تعریف همیشگی از برندینگ به سراغ دیجیتال برندینگ یکی از شاخه های نوین برندینگ می رویم.

هر چند سالهاست آگهی های  مختلف فروش و بنرهای تبلیغات در کناره های سایت های مختلف دیده میشود اما مبحث دیجیتال برندینگ کاملا نو و جدید است. در دهه اخیر، بله دقیقا در دهه اخیر، اینترنت در حال برهم زدن معادله برندینگ سنتی شرکت هاست.

اگر نگاهی به 20 برند اول جهان بیندازید می بینید حداقل 10 مورد از آنها همه یا بخش عمده ای از اعتبار خود را از دنیای دیجیتال کسب نموده اند و این نشان دهنده میزان اهمیت فضای دیجیتال و مجازی و تاثیر آن بر برندینگ است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

مصاحبه جامع با Hyoung-Keun Lee مدیرعامل کیاموتورز

b2ap3_thumbnail_5063699900_95f7a439af.jpg

استاندارد بین المللی (ISO) ابزارهای عملی را برای مقابله با چالش های جهانی، از منابع آب جهان تا توسعه ایمنی غذای مصرفی ما را فراهم می آورد.اما هنگامی که در اینترنت درباره چگونگی عمل استاندارد بین المللی در جهان واقعی و مزایایی که برای کسب و کار، جوامع و محیط زیست به وجود می آورد جستجو می کنیم، فقدان این مطالب احساس می شود. در این مقاله متن مصاحبه با مدیر عامل شرکت کیاموتورز به طور کامل آورده شده است. شرکت کیا موتورز بخشی از گروه هیوندا موتورز، پنجمین خودرو ساز بزرگ جهان است.

هوانگ لی در سپتامبر 2010 به سمت مدیر عامل شرکت کیا موتور ارتقاء یافت. در این پست جناب لی بالاترین مقام اجرایی است و بر فعالیت های جهانی کسب و کار شرکت از جمله فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش، برنامه ریزی و تولید شرکت و همچنین روابط مدیریت- کار نظارت دارد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

نقش رسانه های اجتماعی در ورزش

b2ap3_thumbnail_118.jpgسازمان های ورزشی از رسانه های متفاوتی برای دسترسی به طرفداران خود استفاده می کنند، رسانه هایی از قبیل تلویزیون، رادیو، مطبوعات ، رسانه های آنلاین و رسانه های اجتماعی. استفاده از رسانه های اجتماعی به گونه ای وصف ناپذیری در حال رشد و  تبدیل شدن به یک ابزار پرکاربرد در صنعت ورزش  می باشد. رسانه های اجتماعی برای طرفداران ورزشی به عنوان یک ابزار محبوب و برای بازاریابان ورزشی به عنوان یک ابزار قدرتمند تجاری شناخته می شود.  ادغام رویدادهای ورزشی و رسانه های اجتماعی هر روز بیشتر و بیشتر می شود. سازمانهای ورزشی هم اکنون مشغول استفاده از رسانه های اجتماعی متفاوتی نظیر توییتر، اینستاگرام، گوگل پلاس، یوتیوب، پینترست، لایوچت و غیره می باشند. رسانه های ورزشی با توانایی دسترسی به تعداد زیادی طرفدار با سرعت بالا ، انتقال اطلاعات با حجم وسیع و ایجاد محیطی تعاملی، کارایی بالایی از خود نشان داده اند. از توانایی های رسانه های اجتماعی می توان برای اطلاع رسانی، مدیریت ارتباط با طرفداران، ساخت برند و ارتقای توان تجاری بهره جست. رسانه های اجتماعی، اطلاعات دقیق آماری و اخبار لحظه به لحظه باشگاه را در اختیار هواداران قرار می دهد و به حفظ و ارتقای برند خود می پردازند، تماشاگران نیز با تیم ها و ورزشکاران محبوب خود ارتباط دارند. ترکیب رسانه های اجتماعی و ورزش، نوید دهنده آینده ای هیجان انگیز و بسیار جذاب است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

برندینگ ( Branding ) چیست؟

b2ap3_thumbnail_branding_part_two.jpgدر سال های اخیر لغت برندینگ بسیار شنیده می شود استفاده از برند خاص بعضاً وجه تمایز برخی افراد جامعه شده است و شرکت های زیادی در حوزه ارائه خدمات برندینگ و مشاوره برندینگ وارد بازار شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

یک جمله معروف ازTodd Friedman در این زمینه وجود دارد

“Your brand is what you own in the minds of your customers”

در این مقاله به شرح مختصری از واژه برندینگ و نحوه ایجاد آن می پردازم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

b2ap3_thumbnail_electronic-catalog.jpg
کاتالوگ الکترونیکی کارایی و ویژگی محصولات را بصورت الکترونیکی بیان می کند، و ترتیبی را برای تبادل اطلاعات در بین شرکت ها، سیستم های تجاری، ابزار مهندسی، و سیستم های داده ای ارائه می کند. کاتالوگ الکترونیکی به فروشندگان و کاربران در بهینه سازی جریان کار در داخل شرکت ها و همچنین در جریان تبادلات بین شرکت ها کمک می کند.

در گذشته، زمانی که مشتریان می خواستند از تولیدکنندگان و فروشندگان درخواست یک محصول مناسب را داشته باشند، نیازمندی های خود به محصولات را با روش های مختلفی بیان می کردند. فروشنگان نیز محصولات خود را با توجه به اسناد خود و با استفاده از ساختارها و رسانه های متنوع (کاغذ، سی دی، پایگاه داده های مختلف) توضیح می دادند. بنابراین، ساخت یک سیستم اطلاعاتی پایگاه داده ای زمان و تلاش زیادی می طلبید. در هنگام انتقال اطلاعات روی کاغذ به یک پایگاه داده، مشتریان نیاز خواهند داشت که داده را مرتب سازی کنند. علاوه بر آن، با توجه به اینکه اطلاعات در فرمت های گوناگونی هستند، مقایسۀ محصولات کار دشواری می باشد.در تجارت الکترونیک، زمان و تلاش زیادی برای وارد کردن دوبارۀ اطلاعات نیاز است و این موضوع باعث بروز اشتباه می گردد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

7 نکته برای موفقیت در بازاریابی محتوا در تجارت الکترونیک

b2ap3_thumbnail_content-marketing.jpg

بازاریابی محتوا با افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش می تواند به کسب و کار کمک کند.اما اینکار هزینه ای زیادی میخواهد و به سختی اجرایی می شود و همچنین اندازه گیری موفقیت این روش تا حدودی دشوار است.اما خوشبختانه در این اینجا ما 7 روش را به بازاریابان معرفی میکنیم که با انجام آنها میتوانند با بازاریابی محتوا به موفقیت دست یابند.

1.برای کار خود هدف مشخص کنید

همه بازاریاب ها باید با یک هدف خاصی کارخود را شروع کنند.اگر برای موفقیت تلاش میکنید باید یک هدف برای آن داشته باشید مثلا برای افزایش فروش محصولات خود ممکن است ایمیل مشتری هایتان را جمع آوری نمایید و یا اینکه حتی ممکن است بخواهید متمایز از رقبا به کسب و کار بپردازید و در حاشیه امنیت باشید.هنگامی که شما یک هدف برای بازاریابی و افزایش فروش انتخاب میکنید ،این به معنای آن است که یک استراژی برای بازاریابی محتوا انتخاب کرده اید و در نهایت این موضوع میتواند برای موفقیت شما در بازاریابی بسیار موثر باشد.

2.تولید محتوا برای مشتریان

شناخت روحیات و شخصیت مشتری در بازاریابی محتوا بسیار مهم است.سعی کنید محتوای تولید شده را برحسب شخصیت کاربران و مشتریانتان انتخاب نمایید و از قرار دادن محتواهای بدون هدف پرهیز نمایید.برای مشتری های مختلف از محتواهای مختلف و متناسب با شخصیت آنها استفاده نمایید.اگرچه ممکن است این موضوع ساده به نظر برسد اما طبق تحقیقات صورت گرفته اثر بسیار زیادی بر مشتریان شما دارد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

چهار نکته مهم که مدیران فروش باید برای افزایش فروش رعایت کنند

چهار نکته مهم که مدیران فروش باید برای افزایش فروش رعایت کنند در سالهای گذشته فروش تفاوتهای بسیار زیادی با آنچه امروزه در بازار شاهد آن هستیم داشت. فروشنده های شرکت می توانستند آزادانه عمل کرده و با هرکسی صحبت کنند و به راحتی  نظر مدیر فروش خود را جلب نمایند.

اما امروزه وضعیت بازار مثل روزهای گذشته نیست، مشتریان با وسواس بیشتری خرید می کنند آنها بین ارائه دهندگان مختلف با دقت بیشتری انتخاب می کنند و سهم فروشندگان مختلف از بازار کم شده، در این میان وجود سیستم های وفادار سازی مشتری CRM در اغلب کسب و کارها باعث می شود یافتن مشتریان جدید و مشتریانی که قبلاً از رقبای ما خرید می کردند و متقاعد کردن آنها بسیار سخت تر از گذشته باشد.

اینجاست که نقش مدیران فروش و مشاوران بازاریابی و فروش، پررنگ تر شده و باید مسئولیت های خود را با دقت بیشتری به اجرا درآورند.

در این مقاله سعی می کنم مواردی که مدیران فروش باید دقت خاصی در مورد آنها داشته باشند را ذکر نمایم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

بودجه وزارت ورزش و جوانان ، کم یا زیاد...؟

b2ap3_thumbnail_117.jpgبودجه، برنامه مالی دولت و بیانگر میزان دخل و خرج یکساله دولت است. در حالت کلی بودجه نشان می دهد که دولت از چه محل هایی درآمد کسب کرده و این درآمد ها را چگونه و در چه حوزه هایی هزینه خواهد نمود. با نگاهی دیگر، بودجه، همواره نشان دهنده اولویت های یک دولت است. اینکه دولت در چه بخش هایی و چقدر هزینه می نماید، بازگو کننده اولویت های دولت و مسائلی است که دولت به آن توجه بیشتری را مبذول می دارد.

بودجه پیشنهادی سال 94 دولت برای وزارت ورزش و جوانان 496 میلیارد تومان می باشد که نسبت به بودجه سال 93 حدود 53 درصد رشد را نشان می دهد. اگر بخواهیم به مقدار رشد بودجه توجه کنیم، درمی یابیم که بودجه وزارت ورزش و جوانان بعد از بودجه وزارت بهداشت که 70 درصد رشد داشته، در رده دوم بالاترین مقادیر رشد بودجه وزارتخانه ها در سال 94 قرار می گیرد.این اتفاق، خوشحال کننده است. زیرا افزایش حدود 53 درصدی بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال 94 به نسبت سال 93، آن هم در شرایط نه چندان مطلوب اقتصادی کشور و بحران های مالی داخلی و بین المللی می تواند بیانگر توجه مطلوب دولت به بحث جوانان و ورزش باشد. اما با نگاهی به رقم بودجه، یعنی 496 میلیارد تومان، و با درنظر گرفتن این مطلب که این بودجه به وزارتخانه ای اختصاص می یابد که متولی اصلی امور جوانان در کشور بوده و باید مسئله ورزش را نیز مدیریت نماید، این رقم به نظر بسیار کم می آید.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

در خصوص داده ها، اندازه مهم است، اما نه آنقدر که فکر مي کنيد

b2ap3_thumbnail_Big-data-successful-1_20150407-173054_1.jpgمديران فروش داده هاي انبوه (big data)را به اندازه داده هاي کوچک نياز ندارند.

در طي پنج سال گذشته داده هاي انبوه(big data) به يک مفهوم پر طرفدار با هيجانات حواشي آن تبديل شده اند. پيدا کردن يک تعريف واحد براي داده انبوه دشوار است، اما در اصل يک مجموعه ابر سايز داده است که منابع متعدد داده هاي غير مرتبطي را بهم پيوند مي دهد که براحتي جمع آوري و تحليل نشده اند. جذب داده انبوه، توانايي جمع آوري آن بر اساس گرايش ها يا ديدگاه هايي است که نمي توانند بدون نگاه از ميان دسته داده هاي وسيع منابع گوناگون داده ها ديده شوند. بطور خلاصه، همانند يک لنز بسيار وسيع بر روي جهان بوده و چيز مفيدي است.

با اينحال، مشاهدات اينگونه است که مديران فروش به پايگاه داده عظيم اطلاعات براي انجام خوب کارشان نيازي ندارند. در حقيقت، ما معتقديم که مديران فروش مي توانند اين ايده را کنار بگذارند که آنها نيازمند همه گزارشهاي مفصلي هستند که توسط سيستمهاي CRM و ديگر سيستمهاي اطلاعاتي براي کارآمدي شان در کارها ايجاد شده اند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

روش های پرداخت آنلاین در اروپا

b2ap3_thumbnail_PayOnline.jpgهر کشوری در جهان دارای روش های پرداخت آنلاین مربوط به خود میباشد،این در حالی است که کارت های اعتباری و پی پال از روش های محبوب پرداخت آنلاین در سراسر جهان محسوب می شود.اما آیا میدانید آلمانی ها از چه روشی برای پرداخت آنلاین استفاده میکنند؟ و یا چه چیزی در هلند از کارت های اعتباری و دبیت کارت محبوب تر است؟ در ادامه با مشاهده یک اینفوگرافی زیبا به پاسخ سوال های خود می رسید.

این اینفوگرافی توسط متخصصین بازار طراحی شده است.این موضوع نشان میدهد که دلایل شکست پرداخت آنلاین در کشورهای مختلف چیست.روش های مختلف پرداخت آنلاین از 29 کشور در سراسر جهان در این اینفوگرافی نشان داده شده است و شامل نقشه های مختلفی میباشد.این بررسی توسط شرکت پرداخت Adyen انجام شده است.کسب وکارهای آنلاین و تجارت الکترونیک زمانی میتوانند در جهان پیشرفت کنند که روش های مختلف پرداخت آنلاین در سراسر جهان وجود داشته باشد.این موضوع از آن جهت مهم است که کاربران کشورهای مختلف میتوانند با کارت های اعتباری خود از هر نقطه ای از جهان خرید کنند و یا پرداخت آنلاین انجام دهند.نقشه جهان در تصویر زیر نشان میدهد که چگونه جهان تحت سلطه ویزا کارت،مستر کارت و کارت اعتباری یا دبیت کارت درآمده اند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

مقایسه سرویس ویدئو فیسبوک و یوتیوب در رابطه با تجارت الکترونیک

b2ap3_thumbnail_facebook-video-vs.-youtube-.jpgقابلیت های ویدئویی فیسبوک در حال گسترش است و از قابلیت های جدید تبلیغاتی نیز استفاده موثری میکند.اغلب ویدئوها در فیسبوک از بازدید بالایی برخوردارند و بازدیدکنندگان به تماشای این ویدئوها می پردازند.بسیاری از بازاریابان در حوزه تجارت الکترونیک همواره این سوال برایشان پیش می آید که برای شروع کار کدام یک را انتخاب نمایند.فیسبوک ویدئو و یا یوتیوب؟!.برای پاسخ به این سوال با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

1.قابلیت استفاده

ابتدا اجازه دهید تا با آمار شروع کنیم.فیسبوک نقظه عطف کلیدی را برای استفاده از سرویس فسیبوک ویدئو در سال 2014 معرفی کرد،این درحالی است که 3میلیارد بازدید در روز دارد.با این حال در سال 2012 یوتیوب 4میلیارد در روز بازدید داشته است.در این قسمت ، میزان استفاده و مشاهده کاربران از یوتیوب بیشتر از فیسبوک میباشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

13 ابزار اینستاگرام برای تجارت

b2ap3_thumbnail_instagram-logo_20150407-042238_1.jpg

13 ابزار اینستاگرام برای تجارت

اینستاگرام پلتفرمی برای به اشتراک گذاری لحظات و مکان هایی است که در آن قرار گرفته ایم و دوست داریم تصاویر و فیلم های کوتاه خود را برای دوستان و عموم مردم به اشترارک بگذاریم. اینستاگرام با 30 میلیون بازدیدکننده در ماه به یک محل مناسب برای کسب و کار تبدیل شده است و صاحبان کسب و کار با قرار دادن پست های جذاب به همراه عکس و فیلم ،تعاملات خود را با مخاطبانشان به اشتراک می گذارند و به تجزیه و تحلیل رفتار کاربران می پردازند.در ادامه لیستی از ابزارهای اینستاگرام ،که به کسب و کار ما کمک میکند را معرفی و بررسی میکنیم.این ابزارها برای مدیریت،برنامه ریزی،تبلیغات و تجزیه تحلیل داده ها کاربرد دارند و برخی از آنها نیز بطور رایگان در دسترس هستند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

سه نکته برای بهره وری بیشتر از سیستم ارتباط با مشتری “CRM”

سه نکته برای بهره وری بیشتر از سیستم ارتباط با مشتری CRMمديريت ارتباط با مشتری يا CRM براي دهه ها مطرح بوده است. تا به امروز دانش رايج اينست که سيستم هاي CRM زماني که بحث موثر کردن عمليات ها و به حداکثر رساني درآمدها پيش مي آيد، داراي پتانسيل قابل تبديل هستند. با اينحال تعداد بسيار معدودي از کسب و کارها بيشترين بهره را از سيستم هاي CRM خود مي برند. در موارد بسياري، انتظارات زياد منجر به نتايج نا اميد کننده اي مي شود، مانند ورودي داده هايي که بينش محدود را ايجاد مي کنند. اما هنگامي که چنين تلاش صادقانه زيادي در تبديل CRM به يک ابتکار تعيين کننده سرمايه گذاري مي شود، چگونه نتايج مي تواند اينگونه باشد؟

اگر به کنايه گفته باشيم، بسياري از نيروهاي فروش حداکثر بهره را از سيستم هاي CRM خود نمي برند زيرا آنها درواقع بيش از حد لازم تلاش مي کنند. آنها مي خواهند از روز اول، CRM مرکز همه جانبه دنياي فروش آنها باشد. چنين انتظاري، قطب يگانه و واقف به همه چيز همه فعاليتها و اطلاعات فروشندگي است. اگر اين انتظار با خواسته سازمان شما يکسان بنظر مي رسد، پس من بشما تنها چهار کلمه مشاوره را پيشنهاد مي کنم: در آن موفق باشيد.

تعداد شرکت هايي که ديده ايم با اين شیوه استراتژي تک بعدی از همان ابتدا به موفقيت رسيده باشند به اندازه تعداد انگشتهاي يک دست است . و تعداد شرکت هايي که ديده ايم موفق نبوده اند، خوب، باقيمانده همه شرکتها بوده اند. اجراي موفق CRM علم پرتاب موشک به فضا نيست- اما مستلزم يک استراتژي است که از اين سه نمونه بهترين تجربه ها پيروي کند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">