شقایق فرهمند

5 نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

5 نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی اینترنتیبازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) نوعی از تبلیغات است که با استفاده از تکنیک های مختلف در فضای مجازی به جذب مشتری از طریق اینترنت منجر خواهد شد، این نوع تبلیغات که بوسیله ایجاد محتوا و انتشار آن در فضای اینترنت انجام می پذیرد به دلیل ارزان بودن، ماندگاری بالا، سرعت بالای انجام کار و رشد روز افزون تکنولوژی های نوین و کاربران اینترنتی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قبل از هرچیزی باید بدانید که محتوای ایجاد شده جهت جذب مشتری می بایست کاملا مطابق با نیاز و علایق آنها باشد تا بتواند به نیازهای آنها پاسخ گفته و مورد توجه قرار گیرد در واقع شما از قبل باید نیاز مشتریان خود رابا آنالیز دقیق شناسایی کرده و سپس اقدام به تولید محتوای منطبق با علایق مشتریان هدف خود فرآیند بازاریابی اینترنتی خود را اغاز کنید.

بازاریابی اینترنتی می تواند از طریق وب سایت، وبلاگ، ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و .... برای ایجاد فرصتی جهت جذب کاربران و تبدیل کردن آنان به مشتری مورد استفاده قرار گیرد.

برای موفقیت بیشتر در بازاریابی اینترنتی نیاز دارید که این 5 نکته مهم را مدنظر قرار دهید.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

اهمیت مزیت رقابتی در کسب و کار

اهمیت مزیت رقابتی در کسب و کار

شاید بسیاری از شما کلمه مزیت رقابتی را شنیده باشید، جدا از اینکه معنی این کلمه چیست و یا چطور باید آن را ایجاد و یا انتخاب کرد مسئله اهمیت مزیت رقابتی در یک کسب و کار و لزوم تفکر و داشتن استراتژی خاص در مورد آن باید مورد توجه قرار گیرد 

در این مقاله اهمیت نگرش استراتژیک به موضوع مزیت رقابتی را به صورت خلاصه بررسی و توضیحی بر آن ارائه می دهم.  قبل از هر چیز تعریفی ساده از مزیت رقابتی را برای شما ارائه می دهم:

مزیت رقابتی عبارت است از وجه تمایز محصول و خدمات شما نسبت به رقبایی که محصول یا خدمات مشابه ای ارائه داده و این وجه تمایز میتواند موجب ارجحیت انتخاب محصول شما نزد مشتریان گردد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

چطور کسب کار موفقی داشته باشیم

b2ap3_thumbnail_Fotolia_49805059_Subscription_XXL.jpgچه افرادی که قبلا سابقه شروع یک کسب و کار را داشته اند و چه آنهایی که برای اولین بار میخواهند کسب و کاری را آغاز کنند همه در یک نقطه مشترکند، میخواهند کسب و کاری موفق راه اندازی کنند، اما بار ها و بارها شاهدیم که با وجود اراده موفقیت در ابتدا بسیاری از فعالیت های شغلی قبل از یک سال کاری تعطیل شده و یا با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند، برخی دیگر نیز پس از شروع فعالیت به مسیری غیر از آنچه از ابتدا تعیین کرده بودند رفته و فعالیت های غیر مرتبط با اهداف اولیه خود انجام میدهند، در این مقاله روش راه اندازی یک کسب و کار موفق را به زبانی ساده توضیح داده و شما را با فاکتور های اولیه موفقیت در کسب و کار آشنا میکنم .

قبل از هرچیز باید این را بدانیم که فاکتور های موفقیت در بین افراد بسیار متفاوت است، لذا ابتدا باید تعریف خود را از یک تجارت موفق مشخص نماییم، چه بسا موفقیت در تجارت از دید یک شخص فروش بالا و سود سرشار کوتاه مدت، از دید شخصی دیگر آرامش در کسب و کار و سودی تضمین شده و برای دیگری ایجاد یک برند و یا کارآفرینی باشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید

تاثیر بازاریابی اینترنتی بر کسب و کار شما

مهم نیست چه کسب و کاری داریم، فرقی نمیکند که کسب و کار ما کوچک است یا بزرگ، واقعیت این است که همه ما نیاز داریم تا تجارت خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنیم و در این بین راه های زیادی وجود دارند که میتوانیم از آنها برای معرفی تجارت خود به دیگران بهره ببریم، راه هایی که هر کدام به نوعی میتوانند موثر یا غیر موثر باشند.تاثیر بازاریابی اینترنتی بر کسب و کار شما

اینترنت هر روز در حال رشد و پیشرفت است و امروزه دیگر به بخش جدا نشدنی و ملزومی از زندگی هر یک از ما بدل گشته است و بواسطه تنوع شیوه های ارتباطی، کاملا طبیعی است که میتواند ابزاری موثر و سریع برای ارتباط با هر کسی یا هر نوع نگرشی باشد، در این بین بازاریابی اینترنتی و تجارت آنلاین میتواند راه گشای معرفی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و همچنین توسعه دهنده تجارت های بزرگتر باشد.

فروشگاه های اینترنتی، وب سایت های اطلاع رسانی، شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو، تبلیغات اینترنتی و رسانه های دیجیتال و دستیابی آسان مردم به این ابزارها هر کدام میتوانند زمینه ساز تغییرات و تحولات عظیمی در هر کسب و کاری باشند، با چنین سرعت رشد توقف ناپذیری در آینده ای نه چندان دور تمامی ابعاد زندگی ما را دنیای دیجیتال و ارتباطات مجازی فرا خواهد گرفت و این یعنی از همین امروز هر کسب و کاری نیازمند اینست تا استراتژی های تجارت خود را بر اساس این تحولات و تغییرات سریع برنامه ریزی و تدوین کند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
شقایق فرهمند

تجارت الکترونیک B2B

تجارت الکترونیک  B2Bتجارت الکترونیک B2B  به نوعی از تجارت الکترونیکی اطلاق می شود که ما بین دو کسب و کار به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت، اینترانت و یا شبکه های خصوصی صورت می گیرد.چنین مبادلاتی می تواند ما بین یک کسب و کار و نیروهای خود و یا دیگر انواع بنگاه های اقتصادی صورت گیرد.

همچنین تجارت B2B می تواند به صورت مستقیم بین یک خریدار و فروشنده و یا از طریق یک واسطه صورت گیرد که در دنیای تجارت الکترونیک این واسطه می تواند یک شرکت تجارت آن لاین بوده که مبادله خریدار و فروشنده را به صورت آنلاین واسطه گری می کند.

می توان به طور کلی بازارهای B2B را به دو صورت تقسیم کرد:

  • بازارهایی که فقط در یک حوزه خاص فعالیت دارند مانند : شرکت های صنعتی، الکترونیکی و ...
  • بازارهایی که در جهت ارائه خدمات و محصولات به تمامی حوزه ها می باشند مانند : شرکت های تولید لوازم دیجیتال، لوازم اداری و ....
امتياز دهيد:

Share this article:

">
شقایق فرهمند

بهبود کسب و کار با بکارگیری تکنولوژی های نوین

بهبود کسب و کار با بکارگیری تکنولوژی های نوین

واقعیت ملموسی که امروزه تمامی ابعاد زندگی و کار، حتی ابعاد وجودی ما را تحت تاثیر قرار داده است فناوری های جدید می باشند، دیگر بدون فن آوری و بهره گیری از امکانات آن نمی توان به رشد و توسعه کسب و کار و زندگی فکر کرد.انقلاب جدیدی که در دهه گذشته در کشورهای در حال توسعه برای کسب و دریافت اطلاعات رخ داده است در تمام طول تاریخ این کشورها بی سایقه می باشد، در چنین شرایطی تقاضای دسترسی به تکنولوژی های جدید برای دریافت خدمات و اطلاع رسانی و روش های ارتباطی و همچنین به جهت ایجاد فضای کسب و کار و درآمد زایی در فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است.

بدون شک عدم استفاده از تکنولوژی های نوین در جهت رسیدن به توسعه، بهره وری، تولید و ...، تاثیر منفی بر نحوه عملکرد مدیران سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها و تمامی مشاغل دارد، در این راستا مشاوران تجارت الکترونیک بهسا با ارائه راه حلی جامع در جهت بهبود کسب و کار در تمامی زمینه های تجارت الکترونیک در تلاش است تا با بکارگیری تکنولوژی های نوین بتواند ارتباطی موثر و پایدار میان کسب و کار شما و دنیای مجازی ایجاد کند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

آغاز سخن

خرد هر کجا گنجی آرد پدید                       زنام خدا سازد آن را کلید  

رشد و توسعه کسب و کار، در کلیه حوزه ها از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات فارغ از عوامل بیرونی و محیطی نیاز مند حداقل 2 فاکتور اساسی است، 1- خلاقیت و ایده 2- دانش مدیریت و اجرا 

حال آنکه این دو باید حتما در کنار هم بوده و هر یک از این دو فاکتور بدون دیگری غالبا راه به جایی نخواهد برد اما متاسفانه یکی از علل کندی رشد و توسعه کار و تولید و حتی بعضا شکل نگرفتن ایده های خلاق کارآفرینی عدم و جود دانش کافی برای تبلور خلاقیت و مدیریت آن ایده است. کمتر کسی است که در میهن عزیزمان اعتراف به وجود پتانسیل رشد و توسعه پایدار نداشته باشد و یا نداند که استعدادهای درخشانی در حوزه های مختلف در این مرز و بوم نهفته است که گاها حتی نه با حمایت مالی که با اندک راهنمایی و آموزش امکان ظهور خواهند یافت. همچنین بسیاری از افرادی که با یکی از دلایل درآمد زایی، کارآفرینی و یا توسعه اقدام به ایجاد شغلی نموده اند متاسفانه آنچنان که بایسته و شایسته است و یا خود تصور میکردند نتیجه نگرفته و یا اصولا آن بنگاه اقتصادی مطابق با استاندارد فعالیت یک مدل اقتصادی موفق عمل نمی کند. 

در این شرایط بعد از سالها فعالیت در مراکز آموزشی و راه اندازی کسب و کار و کمک به کارآفرینان مختلف نیاز به راه اندازی یک موسسه که راه حلی جامع در حوزه کسب و کار را ارائه نماید را احساس نمودم. هرچند در این عرصه موسسات و مراکز معتبری پیش از این به فعالیت مشغول بوده اند اما یک نکته باعث شد در کنار این دوستان گرانقدر حضور در این عرصه را لازم ببینم و آن وجود دو نوع موسسه و شرکت در حوزه مشاوره مدیریت و کسب و کار بود، یکی موسسات آموزشی و دانش محور و دیگری شرکت هایی که هرچند خدماتی در حوزه مدیریت ارائه میدهند اما متاسفانه یا این خدمات کامل، تخصصی و جامع نیست و یا از دانش روز بهره مند نبوده و تجربه کافی در حوزه های مختلف صنعت و خدمات را ندارند و این سبب ایجاد بی اعتمادی بعدی مشتریان آنها به حوزه مشاوره مدیریت و کسب و کار می گردد، لذا برآن شدم تا با همکاری جمعی از متخصصین حوزه کسب و کار و مراکز معتبری که بصورت دانش محور در حوزه علوم مدیریت و توسعه و بهبود کسب و کار و ارتقا سازمانی فعالیت می کنند اقدام به راه اندازی یک مرکز جدید نمایم که هدف آن برقراری ارتباط بین موسسات دانش محور و مدیران و کارآفرینان است.

امروز بهسا یک ایده نیست حاصل تلاش یک تیم کاری است که با چابکی به سوی بهبود پیش میرود، بهسا با تکیه بر منابع انسانی درون سازمانی و با یاری جستن از کلیه متخصصین، اندیشمندان، کارآفرینان و صاحبان ایده های خلاق در جهت ارتقا خود و کمک به توسعه و بهبود سازمان ها و بنگاه های اقتصادی گام بر میدارد.

پس از شکل گیری و برگزاری جلسات و هم اندیشی های بسیار، تیم کاری بهسا با توجه به نیازها و امکانات و توانمدیهای خود در چهار حوزه اقدام به ارائه خدمات نموده که شامل الف : مشاوره مدیریت ب : استاندارد سازی ج: تجارت الکترونیکی و د : آموزش می باشد. حضور کارشناسان متخصص در هر یک از حوزه ها و داشتن امکانات سخت افزاری مناسب پشتوانه کاری ما بوده و در تلاشیم با برقراری ارتباط با صاحب نظران این عرصه خدماتی شایسته ارائه نماییم.

از این رو  از مدیران، کارآفرینان، اساتید محترم حوزه های مدیریت، صنایع و فناوری و همکاران محترم فعال در این حوزه ها دعوت می نماییم ضمن مطالعه خدمات ما و عضویت در باشگاه مدیران بهسا ما را در این مسیر با هر شکل و ایده ای یاری نمایند.

دی ماه 1393

امتياز دهيد:

Share this article:

">