بيوگرافي :


صابرلطفی،کارشناس نرم افزار و فعال در زمینه تجارت الکترونیک

صابر لطفی

افزایش بازدید و فروش با بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (بخش اول)

b2ap3_thumbnail_Search-Engine-Optimization-.jpg

براي شبكه جهاني اينترنت بعنوان يك ابزار ارتباطي و رسانه متعامل كاركردهاي فراواني متصور است اما جلب مخاطب و جذب بازديدكنندگان بيشتر، براي غالب حامل هاي رسانه اي برترين هدف وجودي محسوب مي شود. در واقع مهمترين هدف ابزارهاي بازاريابي در دنياي واقعي و البته در دنياي وب، آوردن بازديد كنندگان به سايت مورد نظر است. بهينه سازي موتورهاي جستجو كه امروزه يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي اينترنتي است ، بعنوان روش جذب اين ترافيك هدفمند، با شناسايي، پياده سازي و اجراي الگوريتم هاي مورد نظر موتورهاي جستجو در سايتها ، نقش مهمي در جذب كاربران به سايتها و تبديل آنان به مشتري ايفا مي كنند . در اين بخش بايد ديد آيا الگوهاي پياده شده توسط سايتهاي ديگر در زيرساخت خط و زبان فارسي و جامعه كاربران ايراني پاسخگو مي باشد يا خير؟ و ميزان اثرگذاري كدام روش موجود بيشترين تاثير را در اين جامعه خواهد داشت؟ و در نهايت بايد ديد تغييرات انجام شده تا چه حد بر اهداف اوليه يعني بالا بردن كارآيي و افزايش بهره وري مجموعه تاثير گذاشته و موفقيت در چهارچوبهاي تعريف شده بدست آمده است!

والبته بايد اين واقعيت مورد بررسي قرار گيرد كه جايگاه و ميزان ترافيك هوشمند در ميان كاربران ايراني چيست؟ و در صورت اثبات وجود بخش قابل توجه اين نوع ترافيك در ميان كاربران اینترنت، آيا از طريق الگوريتم هاي موجود، امكان هدايت و استفاده از اين پتانسيل بالقوه براي بازاريابي وجود دارد يا خير؟

اين سوالات، راهبرد اساسي تحقيق مذكور بوده است. بهينه سازي سايت كه با روش seo، انجام گرفته ميبايست در اين تحقيق مورد آزمون قرار گرفته تا ميزان تاثير گذاري آن، كارايي و افزايش بهره وري سايت ها در موتورهاي جستجو مشخص شود.

بازاريابي مبتني بر موتورهاي جستجو يك استراتژي بازاريابي شامل پروسه هايي براي ارتقاي ديده شدن سايت، در موتورهاي جستجو است، در واقعاين نوع بازاريابي بخشي از بازاريابي الكترونيك محسوب ميشود كه با افزايش قابليت ديده شدن سايت در ليست فهرست نتايج جايگاه سايت را نتايج جستجوي تقاضا شده از سوي كاربران بالا برده و باعث افزايش تعداد بازديد كنندگان سايت مورد نظر خواهد شد. افزايش حجم مخاطبان ، جلب توجه بازار هدف و در پي آن تبديل مخاطبان و مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل از جمله برنامه هاي سيستم براي رسيدن به موفقيت تجاري محسوب ميشود، در مورد اكثريت قريب به اتفاق سايتها و پايگاههاي الكترونيك دنياي مجازي نيز، فعالان عرصه تجارت الكترونيك، آوردن بيننده به سايت را براي موفقيت در دنياي وب و تجارت آنلاين ضروري مي دانند. ماهيت خدمات و كالاي قابل ارائه در سايت مي تواند طيفي به گستردگي تمام نيازهاي مخاطبان داشته باشد، دراين ميان، اولين پارامتر مهم ، حضور و بازديد افراد از سايت مورد نظر است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

b2ap3_thumbnail_electronic-catalog.jpg
کاتالوگ الکترونیکی کارایی و ویژگی محصولات را بصورت الکترونیکی بیان می کند، و ترتیبی را برای تبادل اطلاعات در بین شرکت ها، سیستم های تجاری، ابزار مهندسی، و سیستم های داده ای ارائه می کند. کاتالوگ الکترونیکی به فروشندگان و کاربران در بهینه سازی جریان کار در داخل شرکت ها و همچنین در جریان تبادلات بین شرکت ها کمک می کند.

در گذشته، زمانی که مشتریان می خواستند از تولیدکنندگان و فروشندگان درخواست یک محصول مناسب را داشته باشند، نیازمندی های خود به محصولات را با روش های مختلفی بیان می کردند. فروشنگان نیز محصولات خود را با توجه به اسناد خود و با استفاده از ساختارها و رسانه های متنوع (کاغذ، سی دی، پایگاه داده های مختلف) توضیح می دادند. بنابراین، ساخت یک سیستم اطلاعاتی پایگاه داده ای زمان و تلاش زیادی می طلبید. در هنگام انتقال اطلاعات روی کاغذ به یک پایگاه داده، مشتریان نیاز خواهند داشت که داده را مرتب سازی کنند. علاوه بر آن، با توجه به اینکه اطلاعات در فرمت های گوناگونی هستند، مقایسۀ محصولات کار دشواری می باشد.در تجارت الکترونیک، زمان و تلاش زیادی برای وارد کردن دوبارۀ اطلاعات نیاز است و این موضوع باعث بروز اشتباه می گردد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

7 نکته برای موفقیت در بازاریابی محتوا در تجارت الکترونیک

b2ap3_thumbnail_content-marketing.jpg

بازاریابی محتوا با افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش می تواند به کسب و کار کمک کند.اما اینکار هزینه ای زیادی میخواهد و به سختی اجرایی می شود و همچنین اندازه گیری موفقیت این روش تا حدودی دشوار است.اما خوشبختانه در این اینجا ما 7 روش را به بازاریابان معرفی میکنیم که با انجام آنها میتوانند با بازاریابی محتوا به موفقیت دست یابند.

1.برای کار خود هدف مشخص کنید

همه بازاریاب ها باید با یک هدف خاصی کارخود را شروع کنند.اگر برای موفقیت تلاش میکنید باید یک هدف برای آن داشته باشید مثلا برای افزایش فروش محصولات خود ممکن است ایمیل مشتری هایتان را جمع آوری نمایید و یا اینکه حتی ممکن است بخواهید متمایز از رقبا به کسب و کار بپردازید و در حاشیه امنیت باشید.هنگامی که شما یک هدف برای بازاریابی و افزایش فروش انتخاب میکنید ،این به معنای آن است که یک استراژی برای بازاریابی محتوا انتخاب کرده اید و در نهایت این موضوع میتواند برای موفقیت شما در بازاریابی بسیار موثر باشد.

2.تولید محتوا برای مشتریان

شناخت روحیات و شخصیت مشتری در بازاریابی محتوا بسیار مهم است.سعی کنید محتوای تولید شده را برحسب شخصیت کاربران و مشتریانتان انتخاب نمایید و از قرار دادن محتواهای بدون هدف پرهیز نمایید.برای مشتری های مختلف از محتواهای مختلف و متناسب با شخصیت آنها استفاده نمایید.اگرچه ممکن است این موضوع ساده به نظر برسد اما طبق تحقیقات صورت گرفته اثر بسیار زیادی بر مشتریان شما دارد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

روش های پرداخت آنلاین در اروپا

b2ap3_thumbnail_PayOnline.jpgهر کشوری در جهان دارای روش های پرداخت آنلاین مربوط به خود میباشد،این در حالی است که کارت های اعتباری و پی پال از روش های محبوب پرداخت آنلاین در سراسر جهان محسوب می شود.اما آیا میدانید آلمانی ها از چه روشی برای پرداخت آنلاین استفاده میکنند؟ و یا چه چیزی در هلند از کارت های اعتباری و دبیت کارت محبوب تر است؟ در ادامه با مشاهده یک اینفوگرافی زیبا به پاسخ سوال های خود می رسید.

این اینفوگرافی توسط متخصصین بازار طراحی شده است.این موضوع نشان میدهد که دلایل شکست پرداخت آنلاین در کشورهای مختلف چیست.روش های مختلف پرداخت آنلاین از 29 کشور در سراسر جهان در این اینفوگرافی نشان داده شده است و شامل نقشه های مختلفی میباشد.این بررسی توسط شرکت پرداخت Adyen انجام شده است.کسب وکارهای آنلاین و تجارت الکترونیک زمانی میتوانند در جهان پیشرفت کنند که روش های مختلف پرداخت آنلاین در سراسر جهان وجود داشته باشد.این موضوع از آن جهت مهم است که کاربران کشورهای مختلف میتوانند با کارت های اعتباری خود از هر نقطه ای از جهان خرید کنند و یا پرداخت آنلاین انجام دهند.نقشه جهان در تصویر زیر نشان میدهد که چگونه جهان تحت سلطه ویزا کارت،مستر کارت و کارت اعتباری یا دبیت کارت درآمده اند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

مقایسه سرویس ویدئو فیسبوک و یوتیوب در رابطه با تجارت الکترونیک

b2ap3_thumbnail_facebook-video-vs.-youtube-.jpgقابلیت های ویدئویی فیسبوک در حال گسترش است و از قابلیت های جدید تبلیغاتی نیز استفاده موثری میکند.اغلب ویدئوها در فیسبوک از بازدید بالایی برخوردارند و بازدیدکنندگان به تماشای این ویدئوها می پردازند.بسیاری از بازاریابان در حوزه تجارت الکترونیک همواره این سوال برایشان پیش می آید که برای شروع کار کدام یک را انتخاب نمایند.فیسبوک ویدئو و یا یوتیوب؟!.برای پاسخ به این سوال با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

1.قابلیت استفاده

ابتدا اجازه دهید تا با آمار شروع کنیم.فیسبوک نقظه عطف کلیدی را برای استفاده از سرویس فسیبوک ویدئو در سال 2014 معرفی کرد،این درحالی است که 3میلیارد بازدید در روز دارد.با این حال در سال 2012 یوتیوب 4میلیارد در روز بازدید داشته است.در این قسمت ، میزان استفاده و مشاهده کاربران از یوتیوب بیشتر از فیسبوک میباشد.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

13 ابزار اینستاگرام برای تجارت

b2ap3_thumbnail_instagram-logo_20150407-042238_1.jpg

13 ابزار اینستاگرام برای تجارت

اینستاگرام پلتفرمی برای به اشتراک گذاری لحظات و مکان هایی است که در آن قرار گرفته ایم و دوست داریم تصاویر و فیلم های کوتاه خود را برای دوستان و عموم مردم به اشترارک بگذاریم. اینستاگرام با 30 میلیون بازدیدکننده در ماه به یک محل مناسب برای کسب و کار تبدیل شده است و صاحبان کسب و کار با قرار دادن پست های جذاب به همراه عکس و فیلم ،تعاملات خود را با مخاطبانشان به اشتراک می گذارند و به تجزیه و تحلیل رفتار کاربران می پردازند.در ادامه لیستی از ابزارهای اینستاگرام ،که به کسب و کار ما کمک میکند را معرفی و بررسی میکنیم.این ابزارها برای مدیریت،برنامه ریزی،تبلیغات و تجزیه تحلیل داده ها کاربرد دارند و برخی از آنها نیز بطور رایگان در دسترس هستند.

امتياز دهيد:

Share this article:

">
صابر لطفی

تعيين رفتار کاربران در شبکه هاي اجتماعي

b2ap3_thumbnail_social-marketing-blog.jpgدر دهه های اخیر در دسترس بودن اسناد ایجاد شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی بطور چشمگیری افزایش یافته است.این رشد عظیم از محتوای ایجاد شده توسط کاربر،خرید سنتی را تحت تاثیر قرار داده است.شبکه های اجتماعی مشتریان را قادر می سازد تا با فروشندگان ارتباط مستقیم برقرار کند و بعد از تصمیم گیری به خرید کالای خود بپردازد.کشف سلایق و احساسات کاربران در رابطه با محصولات مختلف و مارک ها و تشخیص عادت های خریداران برای خرید محصول خاص بصورت سنتی کاری پرهزینه و وقت گیر است.با این حال تکنیک های جدید برای تحقیقات گسترده در بازار فراهم شده است.همچنین با استفاده از این تکنیک ها و تجزیه و تحلیل محتوایی که توسط کاربر ایجاد شده است و همچنین فعالیت کاربر و رفتار آن در پروفایل کاربری میتواند به تجزیه و تحلیل و رسیدن به هدف بسیار موثر باشد.بعنوان مثال فروشنده میتواند رفتار کاربر را از زمانیکه کالایی را انتخاب میکنند و در نهایت به خرید کالای موردنظر می پردازد را رصد کند.

استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روز به‌ روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم‌ اکنون شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان و موتورهای جستجو مثل گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند.خیلی از نهادهای مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون که مهم‌ترین آنها تجاری و تبلیغاتی است، دست به‌راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی زده یا درصدد خرید سهام مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا هستند؛ مثل رقابت اخیر گوگل و مایکروسافت برسر سایت مای‌اسپیس و فیس‌بوک.در رقابت مای‌اسپیس،گوگل و در رقابت برسر فیس‌بوک، مایکروسافت برنده‌شد. ضمن اینکه یاهو هم بعد از راه‌اندازی نه‌چندان موفق «۳۶۰درجه»، به دنبال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی دیگر به‌ اسم «مش» است.

امتياز دهيد:

Share this article:

">