محمد حسین انصاری

صحه گذاری

b2ap3_thumbnail_116.jpgصحه گذاری، به استفاده از یک فرد مشهور برای معرفی و تبلیغ یک برند اطلاق می شود. برای تبلیغ محصولات و خدمات، از رسانه های متفاوتی استفاده می شود. از تبلیغات در رسانه های دیداری و شنیداری گرفته تا تبلیغ در نشریات چاپی و بیلبوردهای خیابانی و تبلیغات در دنیای مجازی. شیوه های ارائه تبلیغ در این کانال ها نیز شکل های متفاوتی به خود می گیرد. گاه از روش مستقیم برای انتقال مطلب کمک گرفته می شود و گاه محصول یا خدمتی به شکل غیرمستقیم معرفی و تبلیغ می شود. گاه تبلیغات می تواند هیجان انگیز بوده و یا تنها به آگاهی بخشی در زمینه محصولات و خدمات بپردازد. در تبلیغ ،گاهی محصول و خدمت به تنهایی معرفی می شود و شما فقط تصویری از محصول مشاهده می کنید و گاه فردی این محصول را معرفی می کند و در قاب تصویر به غیر از محصول، شخص یا اشخاصی وجود دارند که از محصول برای شما شناخته شده تر بوده و قرار است که تبلیغ کنندگان، محصول یا خدمت خود را به واسطه آن شخص یا اشخاص یه شما معرفی نمایند.این شیوه تبلیغات که در چندین سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده و از افراد مشهور و شناخته شده در سطح ملی و بین المللی در حوزه های گوناگون جهت معرفی و تبلیغ محصولات استفاده می نماید، صحه گذاری نامیده می شود. در میان افراد شناخته شده در تمامی حوزه ها، به دلیل محبوبیت بالای ورزش در سطح جهان، ورزشکاران و افراد مشهور ورزشی در صحه گذاری طرفداران بیشتری دارند و شرکت های تجاری تلاش می کنند تا از ورزشکاران برای معرفی و تبلیغ محصول خود استفاده کنند. استفاده از ورزشکاران کمک می کند که سرعت آگاهی از برند و گسترش تصویری برند بیشتر شده و برند، بسیار سریعتر در سطح جهان شناخته شود. صحه گذاری امروزه یه یکی از استراتژی های مهم بازاریابی برای شرکت ها تبدیل شده است و تمامی صنایع ورزشی و غیرورزشی سعی می کنند از این شیوه یه خوبی بهره ببرند .

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

 مشاوره مدیریت ، امروز یا فردا

b2ap3_thumbnail_Watch-and-Time--4.jpgمباحث بهبود کسب و کار، همایش های مختلف بازاریابی و فروش و برند سازی امروز بسیار داغ و پر رونق است، یکی از محاسن رکود اقتصادی و کاهش درآمد ها جستجوی مدیران برای یافتن راهکارهای بهبود و افزایش مشتریست. اما دراین میان جمله معروف جان اف کندی تفاوت مدیران هوشمند و با برنامه و دیگران را مشخص می کند:

 "The time to repair the roof is when the sun is shining." 

هر چند ما گمان می کنیم  ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است، اما واقعیت این است که شرکت هایی که قبل از ورود به بحران برنامه ریزی و راه کار های لازم جهت برون رفت از مشکلات را انجام داده اند با عارضه های کمتری روبرو هستند.

عموما بسیاری از مدیران زمانی به سراغ خدمات مشاوره مدیریت می روند که کسب و کارشان دچار مشکل شده و معمولا بودجه کافی برای پیاده سازی راه کار های جدید و هوشمندانه را نداشته  و در این موقعیت توقع معجزه از مشاور خود را دارند. علاوه بر این تمرکز مشاور در چنین موقعیتی بر روی عارضه یابی و بر طرف کردن ایرادات خواهد بود و نه دقیقا بر روی برنامه ریزی و ایجاد مزیت رقابتی پایدار.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

صنعت ورزش حرفه ای

b2ap3_thumbnail_behsa-sport-industry.jpgصنعت ورزش حرفه ای یک صنعت روبه رشد و مورد علاقه در اقتصاد در طی بیست سال گذشته بوده است که نظر بسیاری از جمله اقتصاددانان را به خود جلب کرده است. ورزش حرفه ای، حوزه ای است که بازیکنان، مربیان، مدیران و مالکان حرفه ای دور هم جمع می شوند، تیم ها، باشگاه ها، لیگ ها و مسابقات مختلف را راه اندازی کرده و در این حوزه سرمایه گذاری می کنند تا به اصلی ترین هدف خود که سود آوری و کسب منافع اقتصادی می باشد، دست یابند. این صنعت نقاط منحصربه فردی نسبت به صنایع دیگر دارد ازجمله حمایت هایی در راستای حلوگیری از انحصار، سیاست هایی برای کنترل هزینه ها و تسهیم درآمدها و محدودیتهایی برای ورود شرکت ها، تیم ها و ورزشکاران جدید. به دلیل منحصر به فرد بودن، این موارد باید بسیار نواورانه و رقابتی تدوین شوند تا درآمدزایی لیگ ها و تیم ها بیشتر گردد. مالکین تیم های حرفه ای و بازیکنان اغلب با رفتارهای متفاوتی به نسبت شهروندان عادی مواجه می شوند حتی بیشتر از ستاره های سینما و دیگر افراد مشهور. ورزش حرفه ای تجارت بزرگی است و بیشتر مردم، محصولات تولید شده به صورت مستقیم و غیرمستقیم صنعت ورزش حرفه ای را مصرف می کنند. بسیاری از صنایع برای درآمدزایی به ورزش حرفه ای وابسته اند. از قبیل رسانه ها، دولت، شبکه های ملی و محلی، صنایع غذایی، بازازیابی، ساخت و ساز ، حمل و نقل و دیگر صنایع که ارتباط نزدیکی با ورزش حرفه ای دارند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

سه روشي که شرکت پيکسار با آن مزيت رقابتي را از فرهنگ خود بدست مي آورد

سه روشي که شرکت پيکسار با آن مزيت رقابتي را از فرهنگ خود بدست مي آورد:

تا بينهايت و فراتر از آن: اين جايي است که استوديوهاي انيميشن پيکسار و انيمشين والت ديسني عازم آن هستند، بشرط آنکه آنها نوعي از مديراني را حفظ کنند که آنها را تا به اين مرحله رسانده اند. Ed Catmull رئيس استوديوهاي انيميشن پيکسار و والت ديسني، آنچه که درباره رهبري و فرهنگ شرکتي آموخته در کتاب جديد خود کمپاني خلاق: غلبه بر نیروهاي ناديده اي که بر سر راه الهام حقيقي قرار دارند، شرح مي دهد.

پيکسار با محصولاتي نظير داستان اسباب بازي، خارق العاده ها، يافتن Nemo و بالا (Up)، تنها چند فيلم از فيلمهايش، بطور خارق العاده اي موفق بوده است. شرکت ديسني (DIS) در سال 2006، پيکسار را خريداري کرد تا واحد استوديوهاي انيميشن والت ديسني پرتلاش خود را تقويت نمايد. Catmull و John Lasseter، مديران پيکسار، جهت مديريت واحد به ترتيب به سمتهاي رئيس و مدير عامل منصوب شدند. ديسني، با تغيير در کادر رهبري شروع به توليد فيلمهاي پر بيننده اي نظير Tangled (پيچيده) و Wreck-It Ralph (کشتي را غرق کن رالف) نمود. اگر هر گونه شکي در بازگشت جادوي ديسني وجود داشت ، با انتشار فيلم Frozen (منجمد) در شبکه بلاکباستر در سال 2013، به آن پايان داده شد. فيلم منجمد با درآمد خوب بيش از يک ميليارد دلار در باکس آفيس در طي شش ماه نخست، به پردرآمدترين اثر انيميشني تا به امروز تبديل شد و به فهرست 10 پردرآمدترين فيلم برتر جهاني همه دوران ها وارد شد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

سال 2015 را با اين نکته هاي رسانه اجتماعي بطور مناسب آغاز کنيد

 اين نکته هاي رسانه اجتماعي بطور مناسب آغاز کنيد

در سال 2014، آيا در دستيابي به برخي از اهداف رسانه اجتماعي خود ناموفق بوديد؟ شايد تنها سود نسبتاً کمي از دنبال کنندگان و کار بدست آورديد، يا حتي اينکه چند دنبال کننده را در حسابهاي معين از دست داديد؟ شايد کارفرماي شما آنقدر متقاعد نشد که زماني که براي فيسبوک صرف کرديد به کسب و کار اصلاً کمکي کرده باشد؟

انگيزه هاي شما هر چه باشند، يک سال جديد به معني يک شروع تازه در رسانه اجتماعي است. اکنون زمان ارزيابي مجدد، تطبيق دادن و شروع به پست کردن است. يک آغاز خوب در چند هفته يا ماه نخست، باقي سال را در رسانه اجتماعي بسيار آسانتر خواهد کرد.

به اين پنج نکته رسانه اجتماعي که کمک مي کنند سال 2015 را بطور درست آغاز کنيد نگاهي بياندازيد:

آغاز سال بهترين زمان براي انجام خانه تکاني در رسانه اجتماعي است. به همه حسابهايي که مديريت مي کنيد سر بزنيد. آيا وقت و تلاش زيادي را براي يک حسابي که درست کار نمي کند صرف کرده ايد؟ از خود اين سئوالات را بپرسيد و پي ببريد سنگيني در کجاست. سپس نفس عميقي بکشيد و آن حساب را به فراموشي بسپاريد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

بازاریابی ورزشی چیست؟ (بخش پایانی)

در بخش پایانی معرفی بازاریابی ورزشی، به سه تفاوت دیگر بازاریابی ورزشی و بازاریابی در صنایع تولیدی و خدماتی می پردازیم.

رقابتb2ap3_thumbnail_114.jpg

عمومأ برندهای تولیدی و خدماتی در تلاش های بازاریابی خود برای جذب و حفظ مشتریان با یکدیگر همکاری نمی کنند. در برخی صنایع رقابتی، تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمت، به منظور متعادل کردن قوت ها و ضعف های رقابتی، به همکاری های استراتژیک تمایل نشان می دهند. اما در حالت کلی، شرکت های تولیدی و خدماتی با یکدیگر رقابت می کنند و هر شرکتی بتواند رهبری بازار را بر عهده گیرد، در نهایت می تواند به سودهای بیشتری دست یابد. از سویی دیگر، در دنیای کالاها و خدمات، انحصار بسیار ارزشمند است. انحصار باعث می شود شرکت، تنها ارائه کننده خدمت یا کالا در بازار بوده و قدرت قیمت گذاری را در دست داشته باشد. در صنایع زیادی، انحصار یک موهبت محسوب شده و شرکت ها، سعی در بیرون راندن رقبا از میدان و به دست آوردن انحصار دارند.

اما در صنعت ورزش، انحصار یک آفت خواهد بود. و در اصل، ورزش با رقابت و وجود تعداد زیادی از رقبا، جذابیت به دست آورده و باعث کسب منافع مالی برای باشگاه ها می شود. هیچ تیم ورزشی، به تنهایی نمی تواند یک لیگ یا یک دوره مسابقه را به وجود آورد. هر چقدر تعداد رقبا بیشتر باشد و هر چقدر توان و قدرت این تیم ها به یکدیگر نزدیک تر باشد، جذابیت بازی بین تیم ها و جذابیت لیگ و تورنومنت بالاتر می رود. بالا بودن جذابیت در رویدادهای ورزشی سبب توجه رسانه ای به رویداد شده و پخش رسانه ای، شرکتهای تجاری را برای حمایت از رویداد ورزشی ترغیب می کند و تمام این عوامل باعث سرازیر شدن سرمایه های کلان به سمت رویداد و ثروتمند شدن تیم ها و باشگاه های ورزشی می شود. نکته اینجاست که صنایع تولیدی و خدماتی به دنبال قانون گذاری و تبعیت از قوانین ضد انحصار هستند در حالیکه صنعت ورزشی به خودی خود انحصار را در هم می شکند و تنها نکته اینجاست که صنعت ورزش به دنبال قوانینی برای ارتقای تعادل رقابتی یا متعادل کردن قدرت تیم ها در رویداد ورزشی می باشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

بازاریابی ورزشی چیست؟ (بخش چهارم)

بازاریابی-ورزشی-چیست؟در بخش چهارم معرفی بازاریابی ورزشی، به معرفی سه تفاوت دیگر، میان بازاریابی ورزشی و بازاریابی کالاها و خدمات اشاره می کنیم.

محصول

به سبب ماهیت ورزش و رویدادهای ورزشی، ورزش هایی نظیر فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی و غیره حقیقتأ محصولاتی جهانی هستند که نیازی به منطبق کردن آنها با شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کشورها نیست درحالیکه بسیاری از کالاها و خدمات و آمیخته بازاریابی آنها، برای عرضه در کشورهای مختلف، نیاز به منطبق کردن محصول با شرایط آن کشور را دارند.

برخلاف ورزش، بسیاری از کالاها و خدمات، محصولات جهانی استاندارد شده ای نیستند و کالاها جهت ارائه نیاز به بسته بندی ها، نام ها، ترکیبات و ترویج و توزیع متفاوتی در کشورهای خارجی دارند. در مقابل، ورزش و لیگ های ورزشی، شکل یکسانی در تمام جهان خواهند داشت و در تمام دنیا محصول ورزش، به شکل یکسانی مشاهده می شود هرچند ممکن است جنبه قیمت گذاری و ترویج با شرایط هر کشوری هماهنگ شود اما نوع محصول برای تمام دنیا یکسان خواهد بود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

چند وظيفگي از عملکرد مي کاهد

چند وظيفگي از عملکرد مي کاهدهمچنانکه اينترنت، دستگاه هاي موبايل و هزاران شگفتي ديگر تکنولوژيکي بطور فزاينده اي در زندگي هاي ما گنجانده شده اند، تمرکز بر روي هر مورد جداگانه اي سخت تر و سخت تر مي شود. به هر کجا که نگاه مي کنيد ، شما در محاصره تقاضاهاي رقابتي براي زمان و توجه تان قرار گرفته ايد که به شما فرمان مي دهند وظايف چندگانه را انجام دهيد. "به تلفن جواب دهيد." "اينجا را کليک کنيد." "اينجا را فشار دهيد." " مرا باز کن." " مرا روشن کن." "همه آنها را يکباره انجام بده!"

 وظايف چندگانه، بطور يکساني متأسفانه، اغلب به عنوان يک روش براي ما جهت برآورده ساختن تقاضاهاي پيچيده جامعه مدرن و به انجام رسانيدن بيشتر در همان مدت زماني ترويج شده اند. آيا تابحال شده سعي کنيد بر روي يک معرفي بازرگاني (پرزنتيشن) کار کنيد در حاليکه همزمان با تلفن مشغول صحبت کردن باشيد؟ شما کار زيادي انجام نمي دهيد و زمان بطور مرموزي مي گذرد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

ده روش سريع جهت ارتقاء ایمیل مارکتینگ شما

ده روش سريع جهت ارتقاء ایمیل مارکتینگ شماکسب و کارها در حاليکه بيش از 90 درصد مصرف کنندگان بطور روزانه ايميل هاي خود را چک مي کنند، بسرعت در مي يابند اين يکي از بهترين شيوه ها براي دسترسي به مخاطب هدف گذاري شده آنها مي باشد.

شرکت ها در حال پي بردن به ارزش زياد تلاش هاي ایمیل مارکتینگ خود مي باشند، خواه اينکه آن انتشار اخبار شرکت، تبليغ يک فروش يا برجسته ساختن کالاها يا خدمات جديد باشد.

Dan Forootan، رئيس شرکت ایمیل مارکتینگ StreamSend در يک اظهار نظر اعلام کرد «سال 2014 نشان داد که شتاب حرکت پيوسته ايميل، به عنوان بهترين ابزار بازاريابي جهت پيشبرد کسب و کار (بازگشت سرمايه) مي باشد.

شرکت StreamSend براي کمک به کسب و کارها جهت ارتقاء کمپين ایمیل مارکتینگ خود و اطمينان از نتيجه بخش بودن تلاشهايشان چند نکته را ارائه مي کند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

11 نکته برتر ضروري برايان تريسي براي داشتن يک زندگي موفق

11 نکته برتر ضروري برايان تريسي براي داشتن يک زندگي موفق«پيشرفت بزرگ در زندگي شما زماني حاصل مي شود که دريابيد مي توانيد هر چيز لازم به يادگيري را براي به انجام رساندن هر هدفي که براي خود تعيين کرده ايد بياموزيد».

« هشتاد درصد زمان خود را در تمرکز بر فرصتهاي فردا بجاي مشکلات ديروز صرف کنيد».

« موفقيت زماني بدست مي آيد که آنچه را که مايل به انجامش هستيد انجام بدهيد، و متعهد شويد بهترين فرد در رشته خود باشيد».

يکي از مطلقاً محبوب ترين افراد براي من در زمينه پيشرفت شخصي، برايان تريسي (Brian Tracy) است. او کتابهاي بسيار متعددي درباره موفقيت، کارائي و رهبري نوشته است.

من چه چيزي را درباره او دوست دارم؟

  • او بسرعت به اصل مطلب مي پردازد. برايان تريسي يکي از مختصر و مفيد ترين نويسندگاني است که من تاکنون در شاخه پيشرفت شخصي يافته ام.
  • محصولات او اغلب سرشار از ارزش عملي هستند. زماني که يکي از محصولات اوراخريداري مي کنيد به جاي فقط چند نکته و انبوه لايه گذاري هاي انگيزشي، کالاهايي را دريافت مي کنيد که واقعاً بدردتان مي خورند.
امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

بازاریابی ورزشی چیست؟ (بخش سوم)

در ادامه مطالب پیشین در زمینه معرفی بازاریابی ورزشی، در این بخش نیز به معرفی دو تفاوت اساسی دیگر بازاریابی ورزشی و بازاریابی می پردازیم.b2ap3_thumbnail_112.jpg

  • ترویج و رسانه

تولید کنندگان و فروشندگان کالاها و خدمات با پراخت پول، برای توسعه و جایگاه یابی برند خود تبلیغات کرده و از سیاست هی ترویج بهره می گیرند. در مقابل، تیم ها و سازمان های ورزشی و ورزشکاران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از حمایت های مالی برای تبلیغ و ترویج خودشان استفاده می کنند. طرفداران با خرید، پوشیدن و نمایش محصولات تجاری باشگاه، به صورت غیرمستقیم سبب تبلیغ برای باشگاه خود می شوند. حامیان مالی به صورت مستقیم با پرداخت پول برای تبلیغ محصولات خود، به ترویج تیم کمک می کنند. رسانه ها نیز برای نمایش بازیهای تیم، لیگ و افراد به آنها پول پرداخت می کنند. درحقیقت کالاها و خدمات برای تبلیغ خود پول خرج می کنند ولی باشگاه ها و سازمان های ورزشی در حین تبلیغ خود، پول هم دریافت می نمایند...!

بسیاری از محصولات برای تبلیغ و کسب درآمد بیشتر در رویدادها و مسابقات ورزشی حضور می یابند. در حقیقت، ورزش امروزه یک رسانه است درحالیکه سایر محصولات و خدمات نمی توانند یک رسانه باشند. در ضمن، محصولات و کالاها نمی توانند یک ستاره رسانه ای باشند اما ورزش بخش مهم و گران قیمتی از ساعات رسانه های دیداری و شنیداری و صفحات رسانه های نوشتاری را به خود اختصاص می دهد. رسانه ها برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات، از شرکت های مربوطه پول دریافت می کنند در حالیکه برای نمایش رویدادهای ورزشی به تیم های ورزشی پول پرداخت می کنند و تیم ها با دریافت پول، خود را در رسانه ها تبلیغ و معرفی می نمایند. امروزه بیشترین درآمد تیم ها و لیگ های ورزشی از حق پخش رسانه ای می باشد که رسانه ها در اختیار صنعت ورزش قرار می دهند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
شقایق فرهمند

نکاتی ساده اما مهم برای برخورداری از برندی آنلاین

b2ap3_thumbnail_small-business-branding.jpgدر این عصر اینترنت بخشی جدا ناپذیر از تمامی تجارت هاست به خصوص تجارت های کوچکی که توان رقابت با رقبای بزرگ خود را ندارند.در دنیای وب شیوه های بی شماری برای ارائه خدمات و محصولات به صورت آنلاین برای مشتریان مهیاست.

این روزها بازاریابی اینترنتی چیزی فرای داشتن یک وب سایت است.شما می بایست به جای اینکه تنها به فکر داشتن یک وب سایت باشید برای ایجاد برندی آنلاین در وب تلاش کنید فقط در این صورت است که می توانید تاثیرگذار باشید و از پس رقابت با رقبای خود برآیید.

برای مطرح کردن برند خود در وب از روش های بسیاری میتوانید بهره ببیرید که چند مورد از آن را با هم مرور می کنیم.

برند خودتان را بیش از پیش در معرض دید قرار دهید.

اولین گام در آنلاین برندینگ این است که ببینید سایت شما چقدر برای موتورهای جستجو محبوب بوده و در نتایج جستجو چطور دیده می شود. به یاد داشته باشید که تمامی برندها خواه کوچک یا بزرگ از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیشنهاد داده می شوند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

مشاوره مديريت چيست؟

مشاوره مديريت چيست؟مشاوره مديريت چيست؟

مشاوره مديريت عمل ارائه رايزني، نظر کارشناسي و حمايت شخص ثالث به مديران کسب و کار با هدف ارتقاء عملکرد کسب و کار منتج به يک افزايش کلي در ارزش آن براي سهامداران - و ديگر افراد ذينفع- مي باشد.
مشاوره مديريت در اواخر دهه 1880 آغاز شد زماني که Frederick W. Taylor شروع به انجام مطالعه درباره زمان لازم براي تکميل فرآيندها در ساخت کرد. عمل مشاوره به مرور زمان توسعه يافت و سرانجام James O. McKinsey به همراه Tom Kearney- در بحبوحه رکود اقتصادي بزرگ- و زماني که شرکت ها بيش از هر زماني نيازمند مشاوره بودند شرکت McKinsey & Company را تأسيس کرد. گروه McKinsey شروع به کمک به کسب و کارهاي مشکل داري کرد که رشد کرده و از بحران اقتصادي بهبود يافته بودند. مدت کوتاهي پس از آن، مشاوره مديريت به عنوان يک رشته علمي رشد يافت و شرکت هاي ديگر شروع به شکل گرفتن کردند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

بازاریابی ورزشی چیست؟ (بخش دوم)

بازاریابی-ورزشی-چیست؟پیرو مطالب مطرح شده در بخش اول مبحث بازاریابی ورزشی چیست، در این بخش و بخش های آینده به معرفی 10 تفاوت اصلی در بازاریابی ورزشی و بازاریابی کالاها و خدمات خواهیم پرداخت.

  • تعصب

هسته مرکزی تفاوت بین بازاریابی ورزشی و بازاریابی کالاها و خدمات، نحوه نگاه به مشتریان و خریداران است. در بازایابی کالاها و خدمات،  ما از لفظ مشتری استفاده می کنیم.درحالیکه تیم ها و بازیکنان ورزشی، طرفدار دارند. در فرهنگ لغات، مشتری به معنای فردی است که کالاها و خدمات را می خرد ولی طرفدار به معنای هواخواه و یک شیفته سرسخت است. یک شخص متعصب، فردی است برانگیخته و شناخته شده بواسطه انگیزه های شدید و شور و شوقی غیرمنطقی.

بازاریابی کالاها و خدمات در درجه اول بر رضایتمندی مشتری تمرکز دارد. رضایتمندی هنگامی اتفاق می افتد که انتظارات برآورده شوند.مشتری راضی سبب بوجود آمدن سه فرصت زیر برای شرکت می شود. اول اینکه مشتری راضی باعث افزایش ارزش شرکت برای مالکان و سهامداران آن می شود. دوم اینکه، مشتری راضی جریان نقدینگی آینده شرکت را تضمین می کند و سوم اینکه مشتری راضی تغیرات در جریان نقدی آینده شرکت را کاهش می دهد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

6 استراتژي برند که اکثر مديران بازاريابي در اجراي آن ناموفق هستند

b2ap3_thumbnail_BRANDING1.jpgقوانين اساسي برندسازي به سرعت در حال تحول هستند. رسانه اجتماعي، بازاريابي محتوا، نسل جديدتر، گزينش ثانويه، رهبري انديشه و جابجايي آماري تنها برخي از چيزهاي متعددي هستند که برندها را براي متفاوت فکر کردن به چالش مي کشند. ايجاد و حفظ اعتماد و وفاداري مشتري بسيار دشوارتر از گذشته شده است. برقراري روابط با مصرف کنندگان با چنان رقابتي براي جلب توجه آنها، هرگز تا اين اندازه چالش برانگيزتر نبوده است. به زنجيره دائمي تبليغات ويديويي و تبادل دوطرفه اي که هر زمان از تلفن استفاده مي کنيم يا کامپيوتر يا تبلت خود را روشن مي کنيم جلوه نمايي مي کنند نگاهي بياندازيد.

يک برند مد روز، اميدبخش، با معني، ابتکاري و جامعه گرا بودن- اينها چيزهايي هستند که مردم را به توقف کردن، گوش دادن و توجه کردن واميدارد. مشتريان مي خواهند با برندي تعيين هويت شوند که بتوانند با آن رشد کرده، اعتمادشان را بدست آورده و به آنها احساس ارزشمند بودن بدهد. مردم مي خواهند با برندي متحول شوند که محصولات و خدماتش کمک کنند کسب و کار آنها يا زندگيشان معنا و اهميت پيدا کند. روي هم رفته، يک برند بايد به بهترين دوست يک مصرف کننده تبديل بشود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

چهار عامل کليدي جهت ارائه خدمات فوق العاده به مشتري در کسب و کار شما

چهار-عامل-کليدي-جهت-ارائه-خدمات-فوق-العاده-به-مشتري-در-کسب-و-کار-شماهمه ما به مشتري نياز داريم و نيازمنديم که مشتريان ما را دوست داشته باشند. هنگامي که زمان حقيقي ارائه خدمات به مشتري که باعث مي شود آنها ما را دوست داشته باشند فرا مي رسد، بحث کاملاً متفاوتي پيش مي آيد. همه ما فکر مي کنيم که خدمات مشتري خوبي را فراهم مي کنيم، اما اين موضوع کاملاً صحيح نيست این که مشتریان از ما راضی هستند و یا اینکه جزء مشتریان وفادار شده اند 2 موضوع متفاوت است و پیاده سازی سیستم های وفادار سازی و ارتباط با مشتری قدرتمند و پالایش مداوم سطح خدمات و کیفیت ارائه خدمات به مشتری میباشد.

در حقيقت، اکثر ما لزوماً خدمات مشتري بد ارائه نمي کنيم. مشتريان از ما متنفر نيستند، احساس نمي کنند که با آنها بدرفتاري شده و در بسياري از موارد احساس مي کنند که با آنها خوب رفتار شده، اما اين خدمت خوب مشتري نيست، اين فقط خدمت رساني است. زماني که صحبت از خدمت خوب مشتري مي شود، منظور من خدمت فوق العاده مشتري مي باشد. ما از خدمتي صحبت مي کنيم که مشتريان را به صحبت کردن وا مي دارد.

خدمت فوق العاده به مشتري غيرمنتظره بوده و تيزبينانه بر مشتري متمرکز است. اين نوع خدمت همچنين خلاقانه، اصيل و انديشمندانه مي باشد. شناخته شدن براي خدمت فوق العاده به مشتري بدين معني است که شما متعهد به اجراي تجربه مشتري و نه تجربه خودتان هستيد، و اينکه در مواقع دشوار از اين تعهد شانه خالي نمي کنيد.

خدمت فوق العاده به مشتري يک مسابقه دو استقامت و نه يک مسابقه دو سرعت است، و اين مسابقه مستلزم جرأت و توان مي باشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

بازاریابی ورزشی چیست؟ (بخش اول)

بازاریابی ورزشی چیست؟

بسیاری بر این باورند که بازاریابی ورزشی، یک زیرمجموعه از بازاریابی است. به این معنی که تئوری های بازاریابی و فعالیت های انجام شده در بازاریابی کالاها و خدمات را می توان به صنعت ورزش تعمیم داد و بازاریابی ورزشی را خلق کرد. اما این تصور، نشان از نگاهی بسیار سطحی، غیرحرفه ای و کوته بینانه به بازاریابی ورزشی می باشد.

بازاریابی ورزشی جنبه های بسیار منحصر به فرد و پویایی دارد و دلیل آن نیز می تواند به سبب منحصر به فرد بودن و متفاوت بودن صنعت ورزش از صنایع دیگر باشد. نظریه پردازی و اجرای این تئوری ها در بازاریابی ورزش کاملأ متفاوت از دیگر صنایع خواهد بود، اما این تفاوت ها چه هستند...؟

 

اگر یک مشتری، وفادار به یک محصول باشد توقع داریم که او به خرید آن محصول ادامه دهد. این مشتری وفادار ممکن است محصول را از مکان های متفاوتی غیر از نمایندگی های رسمی تولید کننده، خرید نماید و حتی ممکن است بعد از مدتی به سمت محصولات مشابه گرایش پیدا کند. شما مشتریان وفادار به یک محصول را نمی بینید که تی شرتی با مارک آن محصول تولیدی را بر تن کنند. حتی بسیاری از مشتریان، بسیار محدود سایت های اینترنتی تولید کنندگان را مورد بررسی قرار می دهند. خرید محصولات و خدمات حتی برای مشتریان وفادار، در ابتدا یک تصمیم اقتصادی بر مبنای درک ارزش یک محصول در برابر مبلغ پرداخت شده برای آن است و هرگاه مشتری احساس نماید در برابر پولی که برای یک کالا یا خدمت می پردازد، ارزش کمتری را دریافت می کند بدون شک دست از خرید برداشته و به سمت شرکت های رقیب و محصولات مشابه می رود.

 

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

تعيين رفتار کاربران در شبکه هاي اجتماعي

b2ap3_thumbnail_social-marketing-blog.jpgدر دهه های اخیر در دسترس بودن اسناد ایجاد شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی بطور چشمگیری افزایش یافته است.این رشد عظیم از محتوای ایجاد شده توسط کاربر،خرید سنتی را تحت تاثیر قرار داده است.شبکه های اجتماعی مشتریان را قادر می سازد تا با فروشندگان ارتباط مستقیم برقرار کند و بعد از تصمیم گیری به خرید کالای خود بپردازد.کشف سلایق و احساسات کاربران در رابطه با محصولات مختلف و مارک ها و تشخیص عادت های خریداران برای خرید محصول خاص بصورت سنتی کاری پرهزینه و وقت گیر است.با این حال تکنیک های جدید برای تحقیقات گسترده در بازار فراهم شده است.همچنین با استفاده از این تکنیک ها و تجزیه و تحلیل محتوایی که توسط کاربر ایجاد شده است و همچنین فعالیت کاربر و رفتار آن در پروفایل کاربری میتواند به تجزیه و تحلیل و رسیدن به هدف بسیار موثر باشد.بعنوان مثال فروشنده میتواند رفتار کاربر را از زمانیکه کالایی را انتخاب میکنند و در نهایت به خرید کالای موردنظر می پردازد را رصد کند.

استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روز به‌ روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم‌ اکنون شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان و موتورهای جستجو مثل گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند.خیلی از نهادهای مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون که مهم‌ترین آنها تجاری و تبلیغاتی است، دست به‌راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی زده یا درصدد خرید سهام مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا هستند؛ مثل رقابت اخیر گوگل و مایکروسافت برسر سایت مای‌اسپیس و فیس‌بوک.در رقابت مای‌اسپیس،گوگل و در رقابت برسر فیس‌بوک، مایکروسافت برنده‌شد. ضمن اینکه یاهو هم بعد از راه‌اندازی نه‌چندان موفق «۳۶۰درجه»، به دنبال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی دیگر به‌ اسم «مش» است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
رجعتی

بهره‌ وری به‌ عنوان مسئله استراتژیک

بهره‌ وری به‌ عنوان مسئله استراتژیککشورهایی می‌توانند درصحنه‌های بین‌المللی حضور قوی پیدا کنند که ضمن استفاده بهینه از عوامل تولید، بخش‌های کشاورزی – صنعت و خدمات آن‌ها در حالت رقابت‌پذیری کامل با دیگر کشورها باشد. با نگاهی به کشورهای موفق جهان‌دیده می‌شود که این کشورها بهای لازم را به نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین عامل تولید و خدمات می‌دهند و در مقابل این نیرو با بالا بردن بهره‌وری خود در منافع حاصل از تولید سهیم می‌شود، که بالا بردن بهره‌وری باعث به وجود آمدن نظامی می‌شود که از آن‌همه طبقات اجتماعی استفاده می‌برند.

بهره‌وری یک معیار کنترل در دست مدیریت است و رابطه مستقیمی با کارایی، کیفیت و اثربخشی دارد. اگر سازمانی، بهره‌وری را به‌عنوان یک موضوع استراتژیک بپذیرد، مسلماً یک برنامه بهره‌وری نمی‌تواند پاسخ مناسبی به این چالش باشد؛ چاره کار در برقراری یک فرایند مدیریت برای بهبود بهره‌وری نهفته است. یک برنامه برحسب تعریف، محدود به یک دوره زمانی خاص می‌باشد، دارای عمر معینی است و شروع و پایانی دارد. در مقابل، یک فرایند مدیریت بهره‌وری، مستمر و پیوسته است و هنگامی‌که شکل گرفت، به عنصر مداوم و لاینفک عملکرد سازمانی تبدیل می‌شود. برنامه‌های بهره‌وری مشخصاً ماهیتی تاکتیکی دارند که اغلب مشتمل از یک یا چند تاکتیک یا تکنیک بوده که برای تحقق بخشیدن به بهبود بهره‌وری در کار طراحی‌شده‌اند. دامنه برنامه‌های بهره‌وری نوعاً محدود می‌باشد؛ بدین معنا که ممکن است تنها بهره‌وری نیروی کار یا حتی فقط بهره‌وری کارگران ساعتی یا دفتری را در برمی‌گیرد. در مقابل فرایند مدیریت بهره‌وری، تلاشی همه‌جانبه و فراگیر است و بهره‌وری کلیه داده‌های مهم در فرایند بهره‌وری را موردتوجه قرار می‌دهد. در فرایند مدیریت بهره‌وری، از بهره‌وری کارکنان حرفه‌ای، فنی و کادر مدیریت سازمان گرفته تا بهره‌وری سرمایه، مواد و منابع انرژی، همه و همه با جدیت تمام دنبال می‌شوند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید

برند مارکتینگ چیست و چگونه کار میکند؟

برند مارکتینگ چیست و چگونه کار میکند؟در بازارهای شلوغ و پر طرفدار رقابت به شکل بی رحمانه ای در میان برندها جریان دارد، رقبا از هر ابزاری و هر شیوه ای برای پیشی گرفتن از یکدیگر و جذب سهمی از بازار بهره میبرند و این یعنی شما به چیزی بیشتر از تکنیک های معمول برای رقابت و مطرح کردن برند خودتان در ارائه و فروش خدمات و سرویس ها و شناسایی و ارتباط با بازار هدف نیاز دارید. در این میان برندهایی که از سیستم ها و سرویس های آنلاین برای این رقابت در مارکت استفاده میکنند یک قدم جلوتر از دیگران هستند.

اما بازی تازه شروع شده و موفقیت و عدم موفقیت شما در حوزه وب برندینگ مستلزم برخورداری از ویژگی هایی است که مشخص میکند آیا کمپین وب برندینگ شما به موفقیت خواهد رسید یا که خیر؟. لازم است تا قبل از اینکه وارد این رقابت شوید درک صحیحی نسبت به طراحی، پیاده سازی و توسعه کمپین برند مارکتینگ خود داشته باشید، و در ابتدا شما نیاز دارید که رقبای خود را قبل از هر برنامه ریزی کاملا بشناسید و جهت پایه ریزی سیستم تجارت آنلاین خود برنامه ریزی زمانبندی شده ای را نسبت به مسیرها و شیوه های فروش، نوع اطلاع رسانی، وفادارسازی مشتریان، ارتباط مستمر و متناسب با سلایق آنها برای پیشبرد اهداف خود و حرکت به سمت آینده داشته باشید.

امتياز دهيد:

Share this article:

">