وحید زارعی

نقش رهبری در مدیریت تغییر

b2ap3_thumbnail_leadership.jpg

حدود ده سال پیش به عنوان یکی از مدیران سازمانی مشغول به فعالیت بودم، به یاد دارم که چندین نفر از کارکنان مرتبا به دفتر من رجوع نموده و از شرایط کاری و عدم وجود انضباط در برخی از فرایند ها شکایت داشتند. پس از رایزنی هایی با مدیر ارشد سازمان تصمیم به اعمال تغییراتی در مجموعه نمودم. آنچه اتفاق افتاد مقاومت بیش از حد انتظار افراد سازمان در برابر تغییرات جدید بود، اما نکته بسیار جالب تر ، نفراتی که بیشترین مقاومت را در برابر تغییرات داشتند همان افرادی بودند که قبلا خود از شرایط موجود ناراضی و متقاضی اعمال تغییرات بودند. اینکه در هر تغییری مقاومت هایی وجود خواهد داشت اجتناب ناپذیر است اما با رهبری درست تغییر میتوان این مقاومت ها را به حداقل رساند.

در این مقاله نگاهی دارم بر نقش رهبری در مدیریت تغییر در سازمان ها.

یک جمله معروف در حوزه مدیریت همیشه برای من جلب توجه میکرد " لازم نیست تغییر کنید، بقا اجباری نیست" لزوم اعمال تغییرات در سازمان ها امری است که هر مدیری به آن آگاه بوده و می داند سکون عدم تغییر میتواند در رقابت با دیگر سازمان ها چالش های بزرگی را ایجاد نماید. این نیاز در دهه های اخیر به دلیل تغییرات بسیار گسترده در شرایط اقتصاد جهانی و نیاز به بازنگری در استراتژی های سازمانی بر اساس روز بسیار بیشتر حس می شود. اما آنچه مهم تر از خود تغییر است روش رهبری و مدیریت تغییر می باشد، امری که در صورت عدم تسلط مدیر و عدم توانایی در رهبری تغییر می تواند خسارات جبران ناپذیری را بر سازمان تحمیل کند.

امروزه بسیاری از نوشته ها و رهنمود های بزرگان مدیریت و کارآفرینی حاکی از اهمیت نقش رهبری در سازمانها است حال باید بگویم اهمیت رهبری در زمان تغییر شاید ده ها برابر بیشتر از زمان های دیگر در یک سازمان است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

برند نورسیده مبارک....

b2ap3_thumbnail_1_20150923-062831_1.jpgاگر از بسیاری ، نویسندگان، بازیگران، آهنگ سازان و دیگر هنرمندان بپرسید کدام یک از کارها یا آثارشان را بیشتر می پسندند و دوست دارند، شاید این جمله کلیشه ای را بشنوید که تمامی آثار من همانند فرزندانم هستند و نمی توانم بین آنها فرقی بگذارم. البته در چند سال اخیر به دلیل کلیشه ای شدن این جمله، کمتر از آن استفاده می کنند ولی فکر می کنم که حس درونیشان همچنان به این جمله نزدیک باشد. به هر روی، در دنیای صنعت و تجارت نیز، انواع مختلف برندها می توانند به عنوان فرزندان شرکت های بزرگ شناخته شوند. گاهی شرکت ها و سازمان ها تک فرزندی هستند و تنها با یک برند معرفی می شوند و گاهی نیز سازمان هایی با تعداد فرزند بیشتری وجود دارند و چند نوع مختلف از برند توسط یک شرکت مادر معرفی می گردد. چند باری هم دیده شده که برخی از این شرکت های مادر، اصول تنظیم خانواده را رعایت نکرده و حتی تا چندین برند مختلف را به بازار معرفی می کنند.

اگر برندها را فرزندان سازمان ها صنعتی، تجاری و خدماتی بدانیم، باید این مطلب را بپذیریم، همانگونه که مادر، خود را برای فرزند آوری مهیا می کند و در قبل و در حین زمان بارداری مراقبت های ویژه ای از خود به عمل می آورد، سازمان هایی هم که قصد ایجاد و معرفی یک برند را دارند باید خود را از پیش آماده کرده و تدارکات و اقدامات مناسب را اجرایی و عملیاتی کنند تا از تولد یک برند سالم و قوی تا حدود زیادی اطمینان داشته باشند.

کسانی که می خواهند مادر شوند و نوزادی سالم داشته باشند و خودشان نیز پس از بارداری و زایمان مادری سالم باشند، حتما باید به مراقبت های قبل و در حین بارداری توجهی جدی داشته باشند. همه مادران باید قبل از بارداری برای کنترل و بررسی های لازم از نظر وجود مشکل احتمالی به پزشک مراجعه نمایند و پزشک نیز به کمک معاینات و آزمایش های لازم و یک چک آپ کامل، از سلامت کامل مادر مطمئن شود. سازمان های تولیدی و خدماتی نیز پیش از انجام فعالیت های ساخت برند حتما باید از وضعیت خود اطلاع دقیق داشته باشند و از میزان توانایی و شایستگی خود برای ایجاد یک برند جدید اطمینان کسب کنند. این فعالیت باید با مراجعه به متخصصان حوزه مدیریت و برندسازی که می تواند به طور مثال شرکت های بزرگتر و با تجربه تر و یا شرکت های مشاوره مدیریت و برندسازی باشد انجام گیرد. این شرکت های مشاور یا همکار بوسیله بررسی های تخصصی و انجام تست ها و آزمایش های گوناگون، به سازمان کمک می کنند تا وجود مشکلات احتمالی پیش از برندسازی را تشخیص داده و  انحرافات از مسیر درست را اصلاح نمایند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

بهینه سازی اینستاگرام برای تجارت الکترونیک، نکات جالب و خواندنی

b2ap3_thumbnail_Instagram-for-eCommerce-.jpg

بطور واضح اینستاگرام به یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار در دنیای وب و تلفن همراه تبدیل شده است و بهره گیری از آن جهت بهبود کسب و کار می تواند هر شرکت و سازمانی را به سودهی برساند. اما در استفاده از اینستاگرام باید به نکات مهمی توجه کرد و از روش هایی استفاده نمود که بهترین بازدهی را داشته باشند.
در ادامه به معرفی و بررسی چند نکته مهم و کاربردی در رابطه با بهینه سازی اینستاگرام برای موفقیت در تجارت الکترونیک می پردازیم.
اینستاگرام با بیش از 300 میلیون کاربر فعال که بطور ماهانه از آن بازدید می کنند و اشتراک بیش از 30 میلیارد عکس تا به امروز، یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی می باشد. این رسانه بزرگ به طور کامل بصری است و تمرکز آن بروی اشتراک عکس و فیلم می باشد. اکثر کاربران این رسانه اجتماعی جوان هستند و بیش از 80 درصد آنها زیر 35 سال سن دارند.
بهینه سازی اینستاگرام برای تجارت الکترونیک

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

استراتژی های برندسازی شخصی برای کارآفرینان

b2ap3_thumbnail_2_20150919-074946_1.jpgهر کارآفرینی اعتقاد دارد برای موفقیت باید سخت و مستمر کار کرد. اما در کنار کار سخت و همیشگی، عاشق کار بودن، یادگیری دائمی از دیگران و داشتن یک تیم قوی کاری نیز بسیار موثر است، اما امروزه یکی از مهمترین کارهایی که می توان برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر انجام داد، ساختن یک برند شخصی قوی است.

زمانی که می خواهید تجارتی را پایه گذاری کنید، برند شخصی شما، ارزشمندترین دارایی شماست. برند شخصی، چیزی است که دیگران در عدم حضور شما درباره تان می گویند. برندتان، یک مزیت رقابتی اثرگذار است و می تواند به شکل گیری و پیشرفت کسب و کارتان به شدت کمک کند.

داشتن یک طرح کسب و کار عالی، دیدگاهی نوآورانه و برنامه ی استراتژیک قوی، همه و همه بی فایده است، اگر جایگاه مناسبی در ذهن مشتریان، کارکنان و سرمایه گذاران نداشته باشید.

ساختن یک برند شخصی، یک شبه اتفاق نمی افتد.  این کار با ساختن محتوا در طول زمان، مصاحبه هایی متعدد و ارسال پست های پی در پی در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد.

در اینجا به معرفی پنج استراتژی مهم برای ساخت یک برند شخصی می پردازیم که به شما در جهت تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق کمک می کند.

  • خودتان را بشناسید

برندسازی شخصی تنها معرفی و اعلام موجودیت شما نیست. برندسازی شخصی مدیریت این است که مشتریان و دیگران شما را چگونه می بینند و چگونه به یاد می آورند. هنگامی که برند شخصیتان را توسعه می دهید، مهم است که درباره خودتان فکر کنید و بدانید که چه کسی هستید، به چه چیزهایی اعتقاد دارید و چه ارزش هایی را دنبال می کنید. بعد از این، وقت بگذارید و به این نکته برسید که می خواهید چگونه در ذهن دیگران جای بگیرید و به یاد آیید. در این صورت می توانید یک برند هوشمندانه و با طول عمر بالا ایجاد کنید.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

روش های ایجاد انضباط کاری در نیروی کار

b2ap3_thumbnail_2_20150916-083134_1.jpgتمایز بین زمان کار و مشغولیت به کار( یا کار واقعی) چالشی اساسی پیش روی کارفرمایان قرار می دهد. برای کارفرما استخدام کارگر کافی نیست. علاوه بر آن، او می بایست کارگران را به انحام کار با کمیت و کیفیت مورد نظرش وادارد.

کارگران در ازای زمانی که صرف انجام کار می کنند، پول می گیرند. آن ها صاحب شرکت نیستند و سهم مستقیم و قابل توجهی هم از سود شرکت ندارند. در سطح فردی نیروی کارشان تأثیر جندان مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت شرکت ندارد. بنابراین زمانی که شغلی برای خود داشته باشند، چه اجباری برای سخت کار کردن دارند؟! البته درست است که اکثر افراد ترجیح می دهند که به بهترین نحو از زمان استفاده کنند، چرا که این امر گذر زمان را خوشانید می کند و ارزش فرد در نزد خودش را افزایش می دهد. اما اگر کارگران به حال خود رها شوند با آن شدت و سرعتی که کارفرمایان می خواهند کار نمی کنند و دستورات کارفرما را مو به مو انجام نمی دهند. به ویژه در بسیاری مشاغل که واقعأ ماهیتی ناخوشاند، فرساینده، ملال آور و اغلب ناایمن دارند. لذا کارفرمایان تلاش و منابع گسترده ای را در قالب یک نظام استخراج به کار می بندند تا میزان کاربری کارگران را افزایش دهند و بیشترین کار ممکن را در ازای هرساعت کار مزدی از کارگران استخراج کنند.

دستیابی به انضباط کاری موثر معمولا مستلزم تنبیه(چماق) و هویج( تشویق) است. چرا که یک کارگر مزدی باید سخت کار کند؟ چون اگر سخت کار کند پول بیشتری خواهد گرفت(هویج) یا اگر سخت کار نکند اخراج خواهد شد(چماق). استراتژی های مدیریتی استخراج کار از سیاست چماق و هویج بهره می جویند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

برند سازی در سریع ترین زمان

b2ap3_thumbnail_brand_20150913-153944_1.jpg

سالها قبل وقتی در مورد برند ها و پروسه برندینگ صحبت می شد، باور درستی وجود داشت که برندسازی نیاز به زمان طولانی دارد. و زمان ذهنیت مورد نظر نام تجاری را در مشتریان ایجاد می کند. بله این باور در آن زمان کاملا درست بود، اگر
 به لیست برندهای برتر ده سال قبل مروری داشته باشیم، اغلب آنها عمری بیش از یک دهه و بعضا بیشتر از نیم قرن فعالیت داشتند اما در سالهای اخیر این باور کم رنگ تر شده و شاهد ورود برندهای با ارزشی هستیم که عمرچندان طولانی ندارند.

مثال مشخص این برند ها، برندهای حوزه فناوری اطلاعات است. اگر امسال به لیست صد برند با ارزش نگاهی بیاندازیم زمینه کاری بسیاری از آنها حوزه فناوری اطلاعات بوده و صد البته سابقه فعالیت بسیاری از آنها کمتر از ده سال می باشد. بر اساس موضوع مقاله قصد تحلیل همه علل موفقیت شرکت های فناوری اطلاعات را ندارم اما جهت ارایه راهکار برای برندسازی در سریع ترین زمان فقط به یک دلیل موفقیت برندهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات اشاره میکنم. این دلیل چیزی نیست جز نیاز بازار

راز بزرگ سرعت گرفتن پروسه برندینگ را می توان مطابقت محصول با نیاز بازار دانست. چیزی که شرکت های فناوری اطلاعات درک نموده و بر اساس آن استراتژی های سازمانی خود را تدوین نموده اند. حال شما میتوانید این کلید موفقیت در برندینگ را در حوزه های دیگر نیز به کار گیرید. اگر محصول سازمان شما مطابق با نیاز مشتریان باشد رعایت و توجه به  چند نکته دیگر میتواند پروسه برندسازی و ارتقا جایگاه برند را به حداقل برساند، این موارد را میتوان به شکل زیر دسته بندی کرد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

طلسم گاتمنی مورینیو...

b2ap3_thumbnail_1_20150906-040134_1.jpgفصل سوم برای هر مربی کشنده است، با هر توانایی و قابلیتی. نمی دانم گاتمن با چه پشتوانه ای، علمی، تجربی و یا هرچیز دیگری این حرف را زده بود. نمی دانم خودش به این نتیجه رسیده بود، یا دیگرانی را دیده بود که به روزگار نفرین شده فصل سوم دچار شدند و یا شاید هم از کسی شنیده بود. او این حرف را زد. خودش اثباتی بود بر این حرفش. هرچند مانند تمامی گفته های اینچنین، نه می توان ردش کرد و نه پذیرفتش. وقتی فرگوسن، ونگر و امثال این مربیان را می بینی، فکر می کنی گاتمن حرفی به گزاف زده است. اما وقتی نگاهی به مورینیو و تاریخ مربیگریش می کنی، این سخن برایت جذابیتی دوچندان می یابد. نمی دانم گاتمن تا چه حد شبیه مورینیو بود. البته این جمله عکسش به نظر صحیح تر می رسد. هر دو بسیار قهرمان شده اند و بسیار جام برده اند. اما اگر سرنوشت فصل های سوم همینطور ادامه یاید،مورینیو را می توان گاتمنی دیگر خطاب کرد.

گاتمن بزرگ در هیچ تیمی بیشتر از دو فصل نماند. شاید هم نمی خواست بماند. هر بار به بهانه ای رفت. یک بار خودش رفت و یک بار کاری کرد که برود. کل دنیا را گشت. در کشورهای مختلفی جام های ملی و قاره ای کسب کرد. پر شده بود از افتخار و سرریز از موفقیت. نمی توانست به جایی عادت کند و شاید عادت را خوب نمی دانست. شاید تنها بعد از بازنشستگی اش بود که چندسالی را یکجا سپری کرد. به جز جامها و افتخاراتش، از گاتمن دو چیز به یادگار مانده است. فلسفه فصل سوم و نفرین بنفیکا. او بنفیکا را نفرین کرد. بعد از اینکه خساست مدیران بنفیکا در پاداش دادن به او بعد از قهرمانی اروپا، او را راهی سفری طولانی نمود. به او پاداش ندادند. رفت و در راه رفتن، بنفیکا را نفرینی کرد که هنوز پابرجاست. گفت که بنفیکا تا صد سال دیگر دستش به جامی در اروپا نخواهد رسید و نرسید. بعد از او پنج فینال اروپایی را واگذار کردند. حتی خواهش اوزه بیو کبیر بر سر مزار گاتمن هم دل این مربی دل شکسته را راضی به پس گیری نفرینش نکرد. بنفیکا دیگر در اروپا جامی نبرد و هنوز هم حدود نیم قرن تا پایان زمان طلسم باقیست.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

مدیریت استعداد و جانشین پروری

b2ap3_thumbnail_1_20150902-045010_1.jpgمدیریت جانشین پروری، مجموعه جامعی از فرآیندهای ارزیابی و توسعه می باشد که از جذب، توسعه و حفظ افراد با استعداد در سمت هایی از سطح مبتدی تا مدیریت ارشد را شامل می شود. بهینه سازی موثر استعداد، نیاز به توصیف شفاف اولویت های استراتژیک سازمان و ظرفیت های مورد نیاز دارد. مدیریت استعداد در یک چرخه از ارزیابی، رشد و به کارگیری استعداد قرار می گیرد که شامل شناسایی و توسعه استعدادهای داخلی و همچنین انتخاب استعدادهای جدید خارج از سازمان می شود.مدیریت جانشین پروری دامنه وسیعی از روش های ارزیابی عمکلرد را با هم ادغام کرده و اطلاعات درباره عملکرد داوطلبان و کارمندان را از چندین منظر جمع آوری می کند.

برنامه های مدیریت جانشین پروری می تواند کارکنان و داوطلبان از رده بالای سازمانی تا پایینترین رده های سازمان را شامل شود. بسته به اندازه سازمان یا موقعیت مورد بررسی، ممکن است رویکردهای متفاوتی به مدیریت جانشین پروری و استعداد و همچنین به انواع فرصت های فراهم شده برای کارکنان و داوطلبان برای بدست آوردن مهارت، دانش و قابلیت های خاص اتخاذ شود.

جهت داشتن یک سیستم مدیریت جانشین پروری موثر، چند اصل کلیدی وجود دارد.

  • این سیستم باید حمایت صریح مدیریت ارشد و کارکنان را دریافت کند.
  • انعطاف پذیر و در راستای برنامه های استراتژیک سازمان باشد.
  • توسط یک فرآیند بازبینی کامل منابع انسانی تکمیل شود.
  • با دیگر سیستم های منابع انسانی یکپارچه شده باشد.
  • بر جوابگویی و پیگیری تأکید داشته باشد.
  • بر روی صلاحیت های توسعه یافته کارکنان بنا نهاده شده باشد.

مدیریت استعدادیابی و جانشین پروری باید یک مولفه جدایی ناپذیر از چارچوب برنامه ریزی منابع انسانی و استراتژیک سازمان و همسو با نیازهای سازمانی در حال و آینده باشد. این مدیریت باید با تحلیلهای دقیق به دیگر روندهای مدیریت منابع انسانی از قبلی، استخدام، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه، توسعه رهبری و برنامه ریزی شغلی متصل شود.

اگرچه هر سازمانی الزامات متفاوتی برای سیاست ها و فرآیندهای مدیریت استعداد و جانشین پروری خود خواهد داشت ولی برخی مولفه های اساسی برای توسعه یک فرآیند مناسب وجود دارد. شش مرحله زیر، می تواند چارچوبی برای طراحی و اجرای مدیریت جانشین پروری فراهم آورد:

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

برندهایی که می سوزند...

b2ap3_thumbnail_auto_xinhua_5508080905507666520.jpgتا به امروز مسئله استعدادیابی و پرورش استعدادها از چالش های بزرگ پیش روی فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی در ایران بوده است. بسیاری موفقیت های تیم های ورزشی باشگاهی و بالخص ملی را به قدرتمند بودن سیستم استعدادیابی ارتباط می دهند و البته که بیراه هم نیست. ولی موفقیت در امر ورزش، تنها به شناخت، یافتن، پرورش و به قله رساندن این ورزشکاران محدود نمی شود. این مرحله، تازه شروع فرآیند بهره بردن از این ورزشکاران و بازگشت سرمایه هایی است که برای آنها هزینه شده است. موضوعی که هنوز هم به آن توجهی نمی شود استفاده مدیریتی از این برندهای شکوفا شده، پرورش یافته و جهانی شده است.

برندسازی از صنایع تولیدی شروع شد، به صنایع خدماتی از جمله ورزش رسید و چندی است که برندسازی شخصی و به عبارتی دیگر تبدیل یک شخص یه برند مورد توجه جدی قرار گرفته است. هرشخص در هر حوزه ای می تواند یک برند باشد. از سیاستمداران بزرگ گرفته تا بازیگران، هنرمندان، مدیران، تجار و ورزشکاران. هرشخصی که نامی برای خود دست و پا می کند در حال ساختن برندشخصی خود است. این برندها در دنیای امروز بسیار مهم هستند و ارزش برند یک شخص گاهی با برندهای بزرگی دنیای صنعت و تجارت برابری می کند. اینجاست که هم وی و هم آنهایی که سالها بر روی او سرمایه گذاری کرده اند می توانند از برند او به بهترین شکل در زمینه های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بهره بگیرند.

یکی از این استفاده ها، مزایای تبلیغاتی است که برندهای شخصی به همراه خود دارند. برای تبلیغ محصولات و خدمات، از رسانه های متفاوتی استفاده می شود. از تبلیغات در رسانه های دیداری و شنیداری گرفته تا تبلیغ در نشریات چاپی و بیلبوردهای خیابانی و تبلیغات در دنیای مجازی. در تبلیغ ،گاهی محصول و خدمت به تنهایی معرفی می شود و شما فقط تصویری از محصول مشاهده می کنید و گاه فردی این محصول را معرفی می کند و در قاب تصویر به غیر از محصول، شخص یا اشخاصی وجود دارند که از محصول برای شما شناخته شده تر بوده و قرار است که تبلیغ کنندگان، محصول یا خدمت خود را به واسطه آن شخص یا اشخاص یه شما معرفی نمایند.

این شیوه تبلیغات که در چندین سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده و از افراد مشهور و شناخته شده در سطح ملی و بین المللی در حوزه های گوناگون جهت معرفی و تبلیغ محصولات استفاده می نماید، صحه گذاری نامیده می شود. در میان افراد شناخته شده در تمامی حوزه ها، به دلیل محبوبیت بالای ورزش در سطح جهان، ورزشکاران و افراد مشهور ورزشی در صحه گذاری طرفداران بیشتری دارند و شرکت های تجاری تلاش می کنند تا از ورزشکاران برای معرفی و تبلیغ محصول خود استفاده کنند. استفاده از ورزشکاران کمک می کند که سرعت آگاهی از برند و گسترش تصویری برند بیشتر شده و برند، بسیار سریعتر در سطح جهان شناخته شود. صحه گذاری امروزه یه یکی از استراتژی های مهم بازاریابی برای شرکت ها تبدیل شده است و تمامی صنایع ورزشی و غیرورزشی سعی می کنند از این شیوه یه خوبی بهره ببرند .

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

چرا ثروتمند نیستیم ؟

b2ap3_thumbnail_rich.jpgاجازه دهید در این مقاله به دور از باورهای کودکی علم بهتر است یا ثروت و جنبه های روانشناسی و غیره از نگاه مدیریتی به مسئله ثروت بپردازیم. شاید برخی به لحاظ روانی به این باور رسیده اند که ثروت اصولاٌ چیز خوبی نیست و افراد ثروتمند اصولاٌ افراد بافضیلتی نیستند و در بسیاری از مواقع همین نگرش که بر ذهن آنها چیره شده جلوی  ثروتمند شدن آنها را می گیرد. امّا با کمی تامل می بینیم همه افراد حتی آنهایی که گمان می کنند ثروت چیز بدی است ساعات بسیار زیادی از عمر خود را برای بدست آوردن منابع مالی صرف می کنند و باارزش ترین منبع زندگی خود یعنی زمان را با آن مبادله می کنند و باز اگر بیشتر دقت کنیم زمان بیشتری را نسبت  به افراد ثروتمند برای بدست آوردن ثروت مصرف می کنند.

چند ماه قبل در یک فیلم ایرانی می دیدم که یک روانشناس به یک زوج می گفت که پول چیز خوبی است شما با پول می توانید بدبختی های خود را بفروشید. هر چند به شخصه عقیده دارم بسیاری از بدبختی های ما نه به علّت نبود پول بلکه به علّت نبود آگاهی اتفاق می افتد امّا این جمله که پول می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند قابل تامل است. امّا چرا همه مردم ثروتمند نیستند؟ حتماٌ دیده اید که بسیاری از افراد حتی بیشتر از ثروتمندان زحمت می کشند امّا به نتایج مطلوبی نمی رسند. البته ما در مورد افرادی که ثروت را از روشهای نامشروع کسب کرده اند صحبت نمی کنیم امّا در بسیاری از جوامع قوانین بدست آوردن پول یکسان است. قوانین و رفتارهایی که طی چند دهه می تواند یک فرد را ثروتمند و یا فقیر سازد. جمله ای از بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت و فردی که برای چندین سال عنوان ثروتمند ترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بسیار جالب و صادق است.

"اگر فقیر به دنیا آمده اید تقصیر شما نیست ولی اگر فقیر از دنیا بروید این تقصیر شماست".

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

مدیریت کسب و کار و افزایش فروش در دوران رکود

b2ap3_thumbnail_rokood.jpg

اجازه دهید قبل توضیح در مورد نحوه مدیریت کسب و کار و افزایش فروش در دوران رکود در مورد خود کلمه رکود مطالبی را ارایه نمایم. هدف از این مقاله توضیح در مورد استراتژی های سازمانها و شرکت ها جهت حفظ میزان  فروش در دوره رکود سراسری است و مستقیما ارتباطی با رکود در یک شرکت ندارد. لذا در این حوزه هدف از کلمه رکود، رکود اقتصادی یا کاهش فعالیت های اقتصادی در کل سیستم جامعه و بازار و صنایع به نحوی است که در تمامی زمینه های مرتبط مانند اشتغال، تولید ناخالص و تولیدات صنایع و صادرات و واردات تاثیر بگذارد.

 ذکر این نکته ضروری است که رکود اقتصادی با کسادی بازار متفاوت بوده و گستره بیشتری را شامل می شود. حال براساس این تعریف در چنین موقعیتی استراتژی صاحبان تجارت تفاوت هایی را با دوره رواج و رونق اقتصادی خواهد داشت. امّا روش اتخاذ تصمیم و تدوین استراتژی تفاوت چندانی ندارد اصولا اتخاذ استراتژی کسب و کار در هر زمانی مبتنی بر چند اصل است که یکی از مهم ترین آنها رفتار مصرف کنندگان می باشد.

 آنچه باید مورد توجه عمیق قرار گیرد تغییر رفتار مصرف کنندگان در شرایط رکود است. مسلما اینطور نیست که در شرایط رکود کسی خرید نکند امّا در دوره رکود اقتصادی میزان عرضه نسبت به تقاضا افزایش پیدا کرده و خریداران با دقت و شرایط خاصی خرید می کنند. نکته جالب اینکه اگر شرکتها بتوانند ارزیابی درستی از این تغییر رفتار داشته و محصولات خود را براساس شرایط جدید ارایه نمایند میزان موفقیت آنها بعضا بیشتر از شرایط عادی اقتصادی خواهد بود. نمونه بارز این موضوع فروشگاه های زنجیره ای وال مارت، است که با وجود بحران و رکود اقتصادی در آمریکا رشد بسیار قابل توجهی داشته و شاید در صورت عدم وجود بحران جایگاهی این چنینی بین رقیبان نمی داشت.

 آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که غالبا در شرایط بحران طیف وسیعی از مدیران از فعالیتهای خود می کاهند و منتظر تغییر شرایط هستند این خود بهترین موقعیت برای پیشی گرفتن از رقیبان است.

 براساس مطالب ذکر شده 3 پیشنهاد برای تدوین استراتژی دوره رکود ارایه می دهم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

چگونه یک برند شماره 2 موفق باشیم

b2ap3_thumbnail_3_20150822-054437_1.jpgهر برندی دوست دارد که برنده باشد و به برند شماره یک در صنعت خود تبدیل گردد. اما گاهی و حتما برندهایی وجود دارند که در سایه برند شماره یک قرار گرفته و هرگز نمی توانند از جایگاه دوم بودن خود بالاتر روند. مثال های زیادی در صنایع مختلف از صنایع غذایی، نوشابه، صنایع هوایی، رسانه ها، صنایع الکترونیک و صنعت ورزش می توان نام برد و به شرکت هایی اشاره کرد که در جایگاه دوم برندهای پرفروش و با سهم بازار بالا جای گرفته اند.

همواره وسوسه ایجاد فشار بر برند رهبر و گرفتن جای او در رده اول، وجود دارد و البته متقابلأ فشار برند شماره یک برای کسب سهم بیشتر بازار. اما در اغلب موارد حمله به بازار برند شماره یک، با هزینه های زیاد و ریسک های بسیار بالایی همراه است. و حتی ممکن است به از دست رفتن تمرکز شرکت و از دست دادن مزیت رقابتی و در نهایت همین جایگاه فعلی، برای شرکت بیانجامد.

اما چه می شود کرد؟ به اعتقاد بسیاری، بهترین استراتژی برای برند شماره دو، نفوذ و تمایز است. شما به عنوان یکی از سه برند برتر، سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده اید. در زمانی که شما در حال تعریف جایگاه خود در بازار هستید باید از حداکثر توان سازمان، صنعت و تکنولوژی موجود برای نفوذ به بخش های دیگر بهره بگیرید. این نفوذ باید با داشتن یک تمایز و مزیت رقابتی منحصر به فرد نسبت به رهبر بازار و البته حفظ اخلاق حرفه ای، صورت بگیرد. در غیر این صورت شما هزینه گزافی را برای هجوم به سهم بازار رهبر، متحمل می شوید و بدون تمایز، نخواهید توانست سهمی از بازار را کسب کنید و حتی ممکن است سهم بازار خود را نیز در خطر آنهایی که در سایه شما قرار دارند، ببینید.

یک متخصص بازاریابی اعتقاد دارد که برای تأثیر گذاشتن بر بازار، یک برند باید روشی که مردم خرید می کنند، فکر می کنند و رفتار می کنند را تغییر دهد و یا بر آن اثر بگذارد. برندهای شماره دو، توان بالایی برای ایجاد این تغییر داند. آنها باید این تصمیم مهم را بگیرند که چگونه و چه هنگام این اثر بزرگ را بر بازار تحمیل نمایند. برندهای شماره دو باید بر نحوه خرید و عمل خرید مشتریان اثر بگذارند و نیز به گونه ای مشخص، مشتریان را به تفکر متفاوت و رفتار متمایز خرید وادارند. در بیشتر موارد همانطور که گفته شد، ایجاد تمایز نه در خود محصول بلکه باید در نحوه تفکر، عمل و رفتار خرید مشتریان ایجاد شود. تمایز در محصولات به سرعت توسط رقبا و مخصوصأ برند شماره یک خنثی می شود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

پردرآمدترین ورزشکاران بازنشسته جهان در سال 2015

b2ap3_thumbnail_3_20150820-050820_1.jpgبسیاری از ورزشکاران حرفه ای دنیا، درآمدهای بسیار خوبی از راه دریافت حقوق و قراردادهای تجاری و رسانه ای کسب می کنند. همه ورزشکاران تلاش دارند در دوران کوتاه قهرمانی تا جایی که می توانند درآمدهای بالاتری داشته باشند و دوران بازنشستگی را به راحتی سپری کنند. اما دنیای ورزش، فوق ستاره هایی را نیز به خود دیده است که در دوران بازنشستگی درآمدهای بسیار زیادی از راه ورزش کسب نموده اند، درآمدهایی حتی بیشتر از دوران حضورشان در میدان و گاهی حتی بالاتر از آنهایی که در حال حاضر هم به فعالیت ورزشی مشغول هستند. در این متن به معرفی 10 ورزشکار بازنشسته برتر از نظر درآمد در سال 2015 خواهیم پرداخت. ورزشکارانی که سنی بین 39 تا 85 سال دارند. درآمد این افراد شامل درآمدهای ناشی از مالکیت تیم های ورزشی، صحه گذاری،اعطای مجوز، قراردادهای تولید، سخنرانی و حضور در مجامع و نشر کتاب می باشد. دوران بازنشستگی برای این افراد، تنها به بازنشستگی از ورزش مربوط است و هرگز به معنای بازنشستگی از کسب درآمدهای بزرگ ورزشی نبوده است.

  • مایکل جردن

این اعجوبه دنیای بسکتبال هنوز هم در سن 52 سالگی و در حالی که بیش از 12 سال از دوران بازنشستگی اش می گذرد با درآمدی بالغ بر 100 میلیون دلار در سال گذشته از بسیاری از ورزشکاران فعلی درآمد بسیار بالاتری دارد. جردن این درآمد را بیشتر مدیون تولیدات ورزشی شرکت نایک با برند جردن است. برندی"ایرجردن" که برندی شناخته شده و پراستفاده در دنیای ورزش می باشد و سهم بالایی از بازار محصولات ورزشی را در اختیار دارد.فروش کفش های جردن در سال گذشته 17 درصد افزایش داشته و به بیش از 2.6 میلیارد دلار رسید. البته جردن با شرکت های دیگر نیز قراردادهای تجاری و تبلیغاتی داشته و 90 درصد از سهام باشگاه شارلوت در لیگ NBA را نیز در اختیار دارد که مجموع این فعالیت ها، درآمدهای این فوق ستاره را به این سطح رسانده است.

  • دیوید بکهام

چهره فراموش نشدنی فوتبال در سن 39 سالگی و در حالی که 2 سال از از زمان خداحافظی او می گذرد، با درآمد 75 میلیون دلاری در سال گذشته در رده دوم این لیست قرار دارد. بکهام در کنار قراردادهای صحه گذاری، همکاری های مشترکی با شرکت های تولید کننده و شرکت های خدماتی داشته و محصولاتی با نام وی به بازار عرضه می شود.

  • آرنولد پالمر

این مرد که یکی از بزرگترین بازیکنان گلف تاریخ می باشد، در سن 85 سالگی، درآمدی42 میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. پالمر قرارداهای تجاری بزرگی با شرکت های گوناگون در جهان مخصوصا آمریکا و آسیا دارد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

چگونه یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو بنویسیم ( بخش دوم )

b2ap3_thumbnail_0hhhh1.jpgدر بخش اول این مقاله اصول اولیه نوشتن یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو توضیح داده شد. در بخش اول بیان کردیم که رعایت اصول اولیه به چه میزان بر بهینه شدن مطالب ما تاثیر می گذارد. ما در بحث نحوه و اهمیت نوشتن به کلمات و عبارات کلیدی اشاره کردیم و تاثیر آنها را در بهینه سازی مطالب مورد بحث قرار دادیم. در بخش دوم این مقاله از چگونگی نوشتن یک مقاله بهینه شده صحبت خواهیم کرد، ممکن است مطالب این بخش کمی خسته کننده باشد اما همه موارد ممکن برای نوشتن یک مقاله بهینه شده را پوشش می دهد و بسیار مهم می باشد. پس با دقت ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

استفاده از کلمات و عبارات کلیدی

خب، اولین قدم این است که سعی کنیم مقاله ای مفید و با استفاده از کلمات قابل فهم بنویسیم و در اختیار خواننده قرار دهیم، سپس از داخل متن نوشته شده مهمترین کلمات کلیدی را با حساسیت زیادی انتخاب نماییم. این کلمات کلیدی باید سرتاسر مقاله را پوشش دهد و خواننده با مشاهده آن به موضوع اصلی مقاله پی ببرد. به هیچ عنوان برای نوشتن کلمات کلیدی یک مقاله از عبارات چند کلمه ای و طولانی استفاده نکنید، حداکثر 3 کلمه را برای هر عبارت کلیدی خود در نظر بگیرید. اگر به دنبال کلمات کلیدی در متن هستید، هیچ وقت دنبال آن نگردید، کلمات کلیدی در نگاه اول باید خود را در متن نشان دهند. اگر بخواهید به زور یک کلمه کلیدی را در متن قرار دهید، نتیجه مطلوبی به دست نمی آید. اگر می خواهید کلمات کلیدی خاصی در متن باشد باید مقاله را از اول ویرایش نمایید و یا مقاله دیگری بنویسید.

سعی کنید از یک عبارت کلیدی مهم در تیتر و عنوان استفاده نمایید. انتخاب یک تیتر مناسب و در عین حال کوتاه تاثیر بسیاری زیادی بر سئو مقاله خواهد داشت. سعی کنید قبل از نوشتن مقاله، کلمات کلیدی آن را مشخص نمایید و به دفعات از آن ها در مقالات استفاده نمایید، موتورهای جستجو هوشمند هستند و به وسیله همین کلمات کلیدی به مقاله شما اعتبار می بخشند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

مدیریت کسب و کار در زمان بحران

b2ap3_thumbnail_depress.jpg

شاید کمتر کسی را بیابیم که مدعی باشد در زندگی و یا کسب و کار خود هیچگونه بحرانی را پشت سر نگذاشته است عمدتا در هنگام تغییر و یا به علت عدم برنامه ریزی های درست مشکلات و دشواریهایی به سراغ ما می آید و دقیقا در همین زمان تفاوت یک فرد قوی، یک مدیر قابل و یک رهبر با اراده با افراد عادی مشخص می شود.

باید در نظر داشته باشید هیچ بحرانی وجود ندارد که قابل مدیریت نباشد و این بستگی به قدرت اراده، مهارتها و پشتکار شما دارد که در حل بحران موفق باشید یا نه.

در این مقاله به بررسی و ارایه راهکارهایی  آزمون شده برای مدیریت کسب و کار در زمان بحران می پردازم، حتما این جمله را شنیده اید که می گویند پیش گیری بهتر از درمان است. من هم همین توصیه را برای شما دارم اگر هنوز به بحران شدیدی در کسب و کار خود برخورد نکرده اید به جای یادگیری مهارت های مدیریت بحران، یادگیری مهارت های برنامه ریزی را در اولویت کاری خود قرار دهید. و به یاد داشته باشید بهترین زمان برای ترمیم سقف قبل از وقوع باران و در روزهای آفتابی است.

و امّا مدیریت بحران

اجازه دهید به شما اطمینان دهم شما بسیار قوی تر از آن چیزی هستید که تصور می کنید و مشکلاتی که در مواجه با آن هستید بسیار کوچک تر از آنچه به نظر می رسند.

تماشای صحنه جذاب کره زمین از فضا و سپس کوچک شدن زمین و دیدن کهکشان ها همیشه این نکته را برایم یادآوری می کند که مسائل پیرامون ما چقدر کوچک هستند. امّا در مقابل، قدرت ذهن و افکار ما دارای توانایی های بسیار زیادی هستند.

پس برای مقابله با بحران ها در مرحله اوّل:

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

چگونه یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو بنویسیم ( بخش اول )

b2ap3_thumbnail_seo9.jpg

در این مقاله سعی می کنیم با معرفی برخی روش های بهبود سئو مقالات آشنا شویم. نوشتن یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد و کمتر کسی به این موضوع مهم توجه می کند، انتخاب کلمات مناسب و محتوای مرتبط به موضوع مقاله می تواند به بهینه شدن مقاله کمک قابل توجهی نماید.

آیا نوشتن یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو دشوار است؟

در بحث سئو تاکنون هیچ فرمول و یا روش خاصی عنوان نشده است و صرفا انجام یکسری کارها و رعایت برخی موارد مهم می تواند به بهینه شدن یک متن کمک نماید. در بحث سئو نمی توان روش های مختلف را نقد کرد و یا بطور کلی از آنها استفاده نمود، بطور دقیقتر می توان گفت که برخی دستورالعمل ها وجود دارد که می تواند به بهینه کردن مطالب برای موتورهای جستجو کمک کند. نوشتن یک مقاله سئو شده بسیار مهم و پیچیده است و استفاده از برخی موارد ساده می تواند تاثیر زیادی بر بهینه شدن آن بگذارد. در برخی مواقع مشاهده شده است که رعایت برخی نکات ساده باعث شده تا مقاله نوشته شده در موتورهای جستجو به سرعت منتشر شده و کاربران سایت را چند برابر نماید. نوشتن یک مقاله بهینه شده برای موتورهای جستجو سخت تر از نوشتن یک مقاله استاندارد برای یک مجله نیست. اصول کلی نوشتن مقاله در وب و در مجله یکی است، تنها میتوان گفت چند نکته وجود دارد که بین این دو در نحوه نوشتن مقاله تفاوت ایجاد کرده است،

دریافت اصول اولیه درست و صحیح

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

آلفابت، راه گشای مدیریت بهتر برند گوگل

b2ap3_thumbnail_3_20150812-201115_1.jpgشرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که نام خود را تغییر داده و نام شرکت مادر یا هولدینگ خود را از گوگل به آلفابت تبدیل کرده است. از این پس، گوگل به عنوان یک زیرمجموعه ای از شرکت آلفابت به کار خود ادامه می دهد. این کار نشان از توجه بیشتر به شرکت های تحت مدیریت گوگل و خود گوگل جهت توسعه و رشد برند دارد.

گوگل را بواسطه چیزهای زیادی می شناسیم. مفاهیم، اطلاعات، سرعت ، دسترسی آسان، فن آوری، نواوری و البته تاحدی عجیب و غریب بودن. گوگل، گروه های زیرمجوعه ای بزرگی را تحت مدیریت خود داشته است. گروه هایی نظیر گوگل فایبر که در حوزه اینترنت پر سرعت کار می کند و یا گوگلX که در زمینه اتومیبل های هوشمند فعالیت دارد و گروه های مطالعاتی که در زمینه های مختلف از جمله پزشکی و حوزه الکترونیک به مطالعه و پژوهش های نوین می پردازند.

انجام گستره بزرگی از کارها تحت نام گوگل در بلند مدت می تواند نواوری و خلاقیت را در این گروه تحت تأثیر قرار دهد و بزرگی بیش از حد آن سبب کندی سازمانی و کاهش چالاکی سازمانی شود. درکنار اینکه هویت برند گوگل را می تواند تحت تأثیر قرار دهد چرا که درآینده شما می توانید ماشین هایی در خیابان ببینید که نام گوگل را برخود دارند و یا تجهیزات پزشکی با نام گوگل مشاهده کنید. همین عوامل سبب شده تا مدیران این گروه بزرگ نام هلدینگ اصلی خود را به آلفابت تغییر داده و گوگل و آنچه ما از آن در دنیای اینترنت می شناسیم به عنوان یک زیر گروه در این بخش قرار گیرد.

یکی از سخت ترین بخش های مدیریت برند این است که بدانید برند شما باید چه چیزی باشد و به طور منطقی باید بدانید که برند شما چه چیزی نباید باشد. در بلند مدت، گوگل تبدیل به آن چیزی میشد که نباید باشد و باید با فعالیت هایی مرتبط می شد که خارج از هویت برند و شناخت مخاطبان از آن است، پس با یک تصمیم منطقی هسته مرکزی فعالیت خود را از دیگر بخش ها جدا کرد. درست است که برند ، تنها محصول یا تبلیغات شما نیست. برند، هویت و تعاملاتی است که موجودیت برند شما دارد، اما مدیریت طیف وسیعی از این تعاملات با گستره ای جهانی، میلیون دلاری و با مشتریانی چند ملیتی، می تواند چالش برانگیز و پیچیده باشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

روش هایی برای افزایش تعداد دنبال کنندگان در اینستاگرام (بخش دوم)

  • b2ap3_thumbnail_3_20150812-141700_1.jpgافراد مرتبط به تصاویر را تگ کنید. این تصاویر در صفحه دوستانتان هم به نمایش در می آید و احتمال دیده شدن آن بالا خواهد رفت.
  • هرچه روشنتر، بهتر. تصاویری که بین 65 تا 85 درصد روشنایی دارند، 24 درصد لایک بیتشری به نسبت تصاویر با روشنایی 45 درصدی به دست می آورند.
  • هشتکی برای برند خود ایجاد کنید. این هشتک را به دنبال کنندگان خود معرفی کرده و از آنها بخواهید که آن را استفاده کنند.
  • عکس هایی از برند خود و محیط کار خود منتشر کنید. این کار باعث می شود افراد بدانند که با چه کسانی سروکار دارند.
  • از یک مهمان برای قرار دادن پست بر روی حساب خود دعوت کنید. اگر شما با شخص تأثیرگذاری در اینستاگرام ارتباط دارید از او درخواست کنید که به عنوان مهمان برای شما پستی ارسال کند. این کار یک استراتژی اثربخش در راه تعامل با مخاطبان و جذب مخاطبان جدید است.
  • تصاویر و پست های دنبال کنندگان خود را مجدد منتشر کنید مخصوصأ آنهایی که شما را تگ کرده و یا درباره محصولات شما نکاتی را ذکر کرده اند. این کار باعث تشویق دیگران در جهت منتشر کردن تصاویری از شما می شود.
  • حساب اینستاگرام را به ایمیل خود نیز گسترش دهید. برخی اوقات تصویری از طریق خبرنامه های اینترنتی خود منتشر کرده و لینک آن را به حساب اینستاگرام پیوند بزنید.
  • نام کاربری اینستاگرام خود را در برخی موارد مربوط به بازاریابی از جمله کارت ویزیت ها، راهنمای محصولات، سربرگ ها و غیره معرفی کنید.
  • تمام دوستان خود در فیسبوک را در اینستاگرام دنبال کنید و بسیاری از آنها شما را دنبال خواهندکرد. این کار را می توانید به راحتی از طریق اینستاگرام انجام دهید.
  • سعی کنید عکسهایی که منتشر می کنید، زوایا و سازه های بیشتری در خود داشته باشد. استفاده از اینگونه تصاویر 125 درصد تعداد لایک های شما را بیشتر می کند.
امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

روش هایی برای افزایش تعداد دنبال کنندگان در اینستاگرام (بخش اول)

b2ap3_thumbnail_3.jpgاگر شما به تازگی کار با اینستاگرام را شروع کرده باشید، ایجاد پست های جدید می تواند کمی برایتان سخت باشد. مخصوصأ زمانی که تمام هیجان و کار سخت شما با تعداد انگشت شماری از لایک ها و کامنت ها بوسیله دنبال کنندگانتان همراه شود، می توانید به راحتی دچار یأُس و افسردگی شوید، حتی اگر از مزایای بسیار زیاد بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز آگاه باشید.

این متن به شما راهکارها و ایده هایی جهت افزایش دنبال کنندگان و تعامل بیشتر با آنها در پست هایتان می دهد. بسیاری از مطالب ارائه شده در زیر بر افزایش تعامل( لایک و کامنت) تمرکز دارد چرا که تعامل پایدار طبیعتأ منجر به افزایش دنبال کنندگان خواهد شد.

همراه با مطالعه استراتژی های زیر، به یاد داشته باشید که هیچ جایگزینی برای حضور مرتب و منظم در اینستاگرام و قرار دادن پست های جدید جذاب و خلاقانه ای که دنبال کنندگانتان می پسندند، وجود ندارد. مشارکت بالا باید همیشه یک هدف ثانویه باشد.

  • به صورت تصادفی پست های مخاطبان هدف خود را لایک کنید. مطالعات نشان داده به ازای هر 100 لایکی که به صورت تصادفی انجام می دهید، 6.1 دنبال کننده بیشتر خواهید داشت.
  • مسابقه و یا سوالی بر اینستاگرام قرار دهید. یکی از آسانترین روشها برای انجام این کار این است که تصویری جهت انجام یک مسابقه یا سوالی چالش برانگیز مطرح کرده و از افراد بخواهید ضمن لایک کردن، کامنت مربوط به پاسخ را درج نمایند.
  • حساب اینستاگرام خود را بر روی دیگر شبکه های اجتماعی خود معرفی کنید.
  • بر روی پست های دیگران کامنت گذاشته و آنها را لایک کنید.
  • از هشتک های مرتبط با فعالیت ها و جامعه مخاطب خود استفاده کنید.
  • پست های خود را بین ساعات دو صبح تا پنج بعدازظهر منتشر کنید. تحقیقات نشان می دهد که این زمان ها مؤثرترین زمان ها هستند.
  • افرادی را که از هشتک های مشابه شما استفاده میکنند، جستجو کرده و دنبال کنید.
امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

سیستم های مدیریت محتوا، تحولی در طراحی سایت

b2ap3_thumbnail_content-management-systems-565x376.jpg

سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در مدت کوتاهی توانستند دنیای طراحی سایت را متحول کنند و برنامه نویسان و طراحان سایت را از شر کدهای تکراری و پیچیده خلاص کنند. هنگامیکه طراح سایت با کمک یک cms سایتی را طراحی می کند، دیگر لازم نیست کدهای مربوط به بخش های مختلف سایت را بنویسد و یا حتی به نحوه نوشتن آنها توجه کند، سیستم مدیریت محتوا بستری است برای راه اندازی هر نوع سایت با امکانات و ویژگی های متفاوت. یک برنامه نویس و طراح وب با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می تواند یک سایت در حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاه آنلاین را در کمتر از یک هفته راه اندازی نماید و بیشتر تمرکز خود را بروی جزییات و امکانات سایت قرار دهد، در صورتیکه بدون استفاده از CMS طراح سایت باید از ابتدا تمامی کدهای مربوط به سایت را بنویسد و با پایان یافتن هر بخش عملکرد آن را نیز تست کند. با این وجود وقت بسیار زیادی برای طراحی اولیه سایت از بین می رود و برنامه نویس کمتر به جزییات سایت می پردازد، این در حالی است که CMS ها تقریبا تمامی جزییات و امکانات اولیه را در اختیار طراح سایت قرار می دهند و طراح سایت نیز با استفاده از ابزارهایی که CMS در اختیار آنها قرار می دهد می توانند سایت را بصورت داینامیک یا استاتیک طراحی و پیاده سازی نمایند.

سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس تاکید زیادی بروی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارند و هر کدام نیز دارای افرونه های مختلفی در زمینه بهینه سازی سایت می باشند. اما بطور حتم میتوان گفت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وابسته به راه کارها و روش های پیچیده ای می باشد و باید زمان زیادی را برای بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو صرف کرد.

انتخاب CMS مناسب

امتياز دهيد:

Share this article:

">