محمد حسین انصاری

استاندارد مدیریت پایداری رویداد- ISO 20121:2012

به ندرت دیده شده است که یک استاندارد جدید، به این سرعت بوجود آمده و تا این اندازه موفق بوده باشد. استاندارد ISO 20121:2012  یا استاندار مدیریت پایداری رویداد، که مسابقات المپیک لندن، اولین آزمون اصلی این استاندارد جدید بود.

ISO 20121  را می توان برای تمامی رویدادها از یک دوره مسابقات محلی تا رویدادهای بزرگ ورزشی از قبیل المپیک و پاراالمپیک به کار گرفت. این استاندارد نشان می دهد که رویداد مورد نظر دارای منافع اقتصادی، زیست استاندارد مدیریت پایداری رویداد- ISO 20121:2012محیطی و احتماعی خواهد بود، کمترین میزان اتلاف منابع، مصرف انزژی و فشار بر جوامع محلی را خواهد داشت و تمرکز اصلی آن بر توسعه پایدار می باشد. استاندارد مدیریت پایداری رویداد می تواند برای هر سازمانی که تمایل به ایجاد، اجرا، حفظ و بهبود یک سیستم مدیریت پایدار رویداد دارد، به کار رود. استاندارد پایداری رویداد، رویدادهای ورزشی را به گونه ای استاندارسازی می نمایند که تمامی فعالیت های برگزار کنندگان از آماده سازی جهت برگزاری مسابقات تا اجرا و پس از برگزاری مسابقات با تمرکز بر توسعه پایدار انجام گیرد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

مدیریت افراد در سازمانهای ورزشی

مدیریت افراد در سازمانهای ورزشیمنابع انسانی در کنار دیگر سرمایه های ارزشمند یک سازمان ورزشی مانند ارزش برند و روابط با مشتریان، اهمیت اساسی دارد. جذب، پیشرفت و حفظ افراد با استعداد می تواند برای یک سازمان ورزشی، منابع لازم جهت ثروتمند شدن، رشد کردن و در نهایت کسب مزیت رقابتی را فراهم سازد. برای مثال یک مربی یا سرپرست خوب، یک مدیر کاربلد و یا یک بازیکن کلیدی جدید می تواند یک سازمان ورزشی را در مدت زمان کوتاهی از انتهای جدول به قهرمانی در مسابقات برساند.

جذب، نگهداری و پیشرفت افراد با استعداد، یکی از منابع مزیت رقابتی برای سازمان های ورزشی می باشد. آوردن افراد مناسب به سازمان، یکی از مراحل حیاتی در ساختن این مزیت رقابتی است. این موضوع به معنای توانایی تشخیص بهترین ترکیب مهارت ها و توانایی های تکنیکی، تیمی و رهبری است که سازمان بدان نیاز دارد. بهترین ترکیب ، ترکیبی است که به سازمان اجازه می دهد در حال و آینده به اهداف استراتژیک خود دست یابد. استخدام افراد جدید در سازمان می تواند پایه ای جهت پیشرفت کارایی، افزایش بازدهی و روحیه بالاتر در نیروی کار فراهم سازد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

استاندارد ایزو در عمل

استاندارد ایزو در عملاستاندارد بین المللی (ISO) ابزارهای عملی را برای مقابله با چالش های جهانی، از منابع آب جهان تا توسعه ایمنی غذای مصرفی ما را فراهم می آورد. در این بخش شما می توانید درباره چگونگی عمل استاندارد بین المللی در جهان واقعی و مزایایی که برای کسب و کار، جوامع و محیط زیست به وجود می آورد بیاموزید.

توسعه پایدار

توسعه پایدار به معنی " پاسخ گویی با نیازهای حال بدون به خطر انداختن توانایی پاسخ گویی نسل های آینده به نیاز های خود" است. بسیاری ازین 19500 استاندارد ایزو (ISO) به کسب و کار و سازمان ها به انجام این امر در محیط زیست، اقتصاد و جوامع کمک می کنند.

غذا

استاندارد های ایزو (ISO) حس اعتمادی به ما در هنگام خوردن یا نوشیدن محصولات می دهد، با این تضمین که برای تولید، دستورالعمل های جهانی از لحاظ کیفیت، امنیت و کارایی برقرار است. ایزو در زمینه غذا بیش از 1000 استاندارد با پوشش هرچیزی در زمینه ماشین آلات کشاورزی برای حمل و نقل، تولید و ذخیره وجود دارد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

استاندارد چیست؟

استاندارد مستندی است که الزامات، مشخصات، راهنما یا خصوصیاتی که به طور منظم برای اطمینان از اینکه مواد، محصول، فرایند ها و خدمات با اهدافشان متناسب است را فراهم می آورد. بر اساس اطلاعات سازمان استاندارد بین المللی (ISO) بیش از  19500 استانداردهای بین المللی که می تواند از فروشگاه ایزو یا اعضاء شان خریداری شود، منتشر شده است. استاندارد می تواند:استاندارد چیست؟

استاندارد بین المللی

توسط سازمان استاندارد جهانی (ISO) و IEC (و سایر) توسعه یافته و به طور مستقیم یا منطبق بر سایر  استاندارد های معتبر استفاده می شود.

استاندارد های منطقه ای

استاندارد های منطقه ای برای مناطق جغرافیایی بخصوصی تدوین شده است، که یکی از بهترین ها در اتحادیه اروپا (EU) به نام استاندارد EN استفاده می شود. استاندارد مشترک استرالیا/ اروپا می تواند به عنوان استاندارد منطقه ای باشد هنگامی که در هر دو کشور به طور یکسان اعمال شود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

اهمیت برند سازی در ورزش

اهمیت برندسازی در ورزشعبارت برند سازی مدتی است که به یک موضوع داغ در دنیای کسب و کار تبدیل شده است و در صنعت ورزش نیز قدم به قدم سایر صنایع در حال رشد و گسترش می باشد. سازمان های ورزشی که قدرت برندسازی را درک کرده اند، از طریق اجرای آن توانسته اند به طور معناداری توجه و علاقه جامعه را به سوی خود جلب کرده و تعداد زیادی از افراد را به مشارکت در فعالیت های خود واداشته و از این راه درآمدهای مطلوبی را نصیب خود کنند. برندینگ در ورزش می تواند به عنوان مهمترین ابزار سازمانها برای ایجاد و گسترش فرصت های جدید کسب و کار شناخته شود. هنگامی که برندسازی در ورزش مورد استفاده قرار می گیرد به این معناست که یک محصول یا یک خدمت، از قبیل یک نوع ورزش ( بسکتبال، فوتبال و ...) یا یک رویداد ( جام جهانی، المپیک) یا یک شخص ( ورزشکار) و یا یک سازمان( باشگاه، فدراسیون) می تواند به عنوان برند در نظر گرفته شود و مصرف کننده ورزشی این عوامل را به شیوه ای گوناگون درک می کند. بنابراین، کلید اصلی، ایجاد یک تصویر مثبت در ذهن مشتری ورزشی است. بنابراین برند ورزشی باید الهام بخش بوده و نماد ارزش های مشخصی در ذهن و طرز فکر مشتری باشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

استاندارد ISO 9001:2015 : آمادگي براي تغيير

استاندارد ISO 9001:2015 پنج پرسش پاسخ داده شده براي استاندارد بازبيني شده

استاندارد هاي ISO کمک مي کنند که جهان مکاني امن تر و کارآمد تر باشد و همچنين کمک مي کنند از عهده مسائل بيشمار اجتماعي برآييم. آنها همچنين با همه چيزهايي که ما سروکار داريم در ارتباط هستند. علاقه برانگيخته شده در بازبيني جديد 9001:2015 از آنجائيکه پيشنويس آن داراي تغييرات جالب توجه در قياس با نسخه کنوني 2008 است داراي اهميت مي باشد. وظيفه درک تأثير استاندارد بازبيني شده بر سازمان شما و اينکه چگونه خود را براي انتقال آماده کنيد مي تواند طاقت فرسا باشد، با اينحال چند گام ساده در زمان حال مي تواند در آينده زمان قابل توجهي را صرفه جويي نمايد.

سازمان بين المللي استاندارد (ISO)، با مرکزيت در کشور سوئيس، بزرگترين توسعه دهنده جهان در زمينه استانداردهاي بين المللي اختياري مي باشد. استانداردهاي بين المللي معيارهاي پيشرفته را براي محصولات، خدمات و طرز کار خوب فراهم نموده و به کارآمد تر و موثر تر شدن صنعت کمک مي کنند. استانداردها که از طريق اجماع جهاني بسط يافته اند، همچنين به از ميان بردن موانع تجارت بين المللي کمک مي کنند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

10 تکنيک توسعه کسب و کار جهت رشد سريع ميزان فروش

10 تکنيک توسعه کسب و کار جهت رشد سريع ميزان فروشاقتصاد شروع به رونق گرفتن مي کند. در اينجا چگونگي آماده سازي شرکت شما براي پيشرفت ارائه مي شود.

زمان بالا بردن فروش شرکت فرا رسيده است. خوشبختانه اقتصاد شروع به رونق گرفتن کرده و از اين رو ممکن است زماني ايده آل براي آموختن چگونگي افزايش ميزان فروش شما باشد.

به عنوان يک راهنمايي کوچک، من 10 درس از جان وايت هد (John Whitehead)، رئيس پيشين و بطور افسانه اي موفق هيات مديره گلدمن ساکس (Goldman Sachs) را به شما ارائه مي کنم. وايت هد به جاي بالارفتن از نردبان ترقي شرکت و کسب درآمد ميلياردي براي شرکت خود، به يکباره همه راه ها را پيمود. بايد مرواريد هاي خرد او را آويزه گوش خود کنيم:

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

مدیریت ریسک در ایزو 9001 و ایزو 14001 (معرفی نسخه 2014)

مدیریت ریسک در ایزو 9001 و ایزو 14001 (معرفی نسخه 2014)در سال هایی که ایزو 9001 و ایزو 14001 بنا نهاده شد، سازمان های متعددی از مدل های استاندارد در طراحی سیستم های مدیریتشان استفاده کرده اند. بسیاری ازین سیستم های استاندارد از مدیریت ریسک به طور موثری استفاده نکرده اند, به طور اندکی موضوع نیازهای مشتری و آئین نامه های حقوقی را توسعه داده اند.

نسخه جدید ایزو 9001 راهی برای شرکت ها  فراهم آورده است تا فرایند عملیات شان را به سبک جدیدی دیده و رویکرد فعال تری نسبت به مدیریت ریسک داشته باشند. به عنوان مثال  اگر شرکتی قصد گرفتن گواهینامه ایزو14001 را داشته باشد، این استاندارد در واقع با سیاست جلوگیری از آلودگی به از سرگیری تاکید بر حفظ محیط زیست خواهد داشت. بنابراین اگر شرکتی در این مسیر گام بردارد حقیقتا برای خود مزیت رقابتی در سطح جهان بدست آورده است.

علارغم اینکه روند به وجود آمده را می بینیم، نسخه جدید ایزو9001 و ایزو 14001 که مدیریت کیفیت و مدیریت ریسک را همزمان پوشش می دهند، دیگر به عنوان مسائل مجزایی برای سازمان به حساب بیاید. نسخه جدید به دنبال انعطاف بیشتر و شناسایی نیازمندی های کسب و کار می باشد تا فرایند های مدیریت کیفیت یا محیط زیست را در سرتاسر استراتژی کسب و کار یکپارچه سازد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
گروه مشاوره مدیریت بهسا

6 راه براي تأثير گذاشتن بر مشتري و ميزان فروش

6-راه-براي-تأثير-گذاشتن-بر-مشتري-و-ميزان-فروش

آيا مي دانيد مشتريان شما چرا از شما خريد مي کنند؟ آيا اين به خاطر محصول شما- سبک و یا کيفيت کار- است ؟ با نگاهي عميق تر متوجه مي شويد که عوامل بسيار ديگري در انجام يک فروش دخيل هستند که مي توانيد در افزايش ميزان فروش خود مورد استفاده قرار دهيد.

بر کسي پنهان نيست که احساسات عوامل قدرتمندي هستند که افراد را به کنش واداشته و باعث مي شوند آنها يک خريد را انجام بدهند. براي افزايش فروش، شما بايد بطور احساسي آنها را درک نموده و از آنها درخواست کنيد. چرا که هنرمندان و صنعتگران متعدد ديگري نيز با پيشنهاد هاي جالب توجه در بازار وجود دارند.

چرا آن مشتري شما را انتخاب خواهد کرد؟

امتياز دهيد:

Share this article:

">
آتنا صنعتی پور

چرخه عمر برون سپاری سیستم های اطلاعاتی

OUTSOURCINGچرخه عمر برون سپاری سیستم های اطلاعاتی یا برون سپاری به معنی واگذاری بخشی از فعالیتها و یا نیازهای داخلی سازمان به یک واحد خارج از سازمان است که با پرداخت هزینه و یا مشارکت در اجرا اتفاق می افتد. اجرای برون سپاری با نظارت خوب و کنترل و دقت در انتخاب شرکت و یا گروه مجری می تواند موجب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری سازمان گردد.

موسسه برون سپاری (www.outsourcing.com ) کاربران نهایی برون سپاری را از زمان عضویتشان در سال 1998 مورد بررسی قرار داد و دریافت که 10 دلیلی که سازمانها بخاطر آن برون سپاری می کنند عبارتند از: کاهش و کنترل هزینه های عملیاتی، بهبود تمرکز سازمان، دسترسی به قابلیت های کلاس جهانی، منابع داخلی رایگان برای دیگر اهداف، منابعی که داخل سازمان در دسترس نیستند، تسریع منافع مهندسی مجدد، کارکردهایی که به سختی مدیریت می شوند یا خارج از کنترل اند، بودجه سرمایه موجود، سهیم کردن ریسک و تزریق پول نقد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید

از این اشتباهات در بازاریابی شبکه های اجتماعی دوری کنید. (بخش دوم)

از این اشتباهات در بازاریابی شبکه های اجتماعی دوری کنید. (بخش دوم)اشتباه سوم : عدم استفاده یا عدم بهینه سازی هشتگ ها (Hashtags) :

قدرت هشتگ ها را هرگز دست کم نگیرید با ایجاد کردن هشتگ ها و اتصال آن به نوشته ها و ارسال های خود در شبکه های اجتماعی هویت می بخشید در واقع به آنها جذابیت میدهید و باعث میشود نوشته های شما از حالت گنگی و نا مفهومی محض برای شبکه های اجتماعی خارج شود، هشتگ ها باعث میشوند تا پتانسیل نمایش نوشته های شما در شبکه های اجتماعی به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کند.

هر کسب و کاری و یا هر هدفی که از ارسال نوشته خود در شبکه های اجتماعی دارید را با اضافه کردن هشتگ برجسته سازید اجازه دهید تا دیگران راحت تر شما را از بین میلیونها نوشته جدید پیدا کنند، سعی کنید هشتگ هایی متناسب با برند خودتان، و نوع کسب و کاری که ارائه میدهید انتخاب کنید در آینده اغلب جستجوها در شبکه های اجتماعی اتفاق خواهد افتاد و هشتگ ها میتوانند تاثیر زیادی روی بهتر دیده شدن شما در نتایج این جستجو ها بگذارند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
شقایق فرهمند

خدمات مسافرتی و گردشگری آنلاین

خدمات مسافرتی و گردشگری آنلایناینترنت ابزاری قدرتمند برای جستجو و کسب اطلاعات لازم در تمامی امور مربوط به سفر و گردشگری می باشد. سرعت بالا، سهولت کار، صرفه جویی در وقت و هزینه و موارد بسیار دیگر تمامی میتوانند از ویژگی های کاربرد اینترنت در برنامه ریزی قبل از یک سفر است.

امروزه در تمام دنیا برنامه ریزی یک سفر اعم از پیدا کردن یک محل مناسب، سفارش بلیط، رزرو هتل و .. می توانند به راحتی و بدون دردسر به صورت آنلاین صورت گیرد.

بهره مندی از خدمات گردشگری آنلاین باعث میشود تا شما بتوانید اطلاعات کامل و دقیقی از تمامی جزئیاتی که مرتبط با مقوله گردشگری و سفر است به دست آورید، اطلاعاتی اعم از ساعت پرواز ها، انواع خدمات قابل ارائه در حوزه گردشگری همچون رزرو هتل و اماکن اقامتی، و کسب طلاع از انواع امکانات گردشگری و توریسم و ...

خدمات و سرویس های مسافرتی آنلاین می تواند توسط آژانس های مسافرتی، خطوط هوایی، ارائه دهندگان خدمات اقامتی، هتل ها، شرکت های مسافرتی و گردشگری و .. برای مسافران و گردشگران فراهم گردند، آژانس های مسافرتی با خدمات آنلاین تقریبا تمامی خدماتی را که یک آژانس مسافرتی به شکل سنتی و غیر آنلاین ارائه میدهد که میتوانند شامل ارائه اطلاعات کلی رزرو و خرید بلیط و کلیه امور مربوط به اقامت و اماکن گردشگری و توریسم و ... را ارائه می دهند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

راه های داشتن مدیریت زنجیره تامین کشسان

راه های داشتن مدیریت زنجیره تامین کشسانراه های داشتن مدیریت زنجیره تامین کشسان

دستیابی به خاصیت کشسانی

در علم مواد، کشسانی به توانایی یک ماده به بازگشت به حالت اولیه خود بعد از تغییر شکل گویند. در شرکت های بزرگ جهان؛ کشسانی به توانایی شرکت به برگشت پس از یک اختلال عظیم، که شامل برگشت به عملکرد نرمال شرکت مانند تولید، خدمات و غیره می باشد. شرکت ها می توانند کشسانی را به سه روش توسعه دهند: افزایش افزونگی (redundancy)، ایجاد انعطاف پذیری (flexibility) و تغییر فرهنگ (culture change) شرکت ها، که ویژگی اول سود کمتری دارد و بقیه ضروری است.

افزونگی

به طور تئوریک یک کسب و کار کشسان با ایجاد افزونگی در کل زنجیره تامین ایجاد می شود. سازمان با نگه داری موجودی مازاد، حفظ بهره بردازی ظرفیت در سطوح پایین،  تعدد تامین کننده و غیره در این راستا گام برمی دارد. در واقع ویژگی افزونگی به عنوان یک اتاق تنفس است که بتوان پس از وجود اختلال به فعالیت ادامه داد، که معمولا یک اقدام پر هزینه و موقت است. به علاوه یک شرکت با ذخیره مازاد کالا، ظرفیت، کارگران و غیره، که گاها زیاده روی در آن باعث بهم ریختگی در عملیات ها، کاهش کیفیت، و افزایش هزینه خواهد شد، دچار سردرگمی می شود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

10 دلیل اصلی شکست در کسب و کار

مشاوره مدیریت استاندارد ایزو شکست کسب و کار

 هر روزه شاهد آن هستیم که شرکت های بزرگ یا کوچکی به دلایل مختلف تعطیل می شوند و علت این تعطیلی چیزی جز ورشکستگی بنگاه اقتصادی نیست.

 هر چند در بسیاری از مقالات و یا صحبت ها اولین و یا یکی از مهم ترین علل  ورشکستگی بنگاه های اقتصادی را سرمایه ناکافی می دانند اما به عقیده من این امر نمی تواند صرفا باعث ورشکستگی شده و عدم سرمایه کافی هم خود دلیل دیگری داشته و آن عدم اطلاعات درست از سرمایه مورد نیاز برای شروع و یا نگهداری از آن کسب و کار است.

در این مقاله 10 علت اصلی که باعث ورشکستگی بنگاه های اقتصادی می شوند را بررسی کرده و معرفی می نمایم.

 

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید

از این اشتباهات در بازاریابی شبکه های اجتماعی دوری کنید. (بخش اول)

 بازاریابی در شبکه های اجتماعیهر کسی که امروز به دنبال یک استراتژی بازاریابی اینترنتی مناسب و قدرتمند میگردد محال است که نگاهی به شبکه های اجتماعی نداشته باشد بیش از نیمی از مشتریان احتمالی شما از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و این یعنی اینکه شما نمیتوانید پتانسیل بالایی را که برای افزایش احتمال بازدید از سایت شما وجود دارد را نادیده بگیرید. شک نکنید که هیچ ابزاری در بازاریابی اینترنتی به اندازه شبکه های اجتماعی برای شما مفید نخواهد بود اما باید بدانید که اشتباهاتی وجود دارند که میتوانند استراتژی شما را با شکست مواجه کنند.

اشتباه اول : برای زیاد کردن دنبال کننده ها و طرفداران خود پول پرداخت میکنید.

این خیلی خوب است که شما افراد زیادی را در شبکه اجتماعی خود داشته باشید تا بتوانید از آنها در جهت ارتباط و تعامل با کسب و کار خود بهره ببرید، اما بهتر اینست که این افراد خودشان و با میل خودشان شما را دنبال کرده باشند و مهمتر اینکه دنبال کننده های شما فعالیت مفیدی در شبکه اجتماعی شما داشته باشند، آنها باید حاضر باشند شما را به دیگران معرفی کنند، پای نوشته های شما نظرات خود را بگذارند و یا اینکه صفحات و نوشته های شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند (فعالیت مثبت و موثر).

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

آیا هنوز جا برای کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات باز است ؟

کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات

حدود 20 سال کار در زمینه فناوری اطلاعات و 15 سال تجربه حرفه ای در این زمینه و آموزش بیش از 4000 نفر در طول این مدت باعث شده با سوال های گوناگون و تجربیات مختلفی در این زمینه روبرو باشم.

یکی از سوالاتی که معمولا جوان تر ها در مورد آن می پرسند بازار کار حوزه فناوری است، برخی به عنوان اینکه آیا پس از پایان دوره های تکمیلی میتوانم وارد بازار کار شوم و دیگری در مورد افرادی که کمی ایده و وسوسه کارآفرینی دارند این سوال که:

آیا هنوز جا برای ایده های خلاق در این بازار موجود است ؟

اما این سوال چرا مطرح میشود؟ شاید به این دلیل که اکثرا گمان می کنند با ظهور شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل، فیسبوک و .... دیگر ایده های نابی که تا این حد بتوانند رشد کنند بسیار کم است و یا اگر هم ایده ای باشد با وجود رقیبان بسیار قوی احتمال بدست آوردن سهم بازار بسیار کم، اما در پاسخ به این سوال ها باید گفت هنوز بسیاری از فرصتها برای ورود و موفقیت در این حوزه باقیست.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

آیا کسب و کار من نیاز به یک مشاور مدیریت دارد ؟

آیا کسب و کار من نیاز به یک مشاور مدیریت دارد ؟ این سوالی است که بسیاری از مدیران و صاحبان بنگاه های اقتصادی در مواجه با تبلیغات و یا معرفی دوستان در مورد مشاورین مدیریت از خود می پرسند. آیا من واقعا به یک مشاور نیاز دارم و اصولا یک مشاور مدیریت چه کاری میتواند برای بهبود کسب و کار من انجام دهد.

در این مقاله مزایا و چالشهای داشتن و انتخاب یک مشاور مدیریت را به اختصار توضیح می دهم.

اجازه دهید با یک مثال عملی این مطلب را آغاز کنم. چند ماه پیش در جلسه ای یک مدیر و سرمایه گذار بنگاه اقتصادی از من پرسید که چرا باید یک مشاور داشته باشم؟ من پس از سالها تجربه خودم در کار خودم حرفه ای شده و ضمنا کسب و کار من سود خوبی دارد. در همین جلسه من به آنالیز کسب و کار وی پرداخته و از او پرسیدم سود شما چه میزان است. عددی که توسط او اعلام شد به ظاهر برای آن نوع کسب و کار راضی کننده بود اما پس از چند مثال و توضیح برای وی متوجه شد کسب و کارش نه تنها سود آور نیست بلکه به دلیل استهلاک و کندی چرخش سرمایه و نرخ تورم در واقع زیانده است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

چرا مدیریت زنجیره تامین کشسان؟

چرا زنجیره تامین کشسان؟امروزه، گستردگی تجارت و ضرورت حفظ شهرت تجاری سبب تشدید فضای رقابتی در بین سازمان­ها در حوزه کسب­ و­ کار شده است. تحت چنین شرایطی و نیز با در نظر گرفتن موضوع افزایش پیوسته خواسته­ ها و نیاز­مندی­های مشتریان، لزوم وجود روش ­های دقیق برای تصمیم­ گیری صحیح بیش از پیش به چشم خورده و این مطلب به یکی از دغدغه های اصلی مدیران تبدیل شده است.

همچنین با توجه به افزایش روز افزون بلایای طبیعی و نرخ اشتباهات انسانی، امروزه چرخه کسب­ و­ کار سازمان ­ها بیش از گذشته در معرض خطر اختلال قرار گرفته و وجود مدل ­های تصمیم­ گیری مطمئن در شرایط عدم ­قطعیت جهت افزایش قدرت رقابتی و توانمند ­سازی سازمان ­ها به منظور ادامه حیات و بقاء آنها حتی در شرایط بروز اختلال، نقش تعیین ­کننده­ای خواهد داشت.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

چطور فروش خود را افزایش دهیم

b2ap3_thumbnail_20150131-145823.jpg

فروش یک کلمه بسیار جذاب برای صاحبان مشاغل است. فروش می تواند باعث افزایش گردش مالی و بعضا سود آوری بیشتر تجارت شما و نهایتا رضایت سهامداران و کارمندان گردد.

اما چطور میتوانیم فروش خود را افزایش دهیم و سهم بیشتری از بازار را به خود و محصولات و خدماتمان اختصاص دهیم؟ این سوالی است که کارآفرینان، صاحبان مشاغل و مدیران و مشاوران فروش همیشه از خود می پرسند و شاید برای شما هم دانستن این امر بسیار جذاب و یا حتی ضروری باشد.

هرچند افزایش فروش و نگاه داشتن سطح فروش در یک میزان قابل قبول امریست که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق بوده و می بایست مشاوران بسیار زبده با بررسی و تحلیل بازار یک برنامه مدون بر اساس مشخصات کسب و کار، موقعیت جغرافیایی و فرهنگی آن را به شما ارائه نمایند اما در این مقاله 10 مورد که در کنار هم منجر به افزایش فروش شما میشوند و بارها آنها را در کسب و کارهای مختلف آزمودم معرفی میکنم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
مرضیه وحدانی

آشنایی با سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذایی (استاندارد ISO 22000:2005)

 

b2ap3_thumbnail_images_20150130-123140_1.jpgاستاندارد ISO 22000 از جمله استانداردهای تدوین شده توسط سازمان جهانی استاندارد در قالب استانداردهای مدیریت کیفیت ISO 9000 و سیستم های HACCP کدکس مواد غذایی است که نسخه سال 2005 آن در تدوین این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته و در واحدهای مربوط به تولید و توزیع مواد غذایی و به طور کلی فعال در چرخه تولید تا مصرف موادغذایی کاربرد دارد. 

  در سازمان هایی که این استاندارد سرلوحه کار تولید قرار گیرد، به طور غیر مستقیم امتیازات زیر حاصل می شود:

·         اثبات کفایت دانش فنی

·         اثبات توانمندی واحد برای مهار عوامل مخاطره آمیز در خط تولید

·         تائید ایمنی مصرف فرآورده تولیدی

·         تائید برابری فرآورده ها با استانداردهای مربوطه

·         جلب رضایت مشتریان

·         توانمندی رقابت در بازارهای جهانی

امتياز دهيد:

Share this article:

">