وحید زارعی

نقش علم مدیریت در صنعت ساختمان

b2ap3_thumbnail_pp.jpg

بسیاری از تاریخ نویسان اذعان نموده اند که ایرانیان قدیم اولین سازندگان بنا و سرپناه در جهان بوده اند پیشینیان ما به وسیله تنه درختان، سنگها و پوشش گیاهی اقدام به ساخت  بناهایی جهت حفاظت از خود در برابر طبیعت می نمودند و این سابقه به هفت هزار سال پیش بر می گردد.

همچنین اوج نبوغ ایرانیان در ساخت و ساز را می توان در دوره هخامنشیان دید. حال پس از گذشت هزاران سال امروزه نیاز  انسان ها به حوزه ساختمان همچنان پابرجاست و به دلیل ذات راحت طلب انسان ها همه  به دنبال ساخت بنایی در راستای افزایش آرامش و آسایش هستیم. این خصیصه به همراه شرایط اقتصادی و محدودیت منابع باعث ظهور علم امیخته ای در صنعت ساختمان شده که به آن مدیریت صنعت ساختمان می گوییم . بهروه وری در انرژی، هزینه ها و منابع و استفاده بهینه از مصالح که بتواند سازه های ما را اقتصادی کند،  نیاز روز افزون جامعه امروزی ماست.

هر چند در سالهای اخیر با ورود تکنولوژی های نوین بسیاری از فعالان حوزه ساختمان به استفاده از تکنیک ها و مصالح با بهروه وری بالا روی آورده اند، اما در صورتی که بخواهیم به حوزه ساختمان به عنوان یک صنعت بنگریم باید بدانیم که هر صنعتی  نیازمند استفاده از علم مدیریت است.

عواملی که نقش مدیریت  را در صنعت ساختمان پررنگ می کند، دقیقا مباحثی است که در ایران چه فعالان خرد صنعت ساختمان و چه شرکت های بزرگ ساختمانی، کمتر به آن توجه داشته و این موضوع دقیقا باعث رکود و عدم ثبات در صنعت ساختمان می گردد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

استراتژی بازاریابی و برندینگ برای شرکت های کوچک

b2ap3_thumbnail_brand2222.jpg

هر چه بیشتر پیش می رویم و سالهای بیشتری از عصر ارتباطات و اینترنت می گذرد مشتریان به جای اینکه در مورد برندها بشنوند می خواهند جزیی از گفتمان برند ها باشند و خودشان تجربه درک برند را داشته باشند. این بدان معناست که مشتریان امروزه به جای قرارگرفتن در معرض بمبارانی از تبلیغات می خواهند برند مورد نظر خود را لمس کنند. بنابراین شرکتهای کوچکتر که تمایل ورود به بازار را دارند باید درک صحیحی از این موضوع داشته و بتوانند از فرصت چنین تمایلی در مشتریان بهره مند گردند.

اینجاست که داشتن یک استراتژی بازاریابی و برندینگ مبتنی بر ارتباط نزدیک تر با مشتریان می تواند جایگاه شرکتهای کوچک تر را در بازار رقابتی محکم تر کند. یک استراتژی ترکیبی که شامل روش های متفاوت بازاریابی جهت اطلاع رسانیست امروزه بسیار موثرتر از تکنیکهای تک بعدی است. متاسفانه صاحبان کسب و کار در این زمینه دقت عمل لازم را به خرج نداده و انرژی خود را صرف شیوه های تک بعدی می نمایند . استراتژی بازاریابی می بایست شامل کلیه مراحل درگیر کردن ذهن مشتری بالقوه تا نوع رفتار با خریدار و سپس وفادار سازی آنها باشد.

یکی از ارزانترین روشهایی که شرکتهای کوچک می توانند جهت توسعه برند خود براساس استراتژی وارد کردن مشتریان در گفتمان های شرکت استفاده کنند. فضای مجازی و اینترنت بوده که به اندازه سهل الوصول بودن پیچیدگی های خاص خود را دارد.

در اینجا به نکاتی که باید در استراتژی بازاریابی و برندینگ شرکت کوچک خود در عصر ارتباطات توجه داشته باشید اشاره میکنم

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

قبل از داشتن یک برند شگفت انگیز، یک برند کاربردی داشته باشید

b2ap3_thumbnail_2_20150805-064017_1.jpgاین نگاه که نام تجاری باید از دیگر نام های تجاری بسیار متفاوت باشد و همواره سعی نماید مشتریان خود را شگفت زده کند، بسیار وسوسه کننده است. اما مسئله ای که کمتر به آن توجه می شود، کاربردی بودن است. برندها باید گاهی توقف و تأمل کنند و دست از تلاش برای شگفت انگیز بودن بردارند و بیشتر بر روی کاربردی بودن خود تمرکز کنند.

سادگی نوعی قدرت است. عادی بودن و قابل پیش بینی بودن خود می تواند یک تمایز بزرگ باشد. بسیاری از برندها در دنیای صنعت و تجارت وجود دارند که به دنبال حرکات خارق العاده و عجیب و غریب نمی روند. سعی دارند با ساده و به روز بودن به حل مشکلات و رفع نیازهای مشتریان به راحت ترین شکل ممکن بپردازند. سازمان ها پیش از آنکه به دنبال بهبود خود و محصولات خود  باشند باید به این بیاندیشند که محصولاتشان چگونه و چه زمانی استفاده می شود و این محصولات را چه افراد دیگر و در چه مکان ها و زمان های دیگری می توانند استفاده کنند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

طراحی سایت در حال از بین رفتن است. نه، اینطور نیست

 b2ap3_thumbnail_vv.jpg

در حال حاضر و در ادامه ما بحث های را مطرح می کنیم که یک تغییر عمیق در روش طراحی و ساخت وب سایت ما ایجاد کرده اند. این موضوع را می توان نقش CSS در طراحی سایت دانست و موضوعی که اخیرا به نام "وب سایت در حال از بین رفتن است" مطرح می شود. تمامی این موضوعات مطرح شده ویژگی های خاصی را بیان می کنند، اما  من استدلال خواهم کرد که آن ها غالباً فاقد عینیت و تعادل هستند، در اینجا مشخص می شود که یک طرف استدلال بیش از بقیه ترجیح داده می شود و این موضوع می تواند به زنده نگه داشتن طراحی سایت کمک نماید.

ما باید در طراحی سایت از ابزارها و تکنیک های جدبد استفاده کنیم و خود را محدود به کار فردی نکنیم. ما باید یاد بگیریم که چگونه در طراحی سایت از کار گروهی برای یک طراحی جذاب و کاربرپسند استفاده نماییم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

پردرآمدترین ورزشکاران حال حاضر جهان

b2ap3_thumbnail_2_20150801-073607_1.jpgمجله فورچون به تازگی لیستی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان منتشر کرده است که براساس ارقام دریافتی و قراردادهای آنها در سال 2015 می باشد. این لیست، درآمد ورزشکاران را بواسطه حقوق دریافتی و قراردادهای تجاری و تبلیغاتی(صحه گذاری) آنها تقسیم بندی کرده است و مجموع این مبالغ به عنوان درآمد کلی ورزشکاران در نظر گرفته و رده بندی کرده است.

  • فلوید مایویدر

درصدر این فهرست این بوکسور آمریکایی قرارد دارد. مایویدر، امسال، 300 میلیون دلار درآمد داشته است که 285 میلیون دلار مربوط به حقوق و پاداش و 15 میلیون دلار مربوط به قراردادهای صحه گذاری می باشد.

  • امانوئل(مانی) پاکیائو

دومین رده پردرآمدترین ورزشکاران در سال 2015 به دیگر بوکسور حرفه ای جهان اختصاص دارد. این بوکسور فیلیپینی امسال، 160 میلیون دلار درآمد داشته است که 148 میلیون دلار مربوط به حقوق و پاداش و 12 میلیون دلار مربوط به صحه گذاری می باشد.

  • کریستیانو رونالدو

بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال گذشته با درآمد به میزان 79.6 میلیون دلار در رده سوم این لیست قرار گرفته است. رونالدو در سال 2015، 52.6 میلیون دلار از باشگاه خود حقوق و پاداش دریافت کرده است و 27 میلیون دلار نیز از راه صحه گذاری درآمدزایی نموده است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

مشاور مدیریت چه توصیه هایی برای موفقیت کسب و کار شما دارد ؟

b2ap3_thumbnail_business-plan.jpgاین روزها همه از توسعه کسب و کار خود سخن می گویند، بالاخص پس از توافق هسته ای در ایران بسیاری از صاحبان مشاغل و کارآفرینان امیدوارند که بتوانند از این شرایط بوجود آمده به شکل یک فرصت استفاده نمایند. هرچند که تغییر شرایط اقتصادی و بازگشایی درهای اقتصاد کشور به سوی صنایع و شرکت های بین المللی چالش هایی را هم برای کسب و کارهای ایرانی به همراه خواهد داشت، اما درهرصورت به عنوان یک مشاور مدیریت می خواهم توصیه هایی را برای شروع و یا بهبود کسب و کار در این شرایط ارایه نمایم.

هرچند دوران رکورد اقتصادی به پایان رسیده و کشور در حال بروز نشانه هایی از رشد اقتصادی می باشد اما هنوز خریداران برای درآوردن کیف پول و خرید، کمی وسواس به خرج می دهند. با این شرایط بسیاری از کارآفرینان به دنبال دریافت مشاوره مدیریت برای تضمین موفقیت در کسب و کار هستند. خوب من در اینجا چند توصیه مهم و رایگان برای شما دارم. این موارد در صورتی که درست اجرا شوند و مداوما مورد توجه قرارگیرند، تضمین موفقیت شما در هر شرایطی خواهند بود.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

صنعت ورزش در دوران پساتحریم

b2ap3_thumbnail_2_20150728-041352_1.jpg5+1 دیگر کلامی آشنا برای همه مردم ایران است. پس از سال ها و ماه ها گفتگو و چالش میان ایران و کشورهای عضو این گروه، توافقی صورت گرفت. توافقی که بسیاری را نسبت به آینده اقتصادی کشور امیدوار کرده و امید است اقتصادی پویا و شکوفا را برای ایران در آینده شاهد باشیم.

در مدتی که از توافق گذشته است مطالب زیاد و گسترده ای درباره تأثیرات اقتصادی این توافق بر اقتصاد ایران و بخش های مختلف اقتصادی و صنایع گوناگون، گفته و منتشر شده است. ورزش نیز به عنوان یک صنعت نوپا و جوان در کشور، می تواند از این توافق به خوبی در راستای رسیدن به اهداف خود بهره بگیرد. توافق حاضر از چند منظر توانایی اثرگذاری مثبت بر صنعت ورزش ایران را دارد.

پولهای بلوکه شده

به هر روی زمانی که کشوری با تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی دست به گریبان است، در بخش ورزش نیز قطعأ توانایی نقل و انتقالات مالی و ارتباطات بانکی با سایر کشورها و نهادهای بین المللی ورزشی توسط نهادهای دولتی و غیردولتی ورزشی از دست خواهد رفت. از جمله می توان به پولهایی که فدراسیون های جهانی به دلایل گوناگون به فدراسیون های ملی پرداخت می کنند و یا پولهایی که از طریق کمیته بین المللی المپیک به کمیته های ملی کشورها ارسال می گردد، اشاره کرد. با برداشته شدن تحریم های بانکی، پول های بلوکه شده ورزش ایران آزاد شده و فدراسیون ها و نهادهای ورزشی مختلف می توانند از پول هایی که سهم خودشان است، استفاده نمایند و آن را در زمان مناسب در دست داشته باشند. پولهایی که به نظر می رسد در بازار نابسامان ورزش کشور می تواند گره های بسیاری را باز کرده و به رونق فعالیت سازمان های ورزشی کمک زیادی نماید.

خصوصی سازی

عبارتی که شنیدن و گفتنش دیگر خسته کننده شده است و بیش از آنکه حسی مثبت به انسان القا کند، احساسی مبنی بر نتوانستن و ناامیدی را منتقل می کند. به هرحال باید از لغو تحریم ها و ایجاد روابط پایدار اقتصادی با کشورهای دیگر در راستای خصوصی سازی ورزش، که به نظر مهم ترین موضوع برای رشد صنعت ورزش ایران است، بهترین استفاده را کرد و با ایجاد ساختارهای و زیرساخت های مناسب برای خصوصی سازی و نیز استفاده از مشارکت خارجی ها و دعوت و استقبال از سرمایه گذاران خارجی در حوزه باشگاه داری و حمایت مالی از باشگاه ها، چرخ خصوصی سازی را به حرکت درآوریم و هرچه سریعتر توازن قدرت را در ورزش ایجاد کرده و به سمت ورزش حرفه ای و حرفه ای سازی ورزش پیش رویم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
مرضیه وحدانی

ضرورت بکارگیری سیستم HACCP در صنایع غذایی

b2ap3_thumbnail_AX.jpgبرای به صفر نزدیک کردن خطرات ناشی از عوامل بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی، سیستم HACCP در کارخانجات صنایع غذایی پیشنهاد شده است. اجزا تشکیل دهنده این سیستم شامل ویژگی ها و شرایط گزینش مواد اولیه و سایر امکانات لازم برای تولید، جابه جایی، نگهداری، فرایند، بسته بندی، توزیع و مصرف است که برای هر صنعت و حتی هر کارخانه جداگانه باید تدوین شود. در غیر این صورت در شرایط فعلی که ارتباط های جهانی رو به گسترش است و از طرف دیگر در درون کشورها بخش بزرگی از موادغذایی مورد نیاز مردم از راه کارگاه ها و کارخانه ها تامین می شود امکان به خطر افتادن سلامت مصرف کننده زیاد است و نگاهی به پاره ای از واقعیت ها گویای این حقیقت است که خطرات عمده ای در کمین مصرف کنندگان است. برای نمونه:

  • در کشورهای صنعتی بیش از 90 درصد غذای مردم از راه صنایع غذایی در اختیارشان قرار می گیرد که آلودگی آنها فاجعه آفرین است.
  • 20 – 15 درصد از افراد جامعه در معرض بیماری های ناشی از مصرف غذای آلوده هستند.
  • 50 – 20 درصد از جهانگردان طی سفرهای خود دچار بیماری های غذایی می شوند.
  • در کشوری مانند سوئد 90 – 80 درصد موارد سالمونلوز به جهانگردان نسبت داده شده.
  • در بیشتر کشورها به ویژه کشورهای جهان سوم و کم درآمد غذاهای خیابانی روز به روز گسترش بیشتری پیدا می کنند و رعایت نکردن بهداشت در این گونه غذاها خطری برای سلامت مصرف کنندگان آنهاست.
  • صادرات و واردات موادغذایی، به ویژه واردات موادغذایی از کشورهای جهان سوم به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی و امکان آلودگی محدود و محدودتر می شود.
امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

تفاوت طراحی فلت و طراحی متریال در طراحی سایت چیست؟

b2ap3_thumbnail_googledesign1.jpg

طراحی فلت و طراحی متریال دو سبک مشابه در طراحی سایت می باشند که یکی بر پایه دیگری استوار است. یکی کاملا جدید و در مسیر تبدیل شدن به مد روز و دیگری خودبخود گرایش طراحی را اقتباس کرده این درحالی است که دیگری هدفش ارائه ی مجموعه ای از دستورالعمل هاست. با این توضیحات احتمالا تا حدودی با تضادهای بین این دو آشنا شدید.

اما تفاوت بین این دو در طراحی سایت چیست؟ آیا یکی از دیگری بهتر است؟ آیا هر یک کاربرد خاصی دارند؟ اما در حقیقت وقتی به تفاوت های بین این دو طراحی پی ببرید متعجب خواهید شد. در ابتدا به تفاوت های بنیادی/اصولی می پردازیم که به ظاهر و مشتقات تزیینی آنها مرتبط است.

 

 Skeuomorphism (مشتقات تزیینی)

 

منظور از مشتقات تزیینی در اینجا طراحی هایی است که برای همانند سازی دنیای فیزیکی به کار میروند. و معمولا فرم ابزاهای آنلاینی را گرفته اند که ساخته شده اند تا شبیه متغییرهای دنیای واقعی باشند، مانند برنامه های synthesizer (ترکیب کننده) که برای شبیه سازی کیبورد ساخته شده است.

مشکل اینجاست که اغلب آنها براساس کارایی دیجیتال ساخته نشده و یا اینکه به کارایی دکمه هایی که توسط ماوس یا صفحه لمسی کنترل می شوند توجه نشده و صرفا به تقلید ظاهر آن میپردازد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

در چه صورت سیستم مدیریت کیفیت موثر خواهد بود ؟

b2ap3_thumbnail_quality.jpg

یکی از عارضه های عمده در سیستم های مدیریت کیفیت و پیاده سازی سیستم های استاندارد منطبق بر ایزو عدم استفاده از کارشناسان و مشاوران زبده و صرفاً اخذ و نصب گواهینامه ایزو با استفاده از کپی یک سری از مدارک می باشد.

در حالی که این عارضه از قبل توسط نگارندگان متن استاندارد پیش بینی شده و یکی از اصول بنیادین و بندهای اصلی سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ایزو 9001، ایجاد نگرش رهبری در مدیریت سازمان و تبدیل سازمان به سیستم و آموزش و درک از سیستم می باشد،همچنان شاهد صدور گواهینامه ایزو برای بسیاری از سازمانهایی هستیم که حتی الفبای مدیریت سیستمی در آنها دیده نمی شود. در این مقاله ضمن بررسی اهداف ایزو 9001 و سیستم مدیریت کیفیت پیشنهاداتی را جهت اثربخش نمودن پیاده سازی این سیستم و اخذ گواهینامه ایزو ارایه می نمایم.

نه به عنوان مشاور پیاده سازی ایزو ، بلکه به عنوان یک مشاور کسب و کار توصیه میکنم  این نکته مورد توجه قرار گیرد که هر کسب و کاری بر پایه مشتری بنیان گذاری می گردد، عاقبت هر کسب و کاری که مشتری نقش اساسی در آن نداشته باشد افول و نابودی خواهد بود.

 

امروزه اکثر استراتژیست ها و افرادی که طرح کسب و کار را تدوین می کنند نگاه ویژه ای به بحث نیاز مشتری ، نیازسنجی ، ارتباط با مشتری و .... دارند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

نکات کاربردی برای طراحی استارت آپ ها

b2ap3_thumbnail_Startup-Businesst.jpg

استارتاپ ها در همه جا ظاهر شده اند و هدف آنها آزادی افراد برای عینی سازی ایده هایشان است و به آنها امکان دیده شدنشان را در سراسر دنیا می دهد. ولی با این حال بیشتر استارتاپ ها طراح اصلی ندارند و یا طراحان بی مهارتی کار طراحی آنها را انجام می دهند که این امر مانع دستیابی به موفقیت های بزرگتر آنها می شود. بنده به عنوان یک طراح، اشتباهات زیادی مرتکب شده ام و مشاهده می کنم بسیاری از طراحان جوان نیز این اشتباهات را تکرار کرده اند. از آنجایی که بنده تجربیات زیادی در زمینه طراحی وب برای استارتاپ ها و راه اندازی و پشتیبانی ها تاکنون داشته ام و نیز با توجه به نظارتی که بر فرایند های خلاق داشته ام (نویسنده مقاله)، نکاتی را در مورد راه اندازی فرایند استارتاپ به دست آورده ام. اکنون به 10 روش که به ارتقای طراحی در یک استارتاپ فعلی و جاری توجه کنید که باعث ایجاد یک برند قوی تر، افزایش بازدید، دستیابی به نرخ تبدیل بهتر و به طور کلی موفقیت می شوند.

1. سادگی

بسیاری از وب سایت های استارتاپی با گرافیک بالا و گزینه های متعدد بارگذاری می شوند. ولی بهتر است شما واسط کاربری وب سایت تان را ساده کنید، به عناصر غیر ضرورری در طراحی توجه نکنید و فقط مهمترین اشیا را در آن قرار دهید.پیروی از قانون « کم هم زیاد است» در این زمینه بسیار مناسب است. ارجاع دهی وب سایتتان را آسان کنید و از امکانات  هدایت کنده ساده مانند جستجو، ارم قابل کلیک و هر چیزی که کاربر از آن استفاده می کند، بهره گیرید. پیروی کردن از استاندارهای وب نیز ایده خوبی است. استارتاپ ها می توانند ایده های بسیار قوی و موفقی در تجارت الکترونیک باشند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

5 عادت غلط در مصاحبه های شغلی

b2ap3_thumbnail_2_20150724-090513_1.jpgداشتن یک رزومه قوی چه محاسنی دارد؟ در یک دید بلند مدت، هدف نهایی، داشتن یک شغل خوب و قابل قبول است. اما یک مرحله بسیار مهم دیگر در این فرآیند وجود دارد. قبل از اینکه رزومه شما بتواند برایتان شغلی دست و پا کند، حتما باید بتوانید از مصاحبه شغلی پیروز خارج شوید. مصاحبه ای که حتما موانع بالقوه ای در پیش پای شما خواهد گذاشت.

برخی جویندگان کار به خوبی از پس مصاحبه برمی آیند. آنها در ارائه و عرضه کردن خود، خوب عمل می کنند و در صحبت کردن درباره خود و توانایی هایشان مسلط و راحت هستند. اما برای بسیاری، مصاحبه می تواند تهدید آمیز باشد. مصاحبه شغلی، جایی است که شاید سوالات گیج کننده باشند اما شما فرصت دارید تا تأثیر قدرتمندی بر مصاحبه گران داشته و در این رقابت پیروز خارج شوید.

بسیاری از جویندگان کار ، عادات بدی در مصاحبه های شغلی دارند و البته این عادت ها می تواند شانس شما را برای به دست آوردن شغل به شدت کاهش داهد. با شناخت این عادات بد می توانید از آن ها آگاه شده و آن ها را کنار بگذارید.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

قدرت ارتباط

b2ap3_thumbnail_2_20150724-080236_1.jpgداشتن رابطه برد- برد برای شما چه معنایی دارد؟ آیا برای داشتن ارتباط موفق با دیگران، حتما باید با شخصیتی برون گرا متولد شد یا دارای مراتب والای شهودی بود؟ وقتی پای مهارت های ارتباطی به میان می آید، چطور؟ آیا باید بپذیریم که خب، خداوند در این حد به ما توانایی داده است؟آیا استاد برقراری ارتباط، می تواند در این کار خبره تر هم شود؟ همه می دانیم افرادی که از مهارت های ارتباطی موفقی برخوردارند، به راحتی با ما صمیمی شده و باعث می شوند احساس بهتری نسبت به خودمان پیدا کرده و زندگی ما را به سطح بالاتری می برند. تعامل با این دسته ، تجربه ی مثبتی است که ما را همیشه به سوی آنها می کشاند.

برای مهارت های ارتباطی خوب چه قیمتی می توان تعیین کرد؟ اگر از مدیران برجسته بپرسید، مهم ترین ویژگی رهبران موفق چیست، به شما پاسخ خواهند گفت:"توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران." اگر از کارفرمایان بخواهید که بگویند چه عاملی برنده را از بازنده ها جدا می کند، به شما خواهند گفت:"هنر با مردم بودن." در همین مورد با فروشندگان موفق نیز صحبت کنید. آنها به شما خواهند گفت:" دانش مردم داری بسیار بسیار ارزنده تر از دانش تولید است." از استادان، مردان تجارت، سرکارگران، مغزه دارها، صاحبان کارهای کوچک یا والدین در این زمینه سوال کنید، به شما خواهند گفت:" مهارت های ارتباطی بین کسانی که سرآمد هستند و آنها که نیستند، فاصله می اندازد." پس این مهارت ها بسیار ارزشمندند. مهم نیست می خواهید جه کار کنید فقط بدانید اگر با مردم باشید، پیروز خواهید شد، چون مهارت های ارتباطی میزان موفقیت را تضمین می کند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

با مهارتهای ارتباطی قوی، برند شخصی خود را درخشان سازید

b2ap3_thumbnail_2_20150722-051222_1.jpgداشتن مهارت های ارتباطی قوی، مهم و حیاتی است. یک شخص باید بداند چه هنگام گوش دهد و چه هنگام پاسخ دهد. ارتباطات موثر و کارا، پیچیدگی های منحصر به فردی دارد. افرادی که مهارت ارتباطی بالاتری دارند، می توانند با استفاده از صحیت کردن و گاهی سکوت، با جلب نظرات دیگران، برند شخصی خود را ارتقا دهند. آنها می دانند که گاهی سکوت، طلا است و چگونه باید از آن استفاده کنند. آنها هوش هیجانی قدرتمندی دارند و از کلمات مناسب در زمان مناسب استفاده می کنند.

از مهارت های ارتباطی برای استخدام شدن استفاده کنید

متقاضیان موفق آزمون استخدامی یعنی کسی که استخدام می شود، دو کار را بهتر از دیگران انجام داده است. آنها پیام های درست انتخاب کرده و آن پیامها را به شیوه ای صحیح منتقل کرده اند. حتی هنگامی که آنها در حال رفتن به سمت اتاق مصاحبه هستند، پیام هایی درباره خودشان به دیگران منتقل می کنند.

هنگامی که به سمت اتاق مصاحبه حرکت می کنید باید برای پاسخ به سوالی کلیدی آماده شوید:"چرا آنها باید شما را استخدام کنند؟" تمام پیامها دیگر باید این پیام اصلی را پشتیبانی کرده و از آن دفاع کنند.

مهارت های ارتباطی را از فروشندگان بزرگ بیاموزید

فروشندگان بزرگ همواره تاکتیک هایی برای اثر گذاری و متقاعد کردن خریداران دارند.  این اصول می توانند هم برای فروش و هم برای مصاحبه به کار گرفته شوند. در اینجا دو مثال از تاکتیک هایی که شما می توانید برای اینکه دیگران را متقاعد کنید ذکر می شود. این تاکتیک ها شامل مهارت های کلامی و غیرکلامی می شوند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

5 قانون برای ایجاد ارتباطات شبکه ای

b2ap3_thumbnail_2_20150718-182832_1.jpgایحاد ارتباط تجاری به نوعی شبیه قرار گذاشتن است. در اینجا 5 قانون وجود دارد که باید حتما از آنها پیروزی کنید تا در روابط خود موفق باشید:

  • هدف گیری:

ممکن است 2000 طرفدار در فیس بوک، 500 ارتباط در لینکداین و 300 طرفدار توییتری داشته باشید اما اینکه چه تعداد از آنها می توانند به شما کمک کنند تا در شغل تان پیشرفت کنید مقوله ی دیگری است. شما باید افرادی را که می خواهید با آنها ارتباط داشته باشید انتخاب کنید. حداقل باید فصل مشترکی با آنها داشته باشید یا اینکه اهداف شما را تحسین و شما را تشویق کنند. به قانون هشتاد بیست دقت کنید. مشاغل 80 درصد درآمدشان را از 20 درصد مشتریان خود کسب می کنند. در ارتباطات هم اینچنین است. 20 درصد دوستان و طرفداران و ارتباطهای شما در موقعیتی هستند که با شما نقاط مشترکی داشته باشند و شما را حمایت کنند، بنابراین باید روی کسانی تمرکز داشته باشید که با آنها قرابت بیشتری دارید وگرنه نتیجه ای جز اتلاف وقت و سرخوردگی عایدتان نمی شود.

 

  • همیاری

افرادی را که می خواهید با آنها در ارتباط باشید باید حداقل به همان اندازه که شما به دست می آورید، به دست آورند وگرنه احساس می کنند کلاه سرشان رفته و درآینده کمک شان به شما را کم خواهند کرد. با ایجاد یک ارتباط برد-برد ارتباطی طولانی تر ایجاد می شود.

  • عطا و بخشش

یکی از فوت و فن های شبکه سازی این است که به دیگران کمک کنید بدون اینکه چیزی از آنها بخواهید و اگر چنین رفتاری داشته باشید آنها مسلما بدون درخواست شما، به شما کمک خواهند کرد. این یک استراتژی رایج است که افراد بسیار موفق آنلاین از آن بهره می برند. سال ها پیش با یک روزنامه نگار نیویورک تایمز تماس گرفتم. او آماده بود تا از او بخواهم نام مرا در مقاله اش بیاورد. روزنامه نگاران همیشه این احساس را دارند که توسط مخاطبان شان مورد سوء استفاده های اینچنینی قرار می گیرند، من که این را می دانستم از او پرسیدم چگونه می توانم روی موضوعی که روی آن کار می کنی به تو کمک کنم. او کاملأ از حرف من شگفت زده شد و این موجب شد تا همین امروز با هم در ارتباط باشیم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

5 کاری که قبل از ساخت برند شخصی باید انجام دهید

b2ap3_thumbnail_2_20150715-134450_1.jpgیک برند شخصی قوی، یکباره بوجود نمی آید. زمان لازم است که شما توانایی ها یتان را شناخته و بتوانید اعتبار مناسبی در حوزه تخصصی خود به دست آورید.

مهم ترین قدم در راه ساخت برند شخصی این است که بدانید در چه حوزه ای تخصص دارید و چه فعالیت ها، مزایا و ارزش هایی را می توانید به دیگران ارائه دهید. اگر فردی نتواند روی برند خود، به خوبی کار کند، ارزش برند شخصیش از بین خواهد رفت.

حقیقت این است که بسیاری از افراد حرفه ای، به سمت ایجاد یک برند شخصی می روند بدون اینکه بدانند چه چیزی می خواهند ایجاد کنند و قصد دارند چه میراثی از خود به جای بگذارند. درست است که در شروع فعالیت ساخت برند شخصی، تجربه زیادی ندارید اما مهم است که اهداف واقع بینانه و صحیح اتخاذ کنید.

ساختن شبکه های ارتباطی شخصی، کسب تجارب کاری و ارتقای مهارت ها، مجموعه چیزهای هستند که برای ساخت یک برند شخصی قوی به آن ها نیاز دارید.  زمانی که درباره برند شخصی خود فکر می کنید، 5 پیش فرض را باید مد نظر داشته باشید و آنها را انجام دهید.

  • نقطه تلاقی علایق و توانایی هایتان را بیابید.

اولین قدم برای ایجاد برند شخصی، یافتن نقاط قوت و هماهنگ کردن آن با علایقتان است. این کار به شما کمک می کند که پایه ریزی قدرتمندی برای برند شخصیتان داشته باشید. بعد از آن، قادر خواهید بود تا فرصت های لازم برای رشد شبکه ارتباطی و کسب تجارب را جستجو کنید و بشناسید.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محبوبه نحوی

فرهنگ سازی کیفیت در سازمان(تعهدی برای انجام کار درست در بار اول)

b2ap3_thumbnail_download-1.png

فرهنگسازی کیفیت در سازمان تعهدی است که بر دوش مدیریت سازمان است. متخصصین این حوزه مسئولیت مهمی در رسیدن سازمان به این هدف ایفا خواهند کرد. دست یابی به این هدف گرچه چالش پیش رو هر سازمانی است که به
دنبال موفقیت است، اما خیلی هم دشوار نیست. این مهم نیازمند یک فلسفه درست است که مجموعه ای از اعتقادات پایه ای از آن پشتیبانی می کنند.

جیم ال اسمیت  با 45 سال سابقه کاری در صنعت در حوزه مهندسی عملیات تحقیق و توسعه و مدیریت کیفیت، کمیته فرهنگسازی کیفیتی را به مدرسه پیشاهنگان امریکا تشبیه کرده است. او خود یک پیشاهنگ بوده و ادعا می کند که درس های ارزشمند بسیاری یاد گرفته که هنوزهم در محیط کاری امروز پر کاربرد است. هر پیشاهنگ تعهدی دارد که ان را در هر کاری به یاد دارد:" برای اینکه افتخار افرین باشم، من بهترینم را در انجام وظیفه ام برای کشورم و اطاعت از قوانین پیشاهنگی انجام می دهم" .لیستی از ویژگی های که قانون پیشاهنگی را موجب می شود وجود دارد: یک پیشاهنگ باید قابل اعتماد، وفادار، مفید، مودب، مهربان، فرمانبردار، خوشرو، صرفه جو، شجاع، پاکیزه و قابل احترام باشد. کسی که این ویزگی ها را دارا باشد نشان شایستگی به او تعلق می گیرد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

چرا باید برای برندسازی شخصی، یک مشاور داشته باشید

b2ap3_thumbnail_2.jpgهرگاه به دنبال شغل هستید یا در پی برقراری ارتباط با افراد حرفه ای در صنعت خود می باشید، برند شخصی، نقش پررنگی در این مسیر ایفا می کند. واقعیت این است که داشتن نام تجاری دیگر یک انتخاب نیست. اگر می خواهید شغل خوبی داشته باشید، کسب و کاری را راه اندازی کنید یا با افراد متخصص در صنعت خود ارتباط برقرار نمایید، نیاز دارید تا یک برند شخصی درخشان داشته باشید.

اگر شما تازه پا به این عرصه گذاشته اید یا درباره چگونگی بازاریابی خودتان مطمئن نیستید به احتمال زیاد باید مطالب و نکاتی را در این حوزه بیاموزید. حتی کسانی که در حوزه فعالیت خود حرفه ای هستند درباره برندسازی شخصی چیز زیادی نمیدانند و این دلیلی است که شما حتما باید با یک متخصص که توانایی کمک به شما در راه ساخت برند شخصیتان را دارد، مشورت کنید.

مشاوران برندسازی شخصی به شما یاد می دهند که چگونه برندی قوی از خود بسازید و چگونه به برند خود ارزش اضافه کرده و در مسیر شغلی به موفقیت برسید. مخصوصا اگر تا به حال برای خود برندسازی نکرده اید و یا تجاربی در بازاریابی ندارید، یک مشاور برندسازی شخصی، سرمایه ای بزرگ برای برند شخصی شماست.

در ادامه به 5 مزیت مهم داشتن یک مشاور برندسازی شخصی می پردازیم.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
وحید زارعی

بازاریابی اصطلاحی که درست درک نشده است

b2ap3_thumbnail_Marketing-Planning_20150711-044233_1.jpg

کلمه بازاریابی و فروش همیشه همراه با هر کسب و کاری به گوش میرسد. ایجاد واحد بازاریابی، استخدام بازاریاب و طرح بازاریابی اصطلاحاتی است که امروزه در اکثر محافل مرتبط با کسب و کار میشنویم و می خوانیم، اما در اغلب مواقع درک صحیحی از این اصطلاح وجود ندارد.

هرچند در سالهای اخیر با ترویج رشته بازاریابی در گرایش های مدیریت سعی شده نگاه تخصصی تری به این موضوع شود اما  غالبا حتی خود فارغ التحصیلان رشته بازاریابی دقیقا با وظایف و کار خود آشنا نیستند. بسیاری از صاحبان مشاغل گمان می کنند بازاریاب ها افرادی هستند که باید کالا یا خدمات آنها را به هر طریقی بفروشند و یا مشتریانی برای تولیدات آنها بیایند. در این شرایط اصولا تفاوتی بین بازاریاب و فروشنده دیده نمی شود و همین دیدگاه حتی در میان بسیاری از موسسات آموزشی باعث شده دو کلمه بازاریابی و فروش همیشه در کنار هم نام برده شوند.

در این مقاله به بررسی کلمه بازاریابی و شرح وظایف و حساسیت های آن و همچنین تفاوت بازاریابی و فروش می پردازم.

ابتدا اجازه دهید کلمه بازاریابی ( marketing   ) را تعریف کنیم: بازاریابی عبارت است از تحقیق و بررسی وضعیت بازار و دریافت نیاز مشتریان و نهایتا تولید و یا ارایه خدمات بر اساس نیاز بدست آمده از تحقیق و بررسی. حال با این تعریف می بینیم که آنچه در اکثر شرکتها و سازمانها به عنوان بازاریابی معرفی می گردد در تقابل با تعریف اصلی بازاریابی است. هرچند می توان فروش را بخشی از سیستم بازاریابی دانست اما مرحله فروش بخش پایانی سیستم بازاریابی را شامل می گردد و نهایتا یک سیستم بازاریابی صحیح و ارایه محصول بر اساس نیاز مشتری می تواند منجر به فروش گردد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
محمد حسین انصاری

استراتژی های توسعه برند باشگاه های فوتبال

b2ap3_thumbnail_1_20150710-162447_1.jpgتیم های فوتبال برای دستیابی به موفقیت در تجارت و کسب و کار از استراتژی های توسعه برند مختلفی استفاده می کنند. موضوع تفاوت استراتژی های برندسازی در باشگاه های مختلف فوتبال می تواند مبحث مورد توجهی باشد، بالاخص اینکه امروزه با استفاده از رسانه های مختلف دیداری، شنیداری، مکتوب و دیجیتال، افراد در سراسر دنیا می توانند فعالیت های تیم های فوتبال را رصد کرده و این تفاوت ها را شاهد باشند. این تفاوت هاست که موجب می شود برخی تیم ها، مخاطبان رسانه ای بیشتری داشته و مبالغ بالاتری از قراردادهای رسانه های نصیب خود کنند. درنتیجه تیم ها سعی در انتخاب رویکردهای مناسب در قبال برند دارند تا بتوانند بدون توجه به موفقیت در زمین بازی، همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده و به طرفداران خود اضافه نمایند.

امروزه فوتبال پربیننده ترین ورزش در دنیا می باشد و یکی از صنایع بزرگ در صنعت ورزش است. برای بقا در این صنعت اهمیت دارد که راهی برای ساخت و توسعه یک برند معتبر پیدا کرد. هنوز بازارهای زیادی وجود دارد که برندهای فوتبالی می توانند در آن نفوذ کنند و هنوز مشتریان زیادی وجود دارند که برندهای فوتبال می توانند آنها را به سمت خود جذب نمایند. برندسازی باشگاه های فوتبال امروزه به سبب جذب حامیان مالی و سهامدارین بیشتر، بهتر و ثروتمندتر بسیار مهم و حیاتی است. با اینکه ارزش برند باشگاه های فوتبال، رقم قابل توجهی می باشد به طور مثال 554 میلیون پوند برای منچستر یونایتد و 569 میلیون یورو برای باشگاه بایرن مونیخ اما در مقایسه با برندهای بزرگ و پیشرو جهانی و برای نزدیک شدن به ارزش برند آنها از جمله اپل و یاهو راه درازی پیش روی تیم های فوتبال قرار دارد. برای پر کردن این فاصله در دنیای رو به توسعه ورزش باید به برندهای ورزشی توجه نمود و بر این نکته تمرکز کرد که چگونه این برندهای می تونند ارزش خود را بواسطه جذب تماشاگران و طرفداران بیشتر در دنیا ارتقا دهند.

امروزه باشگاه ها، صرف نظر از بزرگی، از برخی روش های یکسان برای دسترسی به تماشاگران و طرفداران خود استفاده می کنند. همه آنها از توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایر کانال های مجازی برای ارتباط با مخاطبان خود بهره می گیرند. استراتژی برندینگ برای باشگاه های بزرگ دنیا با تفکری بین المللی همراه است زیرا برندسازی با ابعاد جهانی به قرارداد با کمپانی های بزرگ که محصولات و خدمات آنها تمامی کشورها در قاره های مختلف را پوشش می دهد منجر خواهد شد. همچنین جهانی شدن برای باشگاه های بزرگ، درآمدزایی کلان از قراردادهای رسانه های را برای آنها سهل تر می نماید. مردم در سراسر جهان می توانند برند باشگاه را ببینند و این کار به افزایش آگاهی از برند و توسعه برند خواهد انجامید. در بین تیم های لیگ برتر انگلستان، 6 تیم از 20 تیم بر روی وب سایت خود بیش از یک زبان را پشتیبانی می کنند و این باعث ارتباط بهتر با طرفداران در سراسر دنیا خواهد شد. شاید فردی در شرق آسیا بخواهد درباره باشگاه بیشتر بداند و زبان انگلیسی را نیز نداند، آنگاه می تواند با زبان ملی خود اطلاعات جامع و کاملی از باشگاه و فعالیت های آن به دست آورد. اگر نگاه جهانی به برند خود دارید بهتر است بتوانید با زبان های مختلف با طرفداران خود ارتباط برقرار نمایید. درکنار این رویکرد جهانی، برخی برندهای ورزشی رویکرد ملی و منطقه ای دارند و سعی می کنند در حوزه خود فعالیت کنند و سهم بازار منطقه ای خود را حفظ کرده و گسترش دهند. 

امتياز دهيد:

Share this article:

">